/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták a BMW 2-es kupét

2013. október 28. 11:15   |   Autoblog
címkék:  

Bár a piaci bevezetése csak jövő márciusban lesz, a BMW már most minden részletet elárult az új 2-es kupé modellről. Az autó nagyobb az elődjének tekinthető 1-es kupénál, és jobban is néz ki nála. A sorozat csúcsmodellje, az M235i Coupé 326 lóerős.

A BMW 2-es Coupé egyéni formavilágú és igen tetszetős jármű. Másképpen fest, mint a jelenlegi ferdehátú 1-es modell, sportosabb, szebb autó. Arányai is mások. A BMW a kupéit immár feljebb pozícionálja a többi modellnél (lásd a 4-es és a 6-os sorozat), ami a külalakon is tetten érhető. A 2-es kupéból is jobban árad a prémium hatás.

A 2-es kupét elegáns, megnyújtott vonalak, a far formáiba lágyan simuló tetőív, valamint hátrafelé szélesedő karosszéria jellemzik. Az emelkedő ablak- és övvonal ék alakot adnak, az első ablakok pedig keret nélküliek, ahogy egy „rendes” kupétól elvárható. A hátsó diódás lámpák L-alakúak, ahogy a többi BMW-n, ám formaviláguk friss. Az autó kétféle kivitelben lesz rendelhető (sport line és modern line), emellett rendelkezésre áll az M sport csomag is, amely egyedi külső és belső megjelenést biztosít.

A kétajtós 11 centiméterrel hosszabb az 1-es ferdehátúnál és 72 mm-rel hosszabb az előző 1-es kupé modellnél. Teljes hossza 4432 mm, szélessége 1774 mm (+32 mm), magassága 1418 mm (-5 mm), tengelytávja pedig 2690 mm (+30 mm). Mindennek folyománya a tágasabb utastér és a 20 literrel bővebb csomagtér (390 liter). Bent 19 mm-rel nagyobb az első fejtér, a hátsó lábtér pedig 21 mm-rel gyarapodott. A csomagtér bővíthető, felárért akár 40:20:40 arányban.

Piaci bevezetésekor a 2-es kupé ötféle erőforrással lesz elérhető. A 220i Coupéban egy 184 lóerős kétliteres turbómotor, a 218d, 220d és 225d Coupé modellekben négyhengeres turbódízel motor dolgozik, 143, 184 és 218 lóerővel. Emellett már kezdettől fogva a palettán lesz az M235i változat is, amelynek 3 literes soros hathengeres hajtóműve 326 lóerőt ad le.

A 220i Coupe kereken 7 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 235 km/óra. A 218d Coupe 143 lóerővel és 320 Nm nyomatékkal bír, így 8,9 szekundum alatt sprintel százra és eléri a 213 km/órás sebességet. A 320d 184 lóerőt mozgósít, nyomatéka pedig 380 Nm. Kézi váltóval 7,2 másodperc alatt éri el a százat és megfutja a 230 km/órát. A vélhetően legnépszerűbb dízel változat érdekessége, hogy M Performance chiptuninggal tovább lehet izmosítani, ami által 200 lóerős lesz, nyomatéka pedig 400 Nm-re gyarapodik. A 225d Coupe motorja kétturbós, egy kisebb és egy nagyobb méretű feltöltő segítségével fejti ki 218 lóerős teljesítményét és 450 Nm-es nyomatékát. Ezzel a motorral nagyon megy a kompakt kupé, elég neki 6,3 másodperc százig, a csúcssebessége pedig 242 km/óra.

A sorozat csúcsmodellje, az M235i számára a BMW hathengeres erőforrást tartott fenn. A 3 literes, közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérléssel és vezértengely-állítással rendelkező soros hathengeres turbómotor 326 lóerőt és 450 Nm nyomatékot szolgáltat, ráadásul már extra alacsony, 1300-as fordulatszámtól. Az M235i Coupét hatfokozatú kézi váltóval szerelik, de a szerkezet szárazkarteres kenésű és rövidített váltóutakkal rendelkezik. A nulla-százas sprint 5 másodpercig tart, ám ezt az opciós, rajtelektronikával is kiegészített nyolcfokozatú automata 4,8 másodpercre mérsékli. A végsebesség 250 km/óra.

Az M235i egyedi hangolású sportfutóművel, sport fékrendszerrel és változó áttételű kormányművel érkezik, emellett 18 colos felniken és eltérő méretezésű, elöl 225/40, hátul 245/35 gumiabroncsokon fut. A BMW M Performance kínálatából kovácsolt, 19 colos könnyűfém kerekek is választhatók az autóhoz. Alapfelszereltség a hátsó, mechanikus, korlátozottan önzáró differenciálmű, amely jelentősen javítja a tapadást és fokozza a vezetési élményt. Plusz pénzért elektronikus szabályzású lengéscsillapítókkal szerelt Adaptív M futómű is kérhető.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/