/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a Lamborghini SUV

2012. április 23. 21:14   |   DG
címkék:  

Az első sportos szabadidő-autó vitathatatlanul a Lamborghini nevéhez fűződik; valószínűleg még mindenki emlékszik az 1986-ban bemutatott LM002 terepjáróra, amely brutális megjelenésével, V12-es erőművével és gigászi étvágyával írta be magát az autók történelemkönyvébe. Nos, az olaszok tegnap Pekingben leleplezték az LM002 szellemi örökösének tekinthető Urus SUV-ot, amely 600 lóerős ugyan, de a szegmens legkörnyezetkímélőbb modelljének ígérik.

A luxus SUV járműszegmens az egyik legsikeresebb és legdinamikusabban fejlődő a világon. Ezt a Lamborghininél is jól tudják, ezért kifejlesztették az Urus modellt, ami az első teljes értékű, mindennap használható Lamborghini modell lesz és jelentősen kiszélesítheti a márka vásárlói körét. Nemcsak a Lamborghini sportkocsi tulajdonosoknak, hanem a családoknak is imponálhat. Az Urusszal a Lamborghini elsősorban az Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot, Németországot, Oroszországot, a Közel-Keletet és Kínát veszi majd célba. Az éves gyártási mennyiséget nagyjából 3000 darabra lövik be.

Az Urus egy hamisítatlan Lamborghini, izmos, atletikus, agresszív. Hossza egy centiméter híján 5 méter, szélessége csaknem 2 méter (1,99), magassága azonban csupán 1,66 méter, tehát jóval alacsonyabb a konkurenseknél. Állandó összkerékhajtást és 600 lóerős motort kapott, hasmagassága pedig változtatható. Mindamellett a tanulmányautó első spojlertoldata és hátsó szárnya állítható magasságú, így menet közben növelhető vagy csökkenthető a kocsi tapadása.

A mérnökök arra törekedtek, hogy az Urus tömegét alacsonyan tartsák és így a sportos SUV szegmens legalacsonyabb károsanyag-kibocsátási értékét érjék el. Kívül-belül tartották magukat a könnyűszerkezetes építésmódhoz, ahol tudtak, kompozit anyagokat és szénszál erősítésű műanyagot alkalmaztak. A 24 colos kerekek kovácsolt alumíniumok, az első lökhárító nagy része, a küszöbök, valamint a hátsó diffúzor karbonszálas. Hagyományos külső tükrök helyett külső kamerák figyelik a mögöttes forgalmat, képüket pedig két darab műszerfali TFT monitorra vetítik.

A komplett négyszemélyes beltér szénszál erősítésű műanyagból készült. A „csontváz" struktúrájú, karbon középalagút például az először az Aventador J-ben feltűnt, forradalmi „kovácsolt kompozit" anyagból készült. Az egyrétegű párnázással borított kagylóülések is ezzel új technológiával készültek. A kormánykerék mögött helyezték el a duplakuplungos váltó kapcsolófüleit, az irányjelzőket, a világítórendszer és az ablaktörlő kapcsolóit pedig a volánra telepítették. A sofőrt TFT kijelző tájékoztatja; a navigáció, a szórakoztató rendszer és a klímaberendezés pedig egy érintőképernyőről vezérelhető a középkonzolon. A hátsó utasok szintén érintőképernyőt kaptak.

Nem tudni, hogy az Urus sorozatgyártású változatát mikor köszönthetjük majd, de a gép biztosan aratni fog. S az is valószínű, hogy drágább lesz a Porsche Cayenne-nél.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/