/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új 3-as BMW-t

2018. október 02. 14:45   |   Autoblog
címkék:  

A Párizsi Autószalonon lehullt a lepel a BMW 3-as hetedik generációjáról. A BMW legfontosabb modellje a sportos menettulajdonságokat helyezi a középpontba, és minőség illetve innováció szempontjából tovább emeli a tétet. Az új dizájnt képviselő 3-as limuzin ötféle erőforrással, 2019 márciusában gurul ki az utakra.

A bajor prémiumgyártó új formanyelve kiválóan előtérbe helyezi az új BMW 3-as limuzin egyszerre modern és dinamikus karakterét, amely letisztult felületek és precízen rajzolt, sportosan ívelt vonalvezetés mentén öltött testet. Az új 3-as BMW 85 milliméterrel hosszabb (4709 mm), 16 milliméterrel szélesebb (1827 mm) és 1 milliméterrel magasabb (1442 mm) elődjénél, a 41 milliméterrel megtoldott tengelytávolság (2851 mm) pedig elöl 43, míg hátul 21 milliméterrel szélesebb nyomtávokkal párosul. Mindez nem csupán a tengelyek közötti egyenlő terhelés-elosztást javítja, de az új modell agilitását is fokozza.

A BMW 3-as limuzin hetedik nemzedékének frontrészét a nagyméretű, vese alakú hűtőrács-pár és a belőlük induló első fényszórók határozzák meg. A két részre osztott fényszórókat az első lökhárító látványos bemetszése díszíti, amely lendületes ívben töri meg a legendás ikergyűrű-motívumra emlékeztető nappali menetfényeket. A modell alapfelszereltségének a teljes LED-technológiás első fényszórók is részei, az extrafelszereltségként megrendelhető tételek közé azonban a LED-es kiegészítő funkciók, valamint az elvakítás-mentes BMW Laserlight lézerfény-technológiával felszerelt adaptív LED fényszórók is felkerülnek.

Az alapfelszereltséggel, illetve a Sport Line és a Luxury Line külső felszereltségi csomagokkal kínált modellek esetében az extrafelszereltség részeként megrendelhető LED-es ködlámpák és az Air Curtains légbevezető nyílások az első lökhárító szélső légbeömlőinek fészkében kapnak helyet, vízszintesen elfektetett „T” alakban. Oldalnézetből a sportosan ívelt karaktervonal-páros és a lendületes küszöbtoldatok fokozzák a modell dinamikus kiállását, az ablaksáv kilépőéleként megrajzolt, Hofmeister kink stílusjegy pedig ezúttal mélyen a C-oszlopba nyúlik. Hátulról a vízszintesen elnyújtott vonalak és a LED-es hátsó lámpatestek enyhén sötétített, keskeny kialakítása nyomatékosítja az új 3-as BMW egyszerre széles és erőtől duzzadó kisugárzását.

A BMW új formanyelve az új BMW 3-as limuzin ajtajai mögött is precíz felületelrendezési alapelv szerint kel életre. A belső elemek kialakítása és elhelyezkedése az utastér tágasságát hangsúlyozza, a műszerfal vonalvezetése pedig a vezetőre összpontosít. A vezérlőgombok és –kapcsolók szisztematikusan elrendezett csoportokban kaptak helyet. A tervezők a műszerfal közepébe ágyazott kijelzőket, a légkondicionáló berendezés vezérlőgombjait és a szellőzőrostélyokat élésen elválasztva, mégis összhangban rajzolták meg. Az erőforrást életre keltő Start/Stop gomb a vadonatúj kialakítású középkonzolra költözött, ahol a manuális váltó karja vagy az automataváltó újratervezett előválasztó karja, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsája, a Driving Experience Control vezetési élménykapcsoló gombjai és az elektromechanikus rögzítőfék is található.

Az új BMW 3-as limuzin öt csúcstechnológiás erőforrással lép piacra. A paletta egy pár négyhengeres benzinmotorból és három dízelüzemű erőforrásból áll. A BMW 320i orrában egy 184 lóerő maximális teljesítményre és 300 Nm nyomatékra képes kétliteres benzinmotor dolgozik, a 330i motorházteteje alatt pedig ugyanennek az erőforrásnak a 258 lovas és 400 Nm nyomatékú változata teljesít szolgálatot. Már a 320i is nagyon megy, 7,2 mp alatt van százon és 238 km/óra a vége, míg a 330i 5,8 szekundumos gyorsulást produkál és 250 km/óra a végsebessége.

A dízelmotor-palettán két négy- és egy hathengeres aggregát szerepel. A BMW 318d 150 lóerőt és 320 Nm-t, a 320d 190 lóerőt és 400 Nm nyomatékot produkál, a soros hathengeres 330d pedig 265 lóerőre és elképesztő 580 Nm nyomatékra képes. A nulla-százas gyorsulások 8,5, 7,1, valamint 5,5 másodperc, a csúcssebességek pedig 226, 240 és 250 km/órában alakulnak. Az újdonság piaci bevezetéséről kezdve a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is elérhetővé válik, a BMW 320d xDrive modell képében. Ez 6,9 másodperc alatt terem százon és megfutja a 233 km/órát. Az új BMW 3-as limuzin mindegyik modellváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait.

Az új 3-as limuzin még sportosabban vezethető és még agilisabb, mint az elődje. A súlypontja például 10 milliméterrel lejjebb van, az első és a hátsó tengely közötti terhelés tökéletes egyensúlyban, 50:50 arányban oszlik el, a jármű saját tömege pedig a hasonló hajtáslánccal és felszereltségi csomaggal felvértezett elődmodellhez viszonyítva 55 kilogrammal csökkent. A kerekek nagyobb dőlésszöge intenzívebb keresztirányú gyorsulást tesz lehetővé. A modell légellenállási együtthatója ráadásul 0,23-ra csökkent.

A futómű is sokkal komolyabb lett. A bajor gyártó most először építi be tömegtermelésben kínált BMW modellbe a rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókat, amelyek haladás közben mindvégig figyelik az adott kerék spirálrugójának aktuális rugóútját és eszerint hangolják át karakterisztikájukat. A technológiát alapfelszereltségként kínálják. A rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítók kivételesen lágy és pontos lengéscsillapítással képesek kiegyenlíteni az útfelület egyenetlenségeit és a lendületes kanyarvételek közben fellépő karosszéria-kilengéseket.

Az újdonsághoz megrendelhető BMW M sport futómű is az innovatív technológia speciálisan hangolt változatára épül, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív M futóművel, amely 10 milliméterrel csökkenti az autó hasmagasságát és eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt, 18” méretű könnyűfém keréktárcsákkal együtt érkezik a modell alá. Az M sport futómű kizárólag változó áttételű sportkormánnyal együtt lesz elérhető, amely a sebességfüggő kormányrásegítés mellett változó kormányműáttételt is kínál.

Az opcionális extrafelszereltségek palettájára eközben a négydugattyús, kékre fényezett nyergekkel szerelt BMW M első fékek is felkerülnek, BMW M logókkal. A BMW 330i és a BMW 330d modellpáros dinamikus vezethetőségét a felárért rendelhető BMW M sport differenciálmű is fokozza, amely a hátsó tengelybe épített differenciálmű elektronikusan vezérelt, 0-100 százalék közötti arányban változtatható záró funkciójával a tapadást, a menetstabilitást és a kanyarsebességet is javítja.

Az új BMW 3-as limuzin prémium karakterét számos rendhagyó és innovatív opció fokozhatja tovább. Az ügyfelek négy különböző, előre összeállított felszereltségi csomag közül választhatnak: az alapfelszereltség alternatíváiként az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport szintek érhetők el a modellhez. Az utazás kényelmét és az exkluzivitást mindezeken felül újratervezett kormánykerekek és utastéri dekorbetétek, Vernasca bőrkárpit és BMW Individual Merino bőrkárpit, Sensatec bevonatú vagy bőrözött BMW Individual műszerfal, háromzónás automata légkondicionáló, valamint vezeték nélküli okostelefon-töltés fokozhatja tovább.

Az utastérben elöl nagyobb lett a váll- és könyöktér, hátul bőségesebb a lábtér, a csomagtér pedig 480 literes. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor az alapfelszereltség része, miközben az extralistára a csomagtérajtó automatikus működtetése, illetve az elektromosan kitolható és behúzható vonóhorog is felkerült. A kulcs nélküli nyitást, indítást, leállítást és zárást lehetővé tevő Comfort Access funkció ugyancsak az extrafelszereltség része.

A hetedik nemzedékébe lépő modellsorozat alapfelszereltségei között az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer legújabb verziója is megtalálható, amely már nem csupán a gyalogosok és a többi autós, de a jármű környezetében közlekedő kerékpárosok mozgását is figyeli. Az extrák között a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat, valamint a sávelhagyásra és sávváltásra figyelmeztető rendszerrel, a hátsó ütközésvédelemmel és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel felszerelt Driving Assistant csomag is megtalálható. A Driving Assistant Professional csomag még tovább fokozza a biztonságot, többek között a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel, illetve az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztenssel. A parkolási manővereket parkolássegítő rendszer és tolatókamera segíti, miközben a BMW az automatizált járművezetésre képes parkolóasszisztenst és a vadonatúj tolatási segédletet is elérhetővé teszi az új BMW 3-as limuzinhoz.

Az extraként megrendelhető BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés a teljes mértékben digitális, 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és a 10,25” méretű, színes központi kijelző párosával a megjelenített tartalmakat szisztematikusan elrendezve, más-más kontextusba helyezve, személyre szabható grafikákkal jeleníti meg.

A BMW az új 3-as limuzinban tartja a BMW Intelligens Személyi Asszisztens világpremierjét, amely az autóban egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia képében válaszol a „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondatokra. A technológia egyik legkülönlegesebb funkciója, hogy a többi vezetést támogató rendszerrel ellentétben a BMW ügyfele itt tetszése szerint nevet is adhat a digitális személyiségnek.

A BMW Intelligens Személyi Asszisztens világpremierjével a gépkocsiban egy digitális BMW-szakértő is helyet foglal, amely mindenféle műszaki funkciót ismer, minden pillanatban aktuális státuszinformációkkal szolgál és bármilyen válaszra kimerítő választ ad. A technológia az ideális navigátor szerepét is betölti, aki a hétköznapokban is kivételesen hasznos információkkal szolgál („Helló BMW! Keresd meg az útvonal mentén található legközelebbi benzinkutat!”).

A mesterséges intelligencia mindezeken felül kiváló szórakoztató is: a technológia azonnal felismeri a rádióban játszott zeneszámokat, kérésre pedig megkeresi a kívánt zenei stílust („Játssz klasszikus zenét, kérlek!”). A gépkocsi fedélzeti számítógépén és a csatlakoztatott okostelefonon keresztül egyaránt elérhető, távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések eközben folyamatosan bővítik a hangutasításokkal és élőbeszéddel vezérelhető járműbeállítások és –funkciók sorát.

Az első új 3-as modellek 2019. március 9-én gurulnak ki az utakra. Az újdonság három helyszínen készül majd: a BMW központi, müncheni üzemében, a közös vállalkozásként működtetett BMW Brilliance Automotive (BBA) senjangi gyárában, illetve a Mexikóban épülő San Luis Potosí létesítményben.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/