/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az új SEAT Leon

2020. január 29. 19:15   |   DG
címkék:  

A SEAT tegnap este martorelli központjában bemutatta a vadonatúj Leont, melynek célja, hogy újabb lendületet adjon a kompakt kategóriának. A társaság több mint 1,1 milliárd eurót fektetett be annak érdekében, hogy hatékonyabb motorokkal, a következő szintű csatlakoztathatósággal és vezetést támogató rendszerekkel, nagyszerű dinamizmussal és szemet gyönyörködtető esztétikával rendelkező járműveket hozzon a piacra.

A SEAT Leon mindig a márka termékpalettájának alapvető modellje volt, amiből a három generációnyi élettartam alatt több mint 2,2 millió darabot adtak el. Tavaly a Leon volt a SEAT legnépszerűbb modellje, 150 900 darab kelt el belőle, egyúttal az elmúlt 5 év kedvenc spanyol autója is. A negyedik generációt úgy tervezték és fejlesztették, hogy folytathassák ezt a kiemelkedő teljesítményt, és a konnektivitás, a hatékonyság, a dinamizmus és a biztonság is a következő szintre emelkedjék.

A kívülről leginkább a Tarraco modellre emlékeztető új Leon magabiztosságot, eleganciát és sportosságot áraszt magából és az arányai is szépek. Az MQB Evo platformra épül, mint például az új Volkswagen Golf és a Škoda Octavia, de egyértelműen a legizgalmasabb a csoport kompakt modelljei közül.

Az új Leon ötajtós és kombi kivitelben is bemutatkozott; mindkettő jelentősen hosszabb lett elődjénél. A ferdehátú modell 4368 mm hosszú (+86 mm), 1800 mm széles (-16 mm) és 1456 mm magas (-3 mm), míg a Sportstourer kombi 4642 mm hosszú (+93 mm), 1800 mm széles (-16 mm) és 1448 mm magas (-3 mm). A legfontosabb az, hogy a tengelytáv is bővült, mindkét modellé 5 centiméterrel nagyobb, mint az elődé (most 2686 mm).

A karakteresebb, karosszériáján éleket és domborulatokat kombináló Leon 8 százalékkal áramvonalasabb is, mint a harmadik generációs modell. A frontrészt meghatározzák a mélyen ülő, a hűtőmaszktól elválasztott, szigorú tekintetet biztosító teljesen LED-es fényszórók és a korábbinál hosszabb, mélyre nyúló motorháztető. Az A-oszlopok hátrébb költöztek, így az orr-részre irányítják a tekintetet. A far érdekessége a hangsúlyos perem, amely alá egyedi, teljes szélességű LED fénycsíkot telepítettek.

A beltérben is fontos szerephez jut a világítás, a tervezők ugyanis körbefutó LED világítást szereltek az autóba, amely a műszerfal mellett az ajtókra is kiterjed, a színe pedig változtatható. A letisztult és ergonomikus műszerfal közepén egy 25 cm átmérőjű érintőkijelzőt látunk (az alap 21 cm-es), amelynek kialakítását Barcelona egyik legfontosabb sugárútja, a Diagonal ihlette. A funkciók gesztus- és hangvezérléssel is szabályozhatók. Alapáras a vezeték nélküli Apple CarPlay és a kábeles Android Auto kapcsolat, és vezeték nélküli töltő is van a fedélezeten. Extraként online kapcsolat modul is rendelhető, ami azt jelenti, hogy a kocsi állandóan internetes jelenléttel bír. A beépített eSIM kártya jóvoltából számos funkció valós idejű információkhoz juthat.

A Leon a megszokott Reference, Style, Xcellence vagy FR felszereltséggel konfigurálható. Mindegyikben alapfelszerelés a kulcs nélküli nyitás és indítás, az első és hátsó USB-portok, a LED-es fényszórók, a 8 colos középső infotainment kijelző és a SEAT Connect technológia. Az FR ellátmányában a sportos lökhárítók és sport felfüggesztés mellett színes belső üléskárpitok, bőr kormánykerék, 3-zónás automata klíma, és a digitális fő műszeregység is benne van. Számos tétel ezek közül az Xcellence-ben is megtalálható. S az FR az első, amelyik megkapja a hátsó LED fénycsíkot és a dinamikus irányjelzőket. Az ötajtós Leon 380 literes csomagteret kínál, éppen akkorát, mint az elődje, a Sportstourer poggyásztere azonban 30 literrel, 617 literesre gyarapodott. Az egyik legnagyobb a kompakt mezőnyben.

Az új SEAT Leon jelentősen továbbfejlesztett, illetve vadonatúj hajtásláncokat kap, köztük három villamosított változatot. A TSI benzin és TDI dízelmotorok mellett a modell elérhető lesz sűrített földgázas (TGI), lágy hibrid (eTSI) és plug-in hibrid egységekkel is. A DSG-váltóművek pedig shift-by-wire rendszerűek lettek, azaz a választókar nincsen mechanikus kapcsolatban a váltóművel, a váltások elektromos jelekkel történnek.

A sztenderd erőforrások mindegyike közvetlen befecskendezéses és turbótöltésű, teljesítményskálájuk 90-től 190 lóerőig terjed. A két leggyengébb erőforrás 1 literes és háromhengeres (90, illetve 110 LE), amely most első ízben jelenik meg a Leon modellben. A nagyobb 1,5 literes TSI egységek 130 és 150 lóerőt tudnak, a csúcsot pedig egyelőre a 190 lovas 2 literes TSI képviseli. Mindegyik választható dízelmotor 2 literes négyhengeres, és a legkorszerűbb kipufogógáz-tisztítási technológiákat vonultatják fel. 115 és 150 lóerővel érkeznek, kézi vagy DSG automata váltóval, és a Sportstourer esetében opciósan 4Drive összkerékhajtással.

Az új Leon sűrített földgáz hajtású, rugalmas üzemanyag-felhasználású motorral is megvehető lesz. A 1,5 literes TGI aggregát 130 lóerőt mozgósít és a 3 CNG tartály feltöltésével (17,3 kg) 440 kilométeres hatótávolságot biztosít. Ha kifogy a földgáz, a Leon TGI benzinnel folytathatja az útját. Az eTSI lágy hibridek 110 vagy 150 lóerősek (1.0 és 1,5 l TSI), de a legütőképesebb és leghatékonyabb hajtáslánc a plug-in hibrid. Ebben egy 1,4 literes TSI belsőégésű motor, egy 13 kWh-s lítium-ion akkupakk és egy 6-fokozatú DSG duplakuplungos váltó működik együtt. A rendszerteljesítmény 204 lóerő, a tisztán elektromos üzemben megtehető távolság pedig 60 kilométer.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/