Bemutatkoztak a BMW leggyorsabb SUV-jai
címkék: bmw, mild-hibrid, új bmw, x5 m competition, x6 m competition, xdrive
A BMW M GmbH menetteljesítmény, megjelenés és digitalizáció terén egyaránt magasabb fokozatba kapcsolja X5-X6 modellpárosát. Az új X5 M Competition és X6 M Competition 625 lóerős teljesítménnyel, továbbfejlesztett formanyelvvel, valamint a legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológiával ünnepli világpremierjét.
Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition a bajor prémiumgyártó legkorszerűbb belsőégésű motoros hajtásláncával büszkélkedhet, amelynek köszönhetően a mild-hibrid technológia is bemutatkozik a palettán. A nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó házába épített villanymotor 9 kW/12 LE teljesítmény-többlettel és akár 200 Nm plusz forgatónyomatékkal képes besegíteni a hajtásba, miközben indítógenerátorként is funkcionál. A mild-hibrid technológia működéséhez szükséges energiát egy 48 Volt kapacitású, motortérbe épített akkumulátor tárolja, amelyet a hajtáslánc a lassulás és fékezés közben felszabaduló energiák folyamatos visszatáplálásával tölt újra.
A hajtáslánc szíve egy 4,4 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó új V8-as benzinmotor, amely a hengersorok közé épített kipufogócsonk mellett megerősített főtengelyt, továbbfejlesztett turbófeltöltőket, új légcsatornákat, illetve optimalizált kenési és olajleválasztó rendszert kapott. 750 Nm csúcs forgatónyomatékát percenkénti 1 800 és 5 800 főtengely-fordulat között adja le, percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál pedig 625 lóerő maximális teljesítmény áll a vezető rendelkezésére.
Az új M Competition modellek mindössze 3,9 másodperc alatt sprintelnek álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A motor erejét egy Drivelogic-kal dolgozó, új nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó továbbítja, amely automatizált és manuális üzemmódban egyaránt három beállítási lehetőséget kínál. A technológia újításai között megtalálható többek között az újrahangolt beállítás és a precízebb váltási reakció is.
Az X5 M Competition és X6 M Competition egyedi vezetési élményét a hajtáslánchoz igazított, továbbfejlesztett M xDrive intelligens összkerékhajtás is fokozza, amely a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel dolgozik együtt. A fedélzeti operációs rendszer M Setup menüpontjában a vezető az alapbeállításként aktiválódó 4WD vezetési üzemmódot 4WD Sport módba kapcsolhatja, amely a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó összkerékhajtásnak köszönhetően kontrollált csúsztatásokat tesz lehetővé.
A két modell alapfelszereltségének az adaptív M Professional futómű is része, amely továbbfejlesztett, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal és aktív borulásgátló rendszerrel dolgozik együtt. Az M Servotronic kormánymű módosított áttétele még precízebb irányíthatóságot eredményez. Ahelyett, hogy csupán a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel dolgozna együtt, a továbbfejlesztett összkerékhajtás és az aktív differenciálmű már a hajtásfüggő kipörgés-korlátozással is szorosan együttműködik. A technológia így még gyorsabban és még pontosabban képes reagálni a megváltozott forgalmi szituációkra, mialatt még jobb tapadást garantál.
Alapfelszereltségként az új X5 M Competition és X6 M Competition az első tengelyen 21” méretű, míg a hátsó tengelyen 22” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. Felárért mindkét modellhez újfajta Jet Black árnyalatú, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is megrendelhetők, ugyanezekben a méretekben.
Ami a külső változásokat illeti, a leghangsúlyosabb részlet e tekintetben egyértelműen a modellpáros frontrésze. A 35 milliméterrel keskenyebb kialakítás mentén megálmodott első fényszórók mindkét esetben mátrix LED-technológiával, adaptív vezérléssel és BMW Selective Beam vakítás-mentes távolságifény-asszisztenssel dolgoznak, az extrafelszereltség részeként M Shadowline kivitelben. A vese alakú BMW hűtőrácsok teljesen fekete kontúrt viselnek, vízszintesen meghúzott lamellákkal és megnövelt márkaemblémával. Sőt mi több, a BMW hűtőrácsok és az első lökhárító központi légbeömlő nyílása egyetlen nagyméretű, fekete „X” motívumot formáz.
A külső visszapillantó-házak és az X6 M Competition hátsó légterelő szárnya szénszálból is megrendelhető. A hátsó lökhárító sportos kialakítását mindkét modellnél határozott méretű diffúzorbetét nyomatékosítja, kifinomult szegélyt képezve a sport kipufogórendszer dupla ikervégződéseinek is. A készítők a BMW X5 M Competition száloptikás hátsó lámpáinak és féklámpáinak fénydizájnját vízszintesen, jellegzetes „X” motívumot alkotva álmodták meg.
Az átfogó utastér-frissítés középpontjában a BMW Ívelt Kijelző áll, amely az M-specifikus kialakítást egyszerre modern és exkluzív érzéssel vegyíti. A technológia vezető felé forduló, egyetlen üvegből megformált felülete mögött egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosa található. A központi kijelző érintés-érzékeny felületének köszönhetően számos vezérlőgomb és kapcsoló eltűnt az utastérből, az egyes funkciók a digitális felületen keresztül aktiválhatók.
Az újdonságok között megtalálható továbbá a finom fából készült, magasfényű fémhatású Fineline Black műszerfalbetét, a kibővített és BMW M logóval díszített hangulatvilágítás, valamint a szénszálból készült váltófülekkel szerelt BMW M bőrkormány. A modellpáros alapfelszereltségének a BMW M multifunkciós ülések, a térdpárnák, a finomszemcsés Merino bőrkárpitozás és a Harman Kardon surround audiorendszer is részei, miközben az extrafelszereltségek palettáját olyan tételek színesítik, mint például a Sky Lounge panoráma üvegtető, a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer és az új kialakítású Travel & Comfort rendszer. A karosszéria és az utastér típus-specifikus BMW M Performance alkatrészei szintén elérhetők mindkét újdonsághoz.
A BMW M járművezérlő rendszer része a középkonzolon elhelyezett „Setup” gomb is, amely közvetlen hozzáférést kínál a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer és az M xDrive intelligens összkerékhajtás beállításaihoz. A kijelzőkön megjelenített tartalmak és az intelligens vezetést támogató rendszerek közbeavatkozási szintjei ugyancsak személyre szabhatók. A középkonzolon található „M Mode” gomb megnyomásával a ROAD, a SPORT és a TRACK járműbeállítások aktiválhatók.
A BMW 8.0 operációs rendszeren futó, legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia az M-specifikus tartalmakat kínáló BMW Ívelt Kijelző mellett számos új digitális szolgáltatást is tartogat. Az alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezésnek a BMW Head-Up kijelző, illetve a felhőalapú BMW Maps navigációs rendszer is része. Álló helyzetben a vezető és első utasa a YouTube és a Bundesliga streamelt tartalmait is élvezheti a központi kijelzőn, a YouTube és a Bundesliga autós alkalmazásain keresztül. Emellett megrendelhető a modellekhez a BMW Digital Key Plus okoskulcs is, aminek köszönhetően az ügyfelek már okostelefonjukkal is nyithatják és zárhatják az autót.