/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az új Volkswagen Crafter

2016. szeptember 12. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatták az új Craftert, amely 5,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegével, az eddiginél nagyobb, 18,4 m3 raktérfogatával és a hajtásláncok, illetve a változatok kimagasló választékával mindenféle felhasználási területen megfelel az ügyfelek elvárásainak.

Az új Crafter a modellváltozatok rendkívül széles választékát kínálja, beleértve a nagy teherbírású kiviteleket is. Zárt furgonként és kombiként az új Crafter különböző hosszúságú (5986 mm, 6836 mm vagy, zárt furgonként, 7391 mm is) és magasságú (2355 mm, 2590 mm vagy, zárt furgonként, 2798 mm is) változatokban áll rendelkezésre. Ezeket egészítik ki a fülke-alvázas kivitelek rövid- vagy duplafülkével, különböző hosszúságokkal és felépítményekkel vagy azok nélkül, például platóval, dobozos felépítménnyel vagy billentő szerkezettel.

Az új Crafter elsőkerék-hajtású változatban 18,4 m3 legnagyobb raktérfogatot nyújt, amelyhez 3,0 – 4,0 t legnagyobb megengedett össztömeg tartozik. A raktér szélessége a kerékjárati ívek között 1380 mm, míg a raktér legnagyobb hosszúsága 4855 mm, ami a kategória legjobbja. A tolóajtók 1311 mm széles nyílásának, az elsőkerék-hajtású változatok esetében a rakodóperem 570 mm magasságának és a 270 fokos szögig nyitható hátsó raktérajtóknak köszönhetően könnyű a rakodás. A rakomány minden oldalról rögzíthető, a szó legszorosabb értelmében. Opcionálisan az oldalfalakba, az elválasztófalba, a tetőbe és a padlóba is a repülőgépiparban szabadalmaztatott profilokból álló rakományrögzítő síneket építenek be.

Az alapjaiban újratervezett és gondosan hangolt futómű elöl kényelmes McPherson felfüggesztést, míg hátul egy merevtengely öt különböző változatát és parabolikus rugókat – bizonyos változatoknál progresszív karakterisztikával – vonultat fel. Az ebben a kategóriában elsőként bevezetett elektromechanikus kormánymű kiváló irányíthatóságról, optimális manőverezhetőségről és mindenféle terhelési állapotban biztonságos menettulajdonságokról gondoskodik.

A munkahely ergonómiáját is optimalizálták. Opcionálisan az ergonomikus, rugós felfüggesztésű, AGR-címkével ellátott, állítható gerinctámaszú és masszázsfunkciót is kínáló ülés három különböző változata is rendelhető. Az új Crafter típusban szériafelszerelés az elektromos ablakemelő, a rádiótávirányítású központi zár, valamint a praktikus tárolóhelyek, amelyekben mobiltelefon, laptop, táblagép, colstok, munkavédelmi kesztyű és sok minden más is elhelyezhető.

Az új Crafter az aktív vezetéstámogató rendszerek kimagaslóan széles választékát kínálja, mint például aktív sávtartást segítő rendszert, parkolást segítő rendszert és vontatmánnyal manőverezést segítő rendszert. A további segédrendszerek között említhető a követési távolságot szabályzó adaptív sebességtartó automatika, a vészfék-funkcióval ellátott Front Assist rendszer, a szériafelszereltséghez tartozó másodlagos ütközésvédelem, a szintén széria oldalszélasszisztens, az éberségfigyelő rendszer, a távfényt automatikusan tompító Light Assist és még sok egyéb. Az elérhető passzív biztonsági rendszerek között megtalálható – a hat légzsákon kívül – a tolatást segítő kamera, a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető kitolatás asszisztens és az érzékelőkön alapuló oldalsó védelmi rendszer.

Az új Crafter különböző jól átgondolt előkészítéseket biztosít a felépítménygyártóknak: az extraként rendelhető univerzális raktérpadlót polcrögzítésekkel látják el, lehetővé téve a lízingautókból vagy az elődmodellekből származó meglévő polcrendszerek beépítését az összes jól ismert, egyedi megoldásokat kínáló beszállítónak. Továbbá az új Crafter a kategóriájában elsőként kínál opcionálisan moduláris mellékhajtásokat. Gyárilag beépített extrafelszerelésként rendelkezésre áll egy második kompresszor hűtött vagy friss áruk szállításához, egy második akkumulátor négyféle változatban, egy második légkondicionáló és egy második hőcserélő az üzemanyaggal működő kiegészítő fűtés számára.

Mindemellett az új Crafter előkészített telematikai funkcionális csatlakozási felületként kínálja az FMS flottairányítási csatlakozási felületet, amely a piacon általánosan elérhető telematikai megoldások bármelyikével társítható. Ezáltal az új Crafter könnyen integrálható meglévő flottákba.

A továbbfejlesztett Euro 6-os motorok a moduláris dízel platformon alapulnak, amelyeket kifejezetten az új Crafterhez igazítottak, figyelembe véve a haszonjárművek „kemény” követelményeit. Ezek nagyon megbízható motorok, amelyeket rövid és hosszú távú szállítási feladatokra egyaránt megfelelően terveztek. A Crafter számára továbbfejlesztett 2.0l TDI motor, az „EA 288 Haszon”, elsőkerék-hajtással három különböző teljesítményszinttel áll rendelkezésre az Euro 6-os piacokon: 102 LE, 140 LE vagy BiTurbo TDI változatban 177 LE teljesítménnyel. Alapfelszerelés a stop-start rendszer; a fogyasztás átlagosan 15 százalékkal csökkent.

Körülbelül 2017 közepétől a hajtásláncok választékát kiegészíti majd a 4MOTION összkerékhajtás keresztben beépített motorral és a hátsókerék-hajtás hosszában beépített motorral.

Az új Crafter előértékesítése 2016. novemberében kezdődik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/