/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az új SEAT Leon

2020. január 29. 19:15   |   Autoblog
címkék:  

A SEAT tegnap este martorelli központjában bemutatta a vadonatúj Leont, melynek célja, hogy újabb lendületet adjon a kompakt kategóriának. A társaság több mint 1,1 milliárd eurót fektetett be annak érdekében, hogy hatékonyabb motorokkal, a következő szintű csatlakoztathatósággal és vezetést támogató rendszerekkel, nagyszerű dinamizmussal és szemet gyönyörködtető esztétikával rendelkező járműveket hozzon a piacra.

A SEAT Leon mindig a márka termékpalettájának alapvető modellje volt, amiből a három generációnyi élettartam alatt több mint 2,2 millió darabot adtak el. Tavaly a Leon volt a SEAT legnépszerűbb modellje, 150 900 darab kelt el belőle, egyúttal az elmúlt 5 év kedvenc spanyol autója is. A negyedik generációt úgy tervezték és fejlesztették, hogy folytathassák ezt a kiemelkedő teljesítményt, és a konnektivitás, a hatékonyság, a dinamizmus és a biztonság is a következő szintre emelkedjék.

A kívülről leginkább a Tarraco modellre emlékeztető új Leon magabiztosságot, eleganciát és sportosságot áraszt magából és az arányai is szépek. Az MQB Evo platformra épül, mint például az új Volkswagen Golf és a Škoda Octavia, de egyértelműen a legizgalmasabb a csoport kompakt modelljei közül.

Az új Leon ötajtós és kombi kivitelben is bemutatkozott; mindkettő jelentősen hosszabb lett elődjénél. A ferdehátú modell 4368 mm hosszú (+86 mm), 1800 mm széles (-16 mm) és 1456 mm magas (-3 mm), míg a Sportstourer kombi 4642 mm hosszú (+93 mm), 1800 mm széles (-16 mm) és 1448 mm magas (-3 mm). A legfontosabb az, hogy a tengelytáv is bővült, mindkét modellé 5 centiméterrel nagyobb, mint az elődé (most 2686 mm).

A karakteresebb, karosszériáján éleket és domborulatokat kombináló Leon 8 százalékkal áramvonalasabb is, mint a harmadik generációs modell. A frontrészt meghatározzák a mélyen ülő, a hűtőmaszktól elválasztott, szigorú tekintetet biztosító teljesen LED-es fényszórók és a korábbinál hosszabb, mélyre nyúló motorháztető. Az A-oszlopok hátrébb költöztek, így az orr-részre irányítják a tekintetet. A far érdekessége a hangsúlyos perem, amely alá egyedi, teljes szélességű LED fénycsíkot telepítettek.

A beltérben is fontos szerephez jut a világítás, a tervezők ugyanis körbefutó LED világítást szereltek az autóba, amely a műszerfal mellett az ajtókra is kiterjed, a színe pedig változtatható. A letisztult és ergonomikus műszerfal közepén egy 25 cm átmérőjű érintőkijelzőt látunk (az alap 21 cm-es), amelynek kialakítását Barcelona egyik legfontosabb sugárútja, a Diagonal ihlette. A funkciók gesztus- és hangvezérléssel is szabályozhatók. Alapáras a vezeték nélküli Apple CarPlay és a kábeles Android Auto kapcsolat, és vezeték nélküli töltő is van a fedélezeten. Extraként online kapcsolat modul is rendelhető, ami azt jelenti, hogy a kocsi állandóan internetes jelenléttel bír. A beépített eSIM kártya jóvoltából számos funkció valós idejű információkhoz juthat.

A Leon a megszokott Reference, Style, Xcellence vagy FR felszereltséggel konfigurálható. Mindegyikben alapfelszerelés a kulcs nélküli nyitás és indítás, az első és hátsó USB-portok, a LED-es fényszórók, a 8 colos középső infotainment kijelző és a SEAT Connect technológia. Az FR ellátmányában a sportos lökhárítók és sport felfüggesztés mellett színes belső üléskárpitok, bőr kormánykerék, 3-zónás automata klíma, és a digitális fő műszeregység is benne van. Számos tétel ezek közül az Xcellence-ben is megtalálható. S az FR az első, amelyik megkapja a hátsó LED fénycsíkot és a dinamikus irányjelzőket. Az ötajtós Leon 380 literes csomagteret kínál, éppen akkorát, mint az elődje, a Sportstourer poggyásztere azonban 30 literrel, 617 literesre gyarapodott. Az egyik legnagyobb a kompakt mezőnyben.

Az új SEAT Leon jelentősen továbbfejlesztett, illetve vadonatúj hajtásláncokat kap, köztük három villamosított változatot. A TSI benzin és TDI dízelmotorok mellett a modell elérhető lesz sűrített földgázas (TGI), lágy hibrid (eTSI) és plug-in hibrid egységekkel is. A DSG-váltóművek pedig shift-by-wire rendszerűek lettek, azaz a választókar nincsen mechanikus kapcsolatban a váltóművel, a váltások elektromos jelekkel történnek.

A sztenderd erőforrások mindegyike közvetlen befecskendezéses és turbótöltésű, teljesítményskálájuk 90-től 190 lóerőig terjed. A két leggyengébb erőforrás 1 literes és háromhengeres (90, illetve 110 LE), amely most első ízben jelenik meg a Leon modellben. A nagyobb 1,5 literes TSI egységek 130 és 150 lóerőt tudnak, a csúcsot pedig egyelőre a 190 lovas 2 literes TSI képviseli. Mindegyik választható dízelmotor 2 literes négyhengeres, és a legkorszerűbb kipufogógáz-tisztítási technológiákat vonultatják fel. 115 és 150 lóerővel érkeznek, kézi vagy DSG automata váltóval, és a Sportstourer esetében opciósan 4Drive összkerékhajtással.

Az új Leon sűrített földgáz hajtású, rugalmas üzemanyag-felhasználású motorral is megvehető lesz. A 1,5 literes TGI aggregát 130 lóerőt mozgósít és a 3 CNG tartály feltöltésével (17,3 kg) 440 kilométeres hatótávolságot biztosít. Ha kifogy a földgáz, a Leon TGI benzinnel folytathatja az útját. Az eTSI lágy hibridek 110 vagy 150 lóerősek (1.0 és 1,5 l TSI), de a legütőképesebb és leghatékonyabb hajtáslánc a plug-in hibrid. Ebben egy 1,4 literes TSI belsőégésű motor, egy 13 kWh-s lítium-ion akkupakk és egy 6-fokozatú DSG duplakuplungos váltó működik együtt. A rendszerteljesítmény 204 lóerő, a tisztán elektromos üzemben megtehető távolság pedig 60 kilométer.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/