/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a vadonatúj Renault Captur

2019. szeptember 17. 18:50   |   Autoblog
címkék:  

A Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Renault Captur második generációja. A szubkompakt SUV szegmenst 2014 óta vezető Captur új generációja az eredeti modell erősségeire épít, de még csinosabb, okosabb és modernebb. A Captur motorok új generációjával érkezik és jövőre színre lép a plug-in hibrid verzió is.

A helyi modellváltozatokkal együtt eddig globálisan 1,5 millió példányban értékesített Renault Captur 2014 óta a legnépszerűbb kisméretű crossover a piacon. Most megérkezett a második nemzedék, amely megtartotta a típus jellegzetes formavilágát, azonban atletikusabb, dinamikusabb kinézetű. A tipikus Renault-s stílusjegyeket felvonultató új Captur 11 centiméterrel hosszabb (4228 mm) elődjénél, emellett 1797 mm széles, 1566 mm magas, s a tengelytávja 2639 mm-es (+2 cm).

Az új Captur valódi SUV-nak néz ki, s nemcsak a jelentős magassága miatt. Elöl és hátul ezüstszínű védőelemeket kapott, két oldalán pedig fekete műanyag betétek futnak végig. A kerékjáratokban a szokásosnál nagyobb méretű kerekek forognak. Az átrajzolt orr-rész újdonsága a két oldalsó, funkcionális légbeömlő nyílás, amelyek javítják a jármű aerodinamikai teljesítményét. A fényszórók mindegyik modellen teljesen LED-esek, a megkülönböztető, C-alakú nappali világítással. A fényszórók alól krómcsík indul, amely egyben a hűtőmaszk keretét is alkotja. C-alakban világítanak a vékony hátsó, aprólékos kidolgozású LED-es lámpák is. A tetőt a jármű külső színre fényezik, de kérhető kontraszt árnyalatban is, feketében, narancsban, szürkében és fehérben. De ellátható tetősínekkel vagy panoráma napfénytetővel is. Összesen 11-féle külső fényezés, 4-féle tetőárnyalat és 3 külső stíluscsomag áll rendelkezésre, 90-re emelve a kombinációk számát.

A belső tér az új Clióban megismert koncepció szerint épül fel. A pult a vezető felé fordul, a közepéből álló formátumú monitor mered felfelé, a középkonzol pedig lebegő kialakítású, alatta rakodóhellyel. S a korábbinál sokkal nemesebb anyagokból rakták össze; a műszerfalat, az ajtópaneleket, s a középkonzolt puha tapintású anyag borítja, az illesztések pedig mindenhol szorosak. A középső érintőképernyő a szegmens legnagyobbja, átmérője 23,6 centiméter. A fő műszeregység is digitális, 26 cm átmérőjű és konfigurálható. A lebegő középkonzol praktikus, hiszen magasabban van miatta a váltókar, az alatta levő tálcában pedig elfér az okostelefon, amelyet vezeték nélkül lehet tölteni.

Nemcsak a műszerfal, a kormánykerék is új. Filigránabb kivitelű, kisebb a középső része, kényelmesebb megfogni és fűthető is. Váltófülek is kerültek rá (az EDC váltó esetén). A mérnökök a Captur üléseit is áttervezték. Az ülőlapok 15 mm-rel hosszabbak, az oldalpárnák pedig jobb tartást adnak. A háttámlák mélyebbek, így a térdeknek 17 mm-rel nagyobb terük van. Az utastér személyre szabásához számos csomag áll rendelkezésre. A hátsó ülések 16 centiméter hosszan sínen tologathatók, akárcsak az elődben, így maximálisan 536 literes csomagtér alakítható ki (+ 27 l). A támlákat lehajtva csaknem sík padló jön létre, ahová 1,57 méter tárgyak is becsúsztathatók (+ 11 cm).

Az új Captur áttervezett benzin- és dízelmotorokkal kerül forgalomba. A benzinesek teljesítményspektruma 100-tól 155 lóerőig, a gázolajosoké 95-től 115 lóerőig terjed. Öt vagy hatfokozatú kézi, vagy hétsebességes EDC duplakuplungos váltómű kapcsolódhat hozzájuk. Jövőre a palettát kiegészíti majd egy konnektoros hibrid modell is. Az E-TECH Plug-in elnevezésű modellről tudni lehet, hogy hajtásláncát egy 1,6 literes négyhengeres benzinmotor, két elektromotor és egy 9,8 kWh kapacitású akkumulátor alkotja. A plug-in hibrid Captur 45 kilométert lesz képes emissziómentesen megtenni, akár 135 km/órás sebességgel.

A Captur a Clio után a második Renault típus, amibe beépítik a friss fejlesztésű 1 literes háromhengeres turbómotort. Az apró aggregát 100 lóerő és 160 Nm nyomaték leadására képes, ráadásul rugalmas üzemanyag-felhasználású, gyárilag autógázzal is működhet. Az 1 literes mellett 1,3 literes erőforrás is rendelkezésre áll a Capturhöz. A részecskeszűrővel szerelt 1.3 TCe GPF motor hatfokozatú kézi vagy hétgangos duplakuplungos váltóművel választható. 155 lóerőt és 270 Nm nyomatékot mozgósít, kifejezetten élénken mozgatva a kompakt SUV-ot. A dízel palettán két 1,5 Blue dCi erőforrás sorakozik, 95 és 115 lóerővel, illetve 240/260 Nm nyomatékkal. Hatsebességes kézi váltóval érkeznek, de a nagyobbikhoz hétsebességes EDC szerkezet is kérhető.

Az új CMF-B padlólemezre épülő Capturba beépíthetők a legkorszerűbb berendezések és vezetői segédrendszerek. Olyan rendszerek lehetnek a fedélzeten, mint a 360 fokos kamera, az aktív vészfékrendszer kerékpáros és gyalogos felismeréssel, a mögöttes forgalomra figyelmeztető rendszer, a Stop & Go funkcióval és sávtartóval kiegészített adaptív tempomat, az automata fényszóróvezérlés, a holttérfigyelő vagy a parkolássegítő. Az Easy Link multimédiás rendszer folyamatos online kapcsolatot biztosít és valós idejű navigációt kínál.

A Renault Captur immár globális termék, az összes piacon ugyanazon a néven kerül forgalomba, még Dél-Koreában is. Kínában fogják gyártani.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/