/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az új Opel Combo

2018. június 26. 17:45   |   Autoblog
címkék:  

A Citroën Berlingóval egy napon az Opel is bemutatta új kisáruszállítóját, a Combót. A Combo ötödik nemzedékét kereskedők és kisiparosok különösen hatékony szállítóeszközeként tervezték, a kategória legcsekélyebb üzemköltségével. Ezért lett teljesen új a felépítése, ügyes a helykihasználása és páratlan a technikája. Előreláthatólag 2019-től rendelhető meg.

Az új Opel Combo sokféle változatban áll rendelkezésre: lesz köztük 4,40 méteres rövid, illetve 4,75 méteres hosszú kivitel – mindkettő két- vagy háromszemélyes fülkével –, és tágas, duplafülkés öt személynek. Kompakt méreteit meghazudtoló, akár 4,4 köbméteres raktere felülmúlja legtöbb vetélytársáét a szegmensben, teherbírása eléri az 1000 kilogrammot, és akár 3440 milliméter hosszú tárgyakat lehet belepakolni.

Fuvarozó vállalkozásoknak döntő előny, hogy a raktérpadló a hátsó kerekek között is elég széles euro raklapok elhelyezéséhez: még a rövid karosszériájú verzióban is kettő fér el. Hosszú tárgyakat, például faléceket pedig az opcionális, felnyitható „zsiráftetőn” lejtősen kidugva lehet elvinni. Egyedülálló a kategóriában a szenzorvezérlésű túlterhelésjelző, amely gombnyomásra mutatja, hogy mennyit lehet még berakni.

Ezekhez járul a csúcstechnika, illetve a vezetést, a tolatást, az utas- és teherszállítást megkönnyítő, biztonságossá és komfortossá tevő akár 19-féle asszisztensrendszer. A kívánságra beépített tolatókamera menet közben „digitális visszapillantóként” működik, nagymértékben javítva a kilátást a tetőig pakolt járműből, vagy a zárt furgonból. Az utasoldali tükörben elrejtett másik kamera a holtteret szünteti meg, ami főképp városi forgalomban előnyös, például jobbra kanyarodáskor.

Felszerelhető a Combo a szintén új, érzékelős oldalvédelemmel is, hogy ne kelljen bosszantó és drága koccanásoktól, meghúzásoktól tartani. Kis sebességnél figyelmeztet, ha akadályt (oszlop, fal stb.) súrolna a kocsi oldala, mielőtt nekimennénk. Akiknek arra van szükségük, hogy munkajárművük sárban, homokon vagy hóban is jól boldoguljon, megrendelhetik a fronthajtásos Combóhoz az adaptív IntelliGrip kipörgésgátlót, illetve a speciális „építkezési” csomagot, amelynek tartalma 30 milliméterrel nagyobb szabad magasság, első-hátsó stabilizátor és nagyobb kerékméret.

A célba vezető legrövidebb utat modern, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis infotainment rendszerek mutatják meg: az opcionális Multimedia Navi Pro áttekinthető, nyolccolos színes érintőképernyőről kezelhető.

A nemsokára ötödik generációjához érkező Opel Combo már 1986 óta az utakat rója. Az első nemzedék az Opel Kadetten alapult, a következő kettő az Opel Corsán. A negyedik a Fiattal közös vállalkozás eredménye volt. A most következő ötödiket az európai könnyű haszonjármű-üzletágban vezető PSA csoport teljesen új platformjára (alapváz) fejlesztették – ennek megfelelően tökéletesen megfelel a piaci szegmens igényeinek.

Különböző variánsai számtalan konfigurációt és alkalmazást tesznek lehetővé. A 4,40 méteres rövid változat tengelytávja 2785 milliméter, raktérfogata 3,3-3,8 köbméter, teherbírása eléri az 1000 kilogrammot. Akár 3090 milliméter hosszú tárgyakat szállíthat. Ha még hosszabbakról lenne szó, megoldás a duplaszárnyú hátfalajtó, illetve a praktikus „zsiráftető” – ferdén elhelyezve legfeljebb 100 kilós rakományt vihet így, anélkül, hogy nyitva kellene hagyni a hátsó ajtót. A 4,75 méteres XL-variáns tengelytávja 2975, raktérfogata akár 4,4 köbméter, rakodóhossza 3440 milliméter.

Nagy előny a hátsó ajtónál mindössze 557 milliméter magas rakodóperem is. A kerékdobok között olyan széles a hely, hogy villástargoncával simán be lehet rakni két euro raklapot – még a rövid variánsba is. Az Opel (PSA) újdonsága az úgynevezett túlterhelés-jelző. Motorindítás után, illetve – álló helyzetben – gombnyomásra méri meg érzékelőivel a tengelyek terhelését. Ha az túllépi a megengedett 80 százalékát, fehér LED villan fel, a súlyhatár túllépésekor pedig narancsszínű, felkiáltójellel kiegészítve.

Ha többen utaznának, a megoldás a duplafülkés modell, amibe öten ülhetnek be, míg munkaeszközeik a válaszfal mögött utaznak. A maximális rugalmasság érdekében a második üléssort helytakarékosan össze lehet hajtani, és a válaszfalat előretolni az első ülések mögé. Extra-hosszú tárgyak szállításához ajtó van a válaszfalban.

A Combóhoz számos modern vezetőtámogató rendszer is elérhető. A piacon rendkívülinek számító kínálat elemei: figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel, sávtartó asszisztens, emelkedőn elindulási asszisztens, intelligens sebességszabályozó és -határoló, fáradtságfelismerő, jelzőtábla-felismerő.

A lehető legjobb szórakoztatás az új generációs infotainment rendszerek érdeme. Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis Multimedia Radio és Multimedia Navi Pro kényelmesen vezérelhető a jól kézre eső és leolvasható nyolccolos, színes érintőképernyőről. A csúcskészülék integrált navigációs készüléke három dimenzióban mutatja Európa úttérképét, Ha mégis tovább tartana az utazás, fűthető első ülések és kormánykerék fokozzák a komfortot. Forróságban pedig az opcionális kétzónás klíma hűti le kellemesen az utasteret.

Akárcsak az Opel Combo Life, a szorgos-dolgos Combo hajtását is élénk, gazdaságos motorokra és modern sebességváltókra bízták.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/