/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új BMW 5-ös kombit

2017. február 01. 11:10   |   Autoblog
címkék:  

Elkészült az új BMW 5-ös Touring modell. Akárcsak a nemrégiben leleplezett 5-ös limuzin, úgy a méltán népszerű modellsorozat tradicionális jegyeket hordozó második karosszéria-változata is exkluzív kijelző- és járművezérlési koncepciókkal, úttörő vezetést támogató rendszerekkel és kivételes fejlesztéseken átesett járműkapcsolati megoldásokkal nyűgöz le.

Az erőteljes karosszéria-íveket kiváltó határozott kontúrok és a dinamikusan elnyújtott vonalak az új BMW 5-ös Touring esetében is a sportosság és a sokoldalúság egységét keltik életre. Szemből nézve markáns elemek dominálnak, az alapfelszereltség részeként kínált LED-technológiás első fényszórók pedig már egészen a vese alakú hűtőrácsig érnek. Oldalnézetből a jármű sziluettjének sportos vonalvezetése prémium modellekre jellemző, harmonikus karosszéria-arányokban teljesedik ki, amelynek a tekintélyes motorháztető, az elegánsan emelkedő A-oszlop, a hosszan elnyújtott tetővonal és a meredeken lejtő D-oszlop egyaránt éke. A hátsó ablakot diszkrét légterelő szárny foglalja keretbe, középen kiegészítő féklámpával, két oldalt pedig apró légterelő betétekkel.

Az új BMW 5-ös Touring utasterében a vezetőre összpontosító műszerfal-kialakítás a nagyvonalú elegancia, a gondosan megmunkált felületek és az apró részletekben rejlő precizitás alkotta prémium hangulattal párosul. A kifutó BMW 5-ös Touring műszerfal-elrendezéséhez képest az ötödik modellgeneráció megoldása már kevésbé merészen emelkedik, az utastér így számottevően tágasabb benyomást kelt. A sík központi kijelző tökéletesen beleillik a műszerfal formavilágába, a bajor gyártó ügyfeleit pedig minden ülésen nagyobb fej-, váll-, és lábtér fogadja. Az utazás kényelmét ülési anatómia szerint kialakított üléstámlák és hosszabb ülőlapok fokozzák, a fejedelmi menetkomfortot pedig az első szélvédő, a tetőkárpit és a csomagtér intenzívebb hangszigetelése emeli az új BMW 5-ös limuzin szintjére. A Touring utastere olyannyira megnőtt, hogy a hátsó üléssorban egyszerre már három gyerekülés is tökéletesen elfér egymás mellett.

A csomagtér térfogata 570 literre nőtt, amely a hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1700 literig bővíthető. A modell a motorváltozat és a hajtáslánc függvényében akár 120 kilogrammal tovább terhelhető, immáron egészen 720 – 730 plusz kilogrammal. A hátsó üléssor és a csomagtér sokoldalúsága hasonlóan nagymértékben növekedett, a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ugyanis már kéz nélkül, egyetlen gombnyomással, elektromosan is dönthető, a csomagtérajtó és a hátsó ablak külön-külön is nyitható, a csomagtérajtó ráadásul extrafelszereltségként már kéz nélküli nyitást és zárást is kínál. A csomagtérben elhelyezett poggyászok elrendezését és rögzítését ötletesebb csomagrögzítő hálók és minden korábbinál több rögzítési pont segíti, a kiegészítő felszerelések pedig a csomagtér síkja alatt kialakított külön mélyedésekben kaptak helyet.

Az új 5-ös Touring modellben dolgozó nagyfelbontású, akár 10,25 col képernyő-átmérőjű központi kijelző beállítási, navigációs, kommunikációs, információ-szolgáltató és szórakoztató funkciói a középkonzolra helyezett iDrive vezérlő mellett immáron érintőképernyőként is működtethetők. A BMW Professional navigációs rendszerrel felszerelt modellek esetében a központi kijelző listaszerű menüelrendezését vadonatúj, „élő” csempe-ikonokkal dolgozó menürendszer váltja, amely sokkal közvetlenebb vezérlést és egyszerűbb leolvasást, ezáltal pedig biztonságosabb vezetést garantál.

Az új BMW 7-es sorozat után a BMW 5-ös limuzinban és a BMW 5-ös Touring modellben is megjelenik a széleskörű hangvezérlési funkció és a BMW Gesztusvezérlés, amelyek minden korábbinál intuitívabb járművezérlést tesznek lehetővé. A legfejlettebb BMW Head-Up kijelző immáron 70 százalékkal nagyobb kivetítő-felületet kínál, amely a BMW modellek kijelző- és járművezérlési koncepcióinak vadonatúj szintjét képviseli.

Vadonatúj vezetést támogató rendszereivel és átfogó funkcionalitásával az új BMW 5-ös Touring újabb mérföldkövet képvisel az automatizált járművezetés megvalósulása felé vezető úton. A technológia megállíthatatlan fejlődését már olyan intelligens biztonsági funkciók övezik, mint a keresztirányú forgalomra és a kötelező elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer, a sávváltást segítő asszisztens, az aktív oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens és a kikerülési segédlet.

A megannyi intelligens vezetést támogató rendszer együttműködésének köszönhetően az új BMW 5-ös Touring egészen 210 km/órás sebességig képes automatikusan a felfestett forgalmi sávban maradni, a kormányzási manőverek mellett pedig a gázpedált és a féket is kezeli. A technológia minden korábbinál kényelmesebb és stressz-mentesebb utazást tesz lehetővé, az akár álló helyzetre fékező aktív tempomat pedig a gombnyomásra aktiválható, sebességkorlátozásokat figyelő rendszernek köszönhetően még az adott útszakaszra érvényes korlátozásokat is minden helyzetben betartja.

Az új BMW 5-ös sorozat kimagasló menetkomfortjához széleskörű parkolási segédletek is hozzájárulnak. A parkolóasszisztenst már az új BMW 5-ös Touring modellben is távirányítású parkolás egészíti ki, a ParkNow szolgáltatás online foglalási és fizetési megoldásai pedig a zárt parkolók által kínált lehetőségek egészen új dimenzióját kínálják. A közterületen található szabad parkolóhelyeket kereső vadonatúj, intelligens felszíni parkolóhely-kereső szolgáltatás innovációjával eközben a múltba vesznek a hosszadalmas és stresszes, szabad helyek után kutakodó belvárosi bolyongások.

Az új BMW 5-ös Touring 2017 júniusi piaci bevezetésekor négy erőforrás kerül fel azonnal a modell motorpalettájára. Az 530i Touring motorházteteje alatt dolgozó kétliteres, négyhengeres benzinmotor 252 lóerő maximális teljesítmény és 350 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes. A modell alapfelszereltségének része a nyolcsebességes Steptronic automataváltó is, amellyel az 530i Touring 6,5 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

Az 540i xDrive Touring modellben a soros hathengeres, háromliteres benzinmotor, a nyolcsebességes Steptronic automataváltó és az xDrive intelligens összkerékhajtás optimális hármas egysége dolgozik, a 340 lóerő maximális teljesítmény és a 450 Nm csúcs forgatónyomaték pedig 5,1 másodperces nulla-százas gyorsulást garantál. Az 520d Touring modell orrában dolgozó négyhengeres dízelmotor 190 lóerő maximális teljesítményt és 400 Nm csúcs forgatónyomatékot állít elő a 2.0 liter hengerűrtartalomból. Az erőforráshoz az alapfelszereltség részeként hatsebességes manuális váltót társít a gyártó, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban a nyolcsebességes Steptronic automataváltó is elérhető. Az 520d Touring kereken 8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra (automataváltóval 7,8 másodperc alatt).

Az 5-ös Touring piaci bevezetésekor elérhető motorpalettát a háromliteres, soros hathengeres dízelmotor zárja, amelyet az 530d Touring modell motorházteteje alá szerel be a gyártó. Az erőforrás 265 lóerő teljesítménye és 620 Nm csúcsnyomatéka az alapfelszereltség részeként kínált nyolcsebességes Steptronic automataváltóval 5,8 másodperc alatt katapultál fel álló helyzetből 100 km/órára, a modellhez az alap hátsókerék-meghajtás alternatívájaként ráadásul xDrive összkerékhajtás is elérhető. Utóbbival az 530d xDrive Touring 0-100-as gyorsulása 5,6 másodpercre csökken.

Az alapfelszereltség része az automata szintszabályozású, levegős hátsó futómű, miközben az extrafelszereltségek listáján a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás, az aktív borulásgátló rendszer, az aktív hátsókerék-kormányzás, valamint a tíz milliméteres hasmagasság-csökkenést kínáló M Sport futómű is megtalálható.

Az új BMW 5-ös Touring 2017 márciusában, a 87. Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét. Piaci bevezetése 2017 júniusában kezdődik, eleinte a BMW legkorszerűbb motorcsaládjának négy választható erőforrásával, két motorváltozat esetében pedig xDrive összkerékhajtással. A motorpaletta az év folyamán újabb és újabb hátsókerék-meghajtású, illetve összkerékhajtású hajtáslánc-változatokkal gazdagodik majd.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/