/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az új Mercedes-Benz CLS

2017. november 30. 19:05   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes leleplezte a 2003-ban új szegmenst alapított és dizájn ikonná vált CLS új generációját. A négyajtós kupé modernizált, de az eredetitől nem túlságosan eltávolodó formatervvel és új soros hathengeres motorokkal jövő márciusban lép piacra.

A négyajtós kupék szegmensét a Mercedes a CLS-sel teremtette meg 2003-ban; a kupék eleganciáját és dinamizmusát a szedánok komfortjával és funkcionalitásával ötvöző modell nagyon gyorsan ikonikussá vált. A CLS harmadik generációja a trendteremtő ős aurájára és egyedi karakterére alapoz: íves vállvonalával, kupolaszerű tetejével és alacsonya ablakfelületeivel tiszta CLS géneket hordoz. Az eredeti formanyelv továbbgondolásaként ugyanakkor a karosszéria éleit és hegyes vonalait lesimították, a CLS így belesimul a Mercedes új kupéinak sorába. Légellenállási együtthatója egyébként szenzációs, 0.26.

A CLS is megkapta a Mercedes kupéinál használatos, rendkívül impozáns gyémánt hűtőrácsot, melyet egyetlen léc keresztez. A lapos és széles fényszórók a hűtőmaszk kontúrjait követik és egyedi fénymintával bírnak. A CLS orr-része egyébként eléggé cápás. A jellegzetes sziluett elmaradhatatlan elemei a keret nélküli ablakok. Tipikus stílusjegyek még a vaskos C-oszlopok, a hátsó részbe finoman beolvadó vállvonal, továbbá a kétrészes hátsó lámpák. A fényvisszaverőket alulra költöztették, míg a Mercedes-csillag a csomagtérajtón díszeleg.

A belső tér egyértelműen egy luxusautóé, a CLS rendkívül kifinomult és magas színvonalú berendezést kapott. A műszerpult gyakorlatilag két darab 30 centiméter széles képernyőből tevődik össze (opció), a műszerfal pedig hullámzó dizájnt kapott, amely az ajtókban is folytatódik. A 64-féle árnyalatban választható környezetvilágítást is új szintre emelték, immár a repülőgépek hajtóművére emlékeztető szellőzőrostélyok is fényt bocsájtanak ki. A műszerfalat és a középkonzolt nyílt pórusú vagy lakkozott fabetétek borítják. A pazarul kárpitozott és elképesztően kényelmes üléseket kifejezetten az új CLS-hez alkották meg, s most először hátul hárman foglalhatnak helyet. Szükség szerint a hátsó támlák 40/20/40 arányban lehajthatók, tovább bővítve az 520 literes csomagteret.

A CLS számos dologban osztozik az S-osztállyal, beleépítették például az Energizing komfort vezérlést, amely a klímaberendezés (illatszóróval), az ülések (fűtés, szellőztetés és masszázs), a volán (fűtés) és az audiorendszer szolgáltatásait a fedélzeten tartózkodók hangulatának javítására veti be. A vezetői asszisztens rendszerek is közvetlenül az S-osztályból kerültek át, útvonal alapú támogatást is képesek nyújtani.

Az új CLS elöl négy, hátul ötlengőkaros felfüggesztésen gurul, opcióként pedig dinamikus mozgáskiegyenlítéssel felszerelt adaptív, elöl és hátul állítható felfüggesztésel is kérhető. Kérésre széles tartományban hangolható, aktív légrugózás is beépíthető.

A harmadik generációs Mercedes-Benz CLS teljesen új fejlesztésű erőforrásokkal debütál. A forgalmazés kezdetekor két dízel és egy benzines aggregát alkotja a palettát, mindegyik soros hathengeres és turbófeltöltésű. A két gázolajos 2,9 liter lökettérfogatú, míg a benzines 3 liter lökettérfogatból meríti erejét. A CLS 350 d 286 lóerőt és 600 Nm nyomatékot mozgósít, míg a CLS 400 d 340 lóerőt és 700 Nm nyomatékot ad le. A benzines CLS 450 367 lóerőt és 500 Nm forgatónyomatékot vonultat fel. Utóbbi aggregát érdekessége a benzines részecskeszűrő, valamint az EQ Boost indítómotor/generator egység, amely rövid ideig 22 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal képes megfejelni a teljesítményt. A nulla-százas sprint így mindössze 4,8 másodpercet vesz igénybe. A két dízelnél az érték 5,7 és 5 másodperc.

Az új Mercedes-Benz CLS forgalmazása jövő márciusban indul, s egy évig az exkluzív Edition 1 kivitelben is elérhető lesz.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/