/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkoztak a BMW leggyorsabb SUV-jai

2023. február 22. 16:50   |   Autoblog
címkék:  

A BMW M GmbH menetteljesítmény, megjelenés és digitalizáció terén egyaránt magasabb fokozatba kapcsolja X5-X6 modellpárosát. Az új X5 M Competition és X6 M Competition 625 lóerős teljesítménnyel, továbbfejlesztett formanyelvvel, valamint a legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológiával ünnepli világpremierjét.

Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition a bajor prémiumgyártó legkorszerűbb belsőégésű motoros hajtásláncával büszkélkedhet, amelynek köszönhetően a mild-hibrid technológia is bemutatkozik a palettán. A nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó házába épített villanymotor 9 kW/12 LE teljesítmény-többlettel és akár 200 Nm plusz forgatónyomatékkal képes besegíteni a hajtásba, miközben indítógenerátorként is funkcionál. A mild-hibrid technológia működéséhez szükséges energiát egy 48 Volt kapacitású, motortérbe épített akkumulátor tárolja, amelyet a hajtáslánc a lassulás és fékezés közben felszabaduló energiák folyamatos visszatáplálásával tölt újra.

A hajtáslánc szíve egy 4,4 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó új V8-as benzinmotor, amely a hengersorok közé épített kipufogócsonk mellett megerősített főtengelyt, továbbfejlesztett turbófeltöltőket, új légcsatornákat, illetve optimalizált kenési és olajleválasztó rendszert kapott. 750 Nm csúcs forgatónyomatékát percenkénti 1 800 és 5 800 főtengely-fordulat között adja le, percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál pedig 625 lóerő maximális teljesítmény áll a vezető rendelkezésére.

Az új M Competition modellek mindössze 3,9 másodperc alatt sprintelnek álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A motor erejét egy Drivelogic-kal dolgozó, új nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó továbbítja, amely automatizált és manuális üzemmódban egyaránt három beállítási lehetőséget kínál. A technológia újításai között megtalálható többek között az újrahangolt beállítás és a precízebb váltási reakció is.

Az X5 M Competition és X6 M Competition egyedi vezetési élményét a hajtáslánchoz igazított, továbbfejlesztett M xDrive intelligens összkerékhajtás is fokozza, amely a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel dolgozik együtt. A fedélzeti operációs rendszer M Setup menüpontjában a vezető az alapbeállításként aktiválódó 4WD vezetési üzemmódot 4WD Sport módba kapcsolhatja, amely a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó összkerékhajtásnak köszönhetően kontrollált csúsztatásokat tesz lehetővé.

A két modell alapfelszereltségének az adaptív M Professional futómű is része, amely továbbfejlesztett, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal és aktív borulásgátló rendszerrel dolgozik együtt. Az M Servotronic kormánymű módosított áttétele még precízebb irányíthatóságot eredményez. Ahelyett, hogy csupán a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel dolgozna együtt, a továbbfejlesztett összkerékhajtás és az aktív differenciálmű már a hajtásfüggő kipörgés-korlátozással is szorosan együttműködik. A technológia így még gyorsabban és még pontosabban képes reagálni a megváltozott forgalmi szituációkra, mialatt még jobb tapadást garantál.

Alapfelszereltségként az új X5 M Competition és X6 M Competition az első tengelyen 21” méretű, míg a hátsó tengelyen 22” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. Felárért mindkét modellhez újfajta Jet Black árnyalatú, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is megrendelhetők, ugyanezekben a méretekben.

Ami a külső változásokat illeti, a leghangsúlyosabb részlet e tekintetben egyértelműen a modellpáros frontrésze. A 35 milliméterrel keskenyebb kialakítás mentén megálmodott első fényszórók mindkét esetben mátrix LED-technológiával, adaptív vezérléssel és BMW Selective Beam vakítás-mentes távolságifény-asszisztenssel dolgoznak, az extrafelszereltség részeként M Shadowline kivitelben. A vese alakú BMW hűtőrácsok teljesen fekete kontúrt viselnek, vízszintesen meghúzott lamellákkal és megnövelt márkaemblémával. Sőt mi több, a BMW hűtőrácsok és az első lökhárító központi légbeömlő nyílása egyetlen nagyméretű, fekete „X” motívumot formáz.

A külső visszapillantó-házak és az X6 M Competition hátsó légterelő szárnya szénszálból is megrendelhető. A hátsó lökhárító sportos kialakítását mindkét modellnél határozott méretű diffúzorbetét nyomatékosítja, kifinomult szegélyt képezve a sport kipufogórendszer dupla ikervégződéseinek is. A készítők a BMW X5 M Competition száloptikás hátsó lámpáinak és féklámpáinak fénydizájnját vízszintesen, jellegzetes „X” motívumot alkotva álmodták meg.

Az átfogó utastér-frissítés középpontjában a BMW Ívelt Kijelző áll, amely az M-specifikus kialakítást egyszerre modern és exkluzív érzéssel vegyíti. A technológia vezető felé forduló, egyetlen üvegből megformált felülete mögött egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosa található. A központi kijelző érintés-érzékeny felületének köszönhetően számos vezérlőgomb és kapcsoló eltűnt az utastérből, az egyes funkciók a digitális felületen keresztül aktiválhatók.

Az újdonságok között megtalálható továbbá a finom fából készült, magasfényű fémhatású Fineline Black műszerfalbetét, a kibővített és BMW M logóval díszített hangulatvilágítás, valamint a szénszálból készült váltófülekkel szerelt BMW M bőrkormány. A modellpáros alapfelszereltségének a BMW M multifunkciós ülések, a térdpárnák, a finomszemcsés Merino bőrkárpitozás és a Harman Kardon surround audiorendszer is részei, miközben az extrafelszereltségek palettáját olyan tételek színesítik, mint például a Sky Lounge panoráma üvegtető, a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer és az új kialakítású Travel & Comfort rendszer. A karosszéria és az utastér típus-specifikus BMW M Performance alkatrészei szintén elérhetők mindkét újdonsághoz.

A BMW M járművezérlő rendszer része a középkonzolon elhelyezett „Setup” gomb is, amely közvetlen hozzáférést kínál a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer és az M xDrive intelligens összkerékhajtás beállításaihoz. A kijelzőkön megjelenített tartalmak és az intelligens vezetést támogató rendszerek közbeavatkozási szintjei ugyancsak személyre szabhatók. A középkonzolon található „M Mode” gomb megnyomásával a ROAD, a SPORT és a TRACK járműbeállítások aktiválhatók.

A BMW 8.0 operációs rendszeren futó, legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia az M-specifikus tartalmakat kínáló BMW Ívelt Kijelző mellett számos új digitális szolgáltatást is tartogat. Az alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezésnek a BMW Head-Up kijelző, illetve a felhőalapú BMW Maps navigációs rendszer is része. Álló helyzetben a vezető és első utasa a YouTube és a Bundesliga streamelt tartalmait is élvezheti a központi kijelzőn, a YouTube és a Bundesliga autós alkalmazásain keresztül. Emellett megrendelhető a modellekhez a BMW Digital Key Plus okoskulcs is, aminek köszönhetően az ügyfelek már okostelefonjukkal is nyithatják és zárhatják az autót.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/