/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új Audi A5 és S5 kabriót

2017. március 03. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Az új Audi A5 Cabrio érkeztével immár teljes az A5 család második nemzedéke. A nyitott középkategóriájú modellben akár négy személy is élvezheti az autózás intenzív élményét. Az Audi S5 Cabrio számára új, hathengeres turbófeltöltésű motor gondoskodik csúcsszínvonalú menetteljesítményekről.

Az új Audi A5 Cabrio dizájnjának megalkotásakor a Coupé karcsú formáit vették alapul az Audi formatervezői. A hátsó ablak laposabb állásával erősíti e sportos fellépést, akárcsak a karosszéria rövid túlnyúlásai és a jellegzetes „powerdome” domborulattal kiformált, hosszú, egészen a sárvédőkbe nyúló motorházfedél. Az új Audi A5 Cabrio 4673 milliméteres hosszúsága 47 milliméterrel haladja meg elődjéét. A 14 milliméterrel megnyújtott tengelytávval és a kompakt konstrukciójú ülésekkel összességében jóval nagyobb hely áll a vezető és utasai rendelkezésére.

A klasszikus stílusú vászontető tökéletesen illeszkedik az atletikus formavilágba, és hatékony szigetelésének köszönhetően kiváló akusztikai tulajdonságai vannak. Új komfortnyitási funkciója nagyban megkönnyíti az akusztikai vászontető kezelését: elegendő röviden meghúzni a kapcsolót és a tető – 15 illetve 18 másodperc alatt – teljesen automatikusan nyílik és záródik, 50 km/óra tempóig akár menet közben is.

A mérnökök további 40 százalékkal növelték az előd eleve tekintélyes torziós merevségét, az Audi A5 Cabrio karosszériaszerkezete ezzel a legszilárdabb a vetélytársak körében. Az új generáció akár 40 kilogrammal is könnyebb lehet a korábbinál. Az első kerekeknél továbbfejlesztett ötkaros felfüggesztéseket alkalmaztak a tervezők, hátul pedig ugyancsak ötkaros konstrukció váltja fel az előd trapézkaros rendszerét.

Extrafelszerelésként adaptív lengéscsillapítók is rendelhetők, amelyek az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer részeként működnek. Az új fejlesztésű elektromechanikus szervokormány pontos visszajelzésekkel és még precízebb irányíthatósággal szolgál. Kívánságra a dinamikus kormányzás is rendelkezésre áll, amely a pillanatnyi sebesség és bekormányzási szög szerint változtatja áttételét.

A motorpalettán eleinte három erőforrás sorakozik: egy 2.0 TFSI (252 LE), egy 2.0 TDI (190 LE) és egy 3.0 TDI (218 LE). A piaci bevezetést követően, a későbbiekben egy 2.0 TFSI (190 LE) és egy 3.0 TDI (286 LE) egészíti majd ki a választékot.

Az új A5 Cabrio alapkivitelben elsőkerék-hajtással készül, opcióként pedig a quattro összkerékhajtás ultra technikájú, illetve állandó változatával is kapható. Utóbbi a 286 lovas 3.0 TDI esetében széria, akárcsak az S5 Cabrio csúcsmodellben, amelynek feltöltött, hathengeres aggregátja 3 liter lökettérfogatból 354 LE teljesítményt produkál, azaz 21 lóerővel többet, mint elődje. A nulla-százas sprint itt mindössze 5,1 másodpercet igényel, a végsebességet pedig 250 km/óránál határolja az elektronika.

Az új A5/S5 Cabrio fedélzetén széles körű infotainment-kínálat fogadja a vezetőt. Az Audi connect nagysebességű LTE-modul segítségével hozza el a márka online-szolgáltatásait a fedélzetre, köztük a Google Earth és a Google Street View képeivel, közlekedési, utazási és parkolóhely-információkkal, illetve Twitter-eléréssel. Az utasok WLAN-hotspot segítségével szörfözhetnek mobil külső eszközeikkel a világhálón.

Az Audi MMI connect App használatával a vezető a távolból hívhatja le okostelefonjára a jármű egyes állapotjelzőit, illetve pillanatnyi parkolási pozícióját, vagy éppen nyithatja és zárhatja az autót. Bizonyos tartalmak – mint például navigációs, telefon- vagy zenei adatfájlok – az Apple Car Play és az Android Auto segítségével egyszerűen továbbíthatók a fedélzeti MMI-rendszerre. Utóbbi kezelése könnyű és logikus, elsősorban a természetes hangvezérlésnek, a szabadszöveges keresőnek és a multifunkciós kormánykeréknek köszönhetően. A középkonzolon kialakított érintőfelületen (touchpad) a vezető egyszerűen görgethet, nagyíthat, illetve vihet be különböző írásjeleket. A vezető és utasa számára egyaránt az alapkivitelhez tartozó biztonságiöv-mikrofon szolgál nyitott tető mellett is jobb hangminőséggel.

Akár harminc – csúcsérték e piaci szegmensben – vezetői segédrendszer növelheti a biztonságot, a kényelmet és a gazdaságosságot. Az A5/S5 Cabrio emellett az első Car-to-X technikákat is kínálja, a kollektív intelligencia részeként jelenti mobiltelefon-hálózaton keresztül az érzékelt sebességkorlátozásokat és veszélyes helyeket – például meghibásodott jármű vagy síkos útfelület – a felhőtechnológia megfelelő szervere felé. Ez az adatok összegyűjtését és feldolgozását követően a többi Audi-vezetőt is tájékoztatja.

Nagyban fokozza a funkcionalitást az automatikus nyitású csomagtérfedél, amely már alapkivitelben a távirányítású kulccsal vagy a vezető ajtajának gombjával működtetve teszi szabaddá a 380 literes csomagtartót. Nyitott vászontető mellett a csomagtér 320 literes. Kívánságra az Audi mozdulatvezérlésű csomagtérfedelet is kínál, amely ekkor a megfelelő lábmozdulatokra tárul fel. Mindezeken túl számos további high-end technika is rendelkezésre áll, köztük a Head-up kijelző, a térhangzású Bang & Olufsen Sound System, az ülés-masszázsfunkció, valamint a dinamikus első és hátsó irányjelzőkkel kiegészített Matrix-LED fényszórók.

Az új Audi A5 és S5 Cabrio 2017 márciusban érkezik az európai márkakereskedésekbe. Az A5 Cabrio ajánlott fogyasztói bruttó alapára 13 324 389 forint a 2,0 TFSI 190 LE-s változat esetén, az S5 Cabrio csúcsmodellé pedig 21 572 170 forint.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/