/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Bemutatkozott az új Lexus RX

2015. április 06. 12:45   |   Autoblog
címkék:  

A New York-i Autószalonon bemutatkozott a Lexus 26 éves történetének legnépszerűbb modellje, a több mint 2,1 millió példányban eladott RX szabadidőautó negyedik generációja. A nagyméretű SUV az NX-re hajazó drámai külsőt és teljesen átformált luxus belső teret kapott, amelyben egy sor új biztonsági felszerelés is helyet kapott.

Az, hogy az új RX látványos és erőteljes hatást kelt, már első pillantásra magától értetődő. Az orr kialakítása vadonatúj formai elvet követ. Ennek kulcsfontosságú eleme a még hangsúlyosabb, krómozott keretű, orsó alakú hűtőmaszk, valamint az L alakú, tripla LED-es fényszórók. Az átdolgozott ködfényszórókkal együtt mindez elegáns, mégis futurisztikus hangulattal ruházza fel az autót. Az izmos első kerékívek még sportosabbá teszik a jármű kiállását.

Oldalról nézve az első kerékívektől a farig végigfutó, éles karaktervonal, valamint a lendületes tetővonal olyan, dinamikus profillal ruházza fel az RX-et, amely egyben a légellenállás csökkentésében, valamint az első és hátsó tengelyre ható felhajtóerő mérséklésében is fontos szerephez jut. Mindez még stabilabbá teszi a járművet nagy sebességnél, miközben nagyságrendekkel csökken a szélzaj.

A formaterv egyik legújabb eleme a fekete C-oszlop, ami azt a hatást kelti, mintha lebegne a tető. Ezzel a látványelemmel korábban egyetlen Lexus modellen sem találkozhattunk. A jelenlegi modell 19 colos keréktárcsái helyére új rajzolatú, 20 colos könnyűfém keréktárcsák lépnek, amelyeket többféle, színes betéttel tehetnek egyedivé a vásárlók. A hátsó rész szintén határozottabb megjelenésű lett. Az új, L alakú zárófények az oldalfalakra átnyúlva még szélesebb, még felsőrendűbb megjelenéssel ruházzák fel a járművet.

Az új RX utastere kényelmes és fényűző, az áthelyezett burkolóelemek kiemelkedő minőségről tanúskodnak, míg azok, akik extra adag luxusra vágynak, választhatnak különleges kidolgozású, lézerrel vágott fa díszítőelemeket. A műszerfal központi eleme a nagyméretű head-up kijelző, míg a 12,3 colos monitorral szerelt tájékoztató területet elválasztották az elsődleges kezelőfelülettől. A sebességváltó kart odébb költöztették a műszerfal elülső részéről, ezzel gondoskodva az optimális működtetésről, valamint a tágasabb férőhelyről.

A belső tér megújulásából azonban nem csak a vezető profitál. A hátsó utasok nagyobb láb- és térdhelynek örülhetnek, míg az újonnan beszerelt hátsó ülések fűtése, illetve motoros dőlésszög-állítása nem csupán a kényelmet fokozza, de fényűzőbbé és otthonosabbá is teszi a belteret.

Az új RX tökéletesített, 3,5 literes V6-os benzinmotorja 300 lóerős (RX 350), amihez egy új, nyolcfokozatú automata sebességváltó tartozik. A motorkínálat része marad természetesen a full hibrid hajtáslánc is, amiben egy 3,5 literes, V6-os, Atkinson-ciklusú benzinmotorhoz villanymotor kapcsolódik. Az összteljesítmény 300 lóerő körül van.

A vadonatúj RX (4890, 1895, 1690, 2790 mm) fejlesztése során a mérnökök személyautós vezethetőséget kívántak megvalósítani. A teljes felfüggesztést úgy erősítették meg, hogy az jobb stabilitást és pontosabb irányíthatóságot kínáljon. Emellett az összkerékhajtás száraz és csúszós útfelületen egyaránt javítja az RX vezethetőségét és stabilitását.

Az RX teljesen független kerékfelfüggesztését úgy hangolták és erősítették meg, hogy a kiemelkedően finom rugózási komfort mellett is jobb vezethetőséget biztosítson. Az RX legtöbb kiviteléhez megrendelhető az adaptív változó futómű (AVS) is, amely elektronikusan felügyeli és módosítja a lengéscsillapítás és a kormánymű beállításait. Az AVS rendszer az útviszonyokhoz igazodva, villámgyorsan módosítja a lengéscsillapító beállításait, és mindenkor a lehető legkomfortosabb rugózást kínálja. A rendszer emellett a karosszéria ívmeneti oldaldőlésének mértékét is csökkenti, és ezzel sportos vezetési élményt kínál.

A Lexus RX az aktív és a passzív biztonság terén egyaránt jelentős előrelépéseket mutathat fel. Ezen fejlesztések között említést érdemel a módosított karosszériaszerkezet, valamint a Lexus Safety System+, amely széles sebességtartományban segít elkerülni a baleseteket vagy csökkenteni azok következményeit. A Lexus Safety System+ rendszer magában foglal számosat a Lexus már létező, aktív biztonsági technológiái közül. Ezek között említhetjük az ütközés előtti biztonsági rendszert (PCS), amely felismeri, ha a Lexus előtt haladó jármű hirtelen intenzív fékezésbe kezd; a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és az automatikus távolsági világítást. A Lexus Safety System+ csomag emellett milliméteres hullámhosszon működő radar, valamint egy, azzal összhangban működő kamera segítségével a sávtartó asszisztenst alkalmazva megakadályozza, hogy a jármű elhagyja a forgalmi sávot, míg a szenzorok révén az adaptív sebességtartó automatika pontosabban tudja észlelni az akadályokat. Opcióként panoráma monitor és holttérfigyelő rendszer is rendelhető.

Azon ügyfelek számára, akik még több élményt és még nagyobb teljesítményt várnak el luxuskategóriás szabadidőjárművüktől, az RX F Sport jelent optimális megoldást. A modell a teljes motorválasztékkal megrendelhető. A Lexus ‘F SPORT’ jelzéssel ellátott modelleket egy sor olyan optikai és teljesítmény-fokozó kiegészítővel szerelik fel, amelyek markánsan megkülönböztetik őket az egyéb kivitelektől.

Az RX esetében az orsó alakú hűtőmaszk és a hátsó lökhárító alsó, középső eleme ‘F’ mintázatú rácshálót kapott. Az új, kizárólag az F Sport modellekhez kínált könnyűfém keréktárcsák ugyancsak dinamikus kiállással ruházzák fel az RX-et. Az utastérben egyedi F Sport műszeregység, valamint sport kormánykerék várja a vezetőt; utóbbit perforált bőr, tetszetős F SPORT embléma, valamint váltófülek teszik különlegessé. A sportos csomagnak exkluzív karosszériaszínek, burkolatok és díszítő elemek is részei.

Az RX F Sport menetteljesítményét az az aktív kanyarstabilizátor fokozza, amely kivételesen csekély oldaldőlést biztosít, a legintenzívebb kanyarvétel során is. Az imént említett AVS rendszer, amely szintén stabilizálja a járművet a kanyarban, alapfelszerelés az RX F SPORT esetében. A vezető az AVS Eco, Normal és Sports S beállításain túl választhatja a Sport S+ állást is; erre a padlókonzolon elhelyezett Drive Mode Select üzemmódválasztó kezelőszerv szolgál.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Kiss Péter
2015-04-06 - 22:44

Nagyon ronda azzal a hatalmas hűtőráccsal. Csak egy más típus majmolása. Nagyon elfuserált kinézete van !


*/