/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az új Range Rover Evoque

Londonban bemutatkozott a Land Rover régen várt kompakt luxus szabadidőjárműve, az új generációs Range Rover Evoque. Az Evoque még jobb lett, a városban és a hegyekben is otthonosan mozog, s tele van úttörő műszaki megoldásokkal. S mostantól enyhe hibrid hajtásláncokkal is választható.

Miután világszerte több mint 772 096 példányban talált gazdára és több mint 217 nemzetközi elismerést mondhat magáénak, az új Range Rover Evoque az eredeti modell kifinomult evolúciójaként lép színre. Az utánozhatatlan Range Rover hagyományokat élvonalbeli technológiákkal párosító, Nagy-Britanniában tervezett, fejlesztett és gyártott modell tökéletesen kielégíti a modern ügyfelek kívánságait.

Az eredeti modell összetéveszthetetlen dizájnjából építkező új Range Rover Evoque tökéletesíti a karakteres kupés sziluettet, amelyet jellegzetes, ejtett tetővonal és emelkedő övvonal tesz a Range Rover család azonnal felismerhető tagjává. A kiemelkedő idomokat és arányokat a modell hangsúlyos vállrésze és izmos kerékívei teszik még erőteljesebbé; a részletek a 21 colos keréktárcsákkal együtt erőtől duzzadó, dinamikus szellemiségről tanúskodnak.

Az olyan ékszer szépségű részletek, mint a különösen keskeny Matrix LED fényszórók az eddigieknél is kifinomultabb fényrajzolatot kölcsönöznek az autónak elöl és hátul egyaránt. A karosszéria síkjába simuló kilincsek még tovább erősítik a letisztult, szoborszerű megjelenést, míg a dinamikus irányjelzők jellegzetes és karakteres stíluselemek. A modell vonzerejét opciós R-Dynamic részletek és polírozott vörösréz-dekorációk teszik még különlegesebbé.

A finoman kidolgozott utastérben letisztult felületek és egyszerű vonalak találkoznak a gondosan megformált, prémium anyagokkal, és teremtenek együtt fényűző, minimalista, digitális utasteret. Bőrkárpit helyett olyan, újrahasznosított műanyagokból készített, prémium kárpitanyagok választhatók, mint a Kvadrat gyapjúkeverék, a Dinamica hasított bőr hatású prémium szövet, az Eucalyptus vagy az Ultrafabrics opciók. Az utastérben kényelmesen utazhatunk, köszönhetően az olyan technológiáknak, mint az új, gyorsabb szoftverrel felszerelt, dupla érintőképernyős Touch Pro Duo rendszer, a 16 irányban állítható ülések, vagy a nagyobb belső teret tökéletesen kiegészítő utastéri levegő ionizálás.

Az új Evoque alapterülete szinte megegyezik az elődmodellével, ugyanakkor az új modell már a Land Rover új, többféle anyagból felépülő prémium keresztmotoros padlólemezére épül, és jóval több férőhelyet kínál, mint eddig. A megnyújtott tengelytávnak köszönhetően 20 mm-rel nőtt a hátsó térdhely, és az apró személyes tárgyak elhelyezésére is több megoldást kínál az autó: a nagyobb kesztyűtartóban és a padlókonzoli tárolórekeszben akár egy táblaszámítógép, kézitáska vagy vizes palack is könnyedén elfér. A csomagtartó (591 liter) 10 százalékkal nőtt, ráadásul sokkal szélesebb lett, így könnyen elfér benne egy összecsukott babakocsi vagy egy golftáska. A második üléssor 40:20:40 arányban osztott elemeit lehajtva 1383 literesre nő a rendelkezésre álló tér.

Az új platformot már a villamosítás igényeit szem előtt tartva fejlesztették ki. A modell bevezetésétől kezdve rendelkezésre áll egy 48 voltos mild hibrid rendszer, míg a plug-in hibrid verzió körülbelül 12 hónappal később érkezik. A Land Rovernél első ízben alkalmazott mild hibrid hajtáslánc a lassítás során rendszerint elvesző mozgási energiát a motorra ékszíjjal integrált indítómotor/generátor segítségével visszanyeri, majd azt a padló alatt elhelyezett akkumulátorban tárolja. 17 km/óránál kisebb sebesség esetén a motor leáll, amint a vezető a fékpedálra lép. Elinduláskor az akkumulátorban tárolt energia felhasználásával a rendszer segít a benzinmotornak a gyorsításban, és ezzel üzemanyagot takarít meg.

Az összes négyhengeres Ingenium benzin- és dízelmotorhoz társítható mild hibrid rendszer CO2-kibocsátása akár 149 g/km, az átlagos üzemanyag-fogyasztás akár 5,6 l/100km (NEDC). A következő évben egy még takarékosabb plug-in hibrid (PHEV), valamint egy háromhengeres Ingenium benzinmotor érkezik. Az Evoque 2 liter lökettérfogatú 150 és 180 lovas dízelmotorral, vagy szintén kétliteres, 200, 250 illetve 300 lóerős benzinmotorral választható. A 150 lóerős dízel bázismodellt leszámítva mindegyik modell összkerékhajtással és kilencfokozatú automataváltóval szerelt.

A minden ízében Range Rover kompakt szabadidőjármű terepen és aszfalton egyaránt helyt áll, az időjárási viszonyoktól függetlenül. Az új Evoque összkerékhajtást, valamint második generációs Active Driveline technológiát kap, a takarékosabb üzemeltetést elősegítő, lekapcsolható hátsókerék-hajtással, míg az Adaptive Dynamics rendszer a kényelem és a dinamizmus optimális egyensúlyát kínálja. Az először a felsőkategóriás Range Rover modellen alkalmazott Terrain Response 2 technológia automatikusan felismeri, hogy milyen jellegű felszínen halad a gépkocsi, és ennek megfelelően módosítja a beállításokat. Az Evoque gázlóképessége is javult: a korábbi 500 helyett immár 600 mm-es gázlómélységgel büszkélkedhet.

A Range Rover modellekre jellemző, legendás „kapitányi” üléshelyzet a digitális korszakba lépett: a kategóriában elsőként alkalmazott ‘ClearSight’ visszapillantó tükör HD videokijelzőként is szolgál. Amennyiben a hátsó utasok vagy terebélyes csomagok miatt nehézkes hátrafelé a kilátás, a vezetőnek nincs más dolga, mint átbillenteni a tükör alján található kapcsolót, és a jármű tetejénél elhelyezett kamera éles, nagyfelbontású képen mutatja meg a jármű mögötti területet. A monitor szélesebb (50°) látómezőt biztosít, illetve gyenge fényviszonyok mellett is kiváló látási viszonyokat teremt.

Az új Range Rover Evoque emellett a világon elsőként alkalmazza azt a Ground View technológiát, amely a felső érintőképernyőre vetített kép segítségével gyakorlatilag átlátszóvá teszi a motorházfedelet, megjelenítve a jármű előtti terület 180 fokos képét. A Land Rover 2014-ben bemutatott technológiáján alapuló megoldás különösen hasznos, ha problémás helyen kell parkolnunk, magas járdaszegélyre kell felállnunk, vagy kemény terepen haladnunk. Emellett az Evoque az első olyan Land Rover modell, amelybe mesterséges intelligenciát alkalmazó rendszert is építettek. Ez képes megtanulni a vezető szokásait és fedélzeti komornyikként segíti gazdáját.

A Jaguar Land Rover egymilliárd angol fontos beruházással segítette elő a modell megszületését és piacra kerülését, ismételten hitet téve a brit autóipar mellett. A beruházás keretében 110 millió fontot fordítottak arra, hogy a vállalat halewoodi üzemében létrehozzanak az ultramodern, rugalmas gyártósort.

Az új Range Rover Evoque máris rendelhető, indulóára 31 600 font.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/