/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új BMW M2-t

2022. október 12. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

460 lóerős soros hathengeres benzinmotorjával, opcionálisan elérhető manuális váltójával és hátsókerék-meghajtásával a BMW M2 második generációja a vezetés hamisítatlan, színtiszta élményét élteti. Az új BMW M2 világpremierje újabb fénypont a fennállása 50. évfordulóját ünneplő BMW M GmbH jubileumi évében, az eddigi legcsábítóbb belépőt kínálva a nagyteljesítményű sportautók világába.

Az új BMW M2 atletikus kiállásának a kompakt méretek, az extrém sportos arányok és a hamisítatlan BMW M stílusjegyek összetéveszthetetlen egysége ágyaz meg. A modell karosszériája 214 milliméterrel rövidebb, tengelyek közötti távolsága pedig 110 milliméterrel kisebb, mint a BMW M4 Coupé esetében, miközben szélessége és nyomtávja messze meghaladja az új 2-es Coupé méreteit.

A nagyméretű, keret nélküli BMW hűtőrácsok vízszintesen megrajzolt lamelláival az első lökhárító három légbeömlője harmonizál, utóbbiak szinte négyszögletes kialakítása a BMW M modellek jól ismert kisugárzását idézi. A formatervezők minden részletet a technikai követelményeknek vetettek alá, a tökéletes hűtőlevegő-ellátás és aerodinamika érdekében. Oldalnézetből letisztult felületek, hangsúlyos küszöbtoldatok és erőtől duzzadó kerékjárati ívek határozzák meg a modellt, amelynek erőteljes hátsó kialakítása megannyi egyedi stílusjegyet tartogat: a csomagtérajtó esztétikus légterelő szárnyát, a függőlegesen megrajzolt fényvisszaverőket, a nyers diffúzorbetétet és a kipufogórendszer mélyen integrált dupla ikervégződését.

Az új BMW M2 ötféle karosszériafényezési árnyalata között a Zandvoort Blue és a Toronto Red metál színek is megtalálhatók, amelyek az újdonság exkluzivitásai. A szénszálból készült M Carbon tető, amely hozzávetőlegesen hat kilogrammal csökkenti az autó saját tömegét, az extrafelszereltség részeként válik elérhetővé a modellhez.

A kompakt sportautó sajátosságaihoz hangolt soros hathengeres benzinmotor kimagasló fordulatszám-tartománya a BMW M modellek legendás menetdinamikai adottságaival kecsegtet. A 3.0 liter hengerűrtartalmú motor mindössze néhány apró részletben tér el a BMW M3 és a BMW M4 motorházteteje alatt dolgozó erőforrástól, miközben azonnali és mindvégig egyenletes teljesítmény-leadásra, illetve látványosan magas fordulatokra képes.

460 lóerő maximális teljesítményével az új BMW M2 90 lóerővel szárnyalja túl közvetlen elődmodellje maximális teljesítményét. Az erőforrás akár percenkénti 7 200 főtengely-fordulatra is képes, maximális teljesítményét pedig 6 250-es fordulaton adja le. 550 Nm csúcs forgatónyomatéka 2 650 és 5 870 főtengely-fordulat között áll a vezető rendelkezésére. A teljesítmény felépülését az elektronikusan vezérelt szelepekkel dolgozó, M-specifikus kipufogórendszer orgánuma kíséri.

A benzinmotor erejét alapfelszereltségként egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó továbbítja a hátsó tengelyhez. A szerkezet az M-specifikus előválasztó karon és a kormány mögötti váltófüleken keresztül is vezérelhető, miközben a Drivelogic funkció háromféle váltókarakterisztikát kínál.

A vezetés klasszikus élményét kereső ügyfelek ugyanakkor hatfokozatú manuális váltóval is megrendelhetik az autót. Az ember és gép közötti hamisítatlan kapcsolatot nem csupán a precíz fokozatkiosztás, de a Gear Shift Assistant váltóasszisztens is fokozza, amely a kanyarok előtti visszaváltásokkor az erőforrás fordulatszámának szabályzásával segíti a lendület fenntartását. A váltóasszisztens az operációs rendszer M Setup menüpontjában bármikor kikapcsolható.

Az új M2 a nyolcfokozatú M Steptronic automataváltóval 4,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre és 4,3 másodperc alatt az a hatfokozatú manuális váltóval. A 200 km/órás tempót 13,5 (automataváltóval), illetve 14,3 szekundum (manuális váltóval) alatt éri el. Az extraként rendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal az elektronikusan leszabályzott végsebesség 250 km/óráról 285 km/órára növelhető.

A mérnökök az alapfelszereltségként kínált M Traction Control tapadásvezérlést úgy fejlesztették ki, hogy az az egyes kerekek kipörgésének tíz fokozatban állítható szabályozásával a lehető legtávolabb tolja az autó biztonságos kezelhetőségének határértékeit. A dinamikus vezethetőséghez az alapfelszereltségként kínált, aktív M differenciálmű is nagymértékben hozzájárul, amely mindkét hátsó keréken 0-100 százalék közötti arányban képes szabályozni az átadott teljesítmény mértékét.

Az új M2 kompakt arányai, rövid tengelytávolsága, tengelyek közötti szinte tökéletes terhelés-elosztása és kifinomult futóműve könnyed, precíz irányíthatóságot garantál. A sportautó agilitását, menetdinamikáját és precizitását a karosszériaváz extrém torziós merevsége és a típus-specifikus futómű-bekötési pontok is fokozzák. A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó első kerékfelfüggesztés és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés egyaránt M-specifikus kinematikai hangolást kapott. Ezenkívül az alapfelszereltség része az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív M futómű, a változó áttételű M Servotronic sport kormánymű, az M Dinamikus Móddal dolgozó dinamikus menetstabilizáló rendszer, valamint az elöl hatdugattyús féknyergekkel dolgozó BMW M sport fékrendszer. Az integrált fékrendszer kétféle pedálérzet-beállítást kínál. Az új BMW M2 az első tengelyen 19”, míg a hátsó tengelyen 20” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról.

Az M2 vezetőülésében ülve az M-specifikus tartalmakat, illetve vezérlési és beállítási lehetőségeket kínáló BMW Ívelt Kijelző teremti meg a vezető felé forduló műszerfal hangulatát. A vezetéshez kapcsolódó olyan információk, mint például az ideális váltásra figyelmeztető jelzés, a 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység új grafikai felületén jelennek meg, miközben a 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző új, M-specifikus ikonokkal dolgozik. Az extraként rendelhető BMW Head-Up kijelző ugyancsak M-specifikus tartalmakat kínál.

A vezetőt és első utasát már alapfelszereltségként Sensatec/Alcantara kettős bevonatú, típus-specifikus sportülések fogadják, amelyek az extrafelszereltség részeként integrált fejtámlákkal szerelt, lyuggatott felületű Vernasca bőrkárpittal és Sensatec bevonattal húzott BMW M sportülésekre cserélhetők. Felárért M Carbon kagylóülések is kérhetők, szénszál-erősítésű műanyagból készült vázszerkezettel és versenyautós kikönnyítésekkel, amelyek mintegy 10,8 kilogrammal csökkentik a kocsi saját tömegét.

A középkonzolon található SETUP gomb közvetlen hozzáférést kínál a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer, az M Traction Control tapadásvezérlés és a Gear Shift Assistant váltóasszisztens beállításaihoz. A kormányon elhelyezett M1 és M2 memóriagombokra bármelyik kívánt járműbeállítás elmenthető és a későbbiekben egyetlen gombnyomással aktiválható.

Az M Drive Professional csomag szintén az alapfelszerelés része, amely az M Traction Control tapadásvezérlés mellett M Drift Analyser és M Laptimer funkciókat is tartogat. A középkonzolon található M MODE gomb ROAD, SPORT és TRACK beállítási lehetőségeivel ráadásul az intelligens vezetést támogató rendszerek működési üzemmódjai, illetve a digitális műszeregység és a BMW Head-Up kijelző megjelenített tartalmai is személyre szabhatók. Végül pedig az M Race Track Package is megrendelhető a modellhez, amelynek nem csupán az M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag és az M Carbon tető, de az M Carbon kagylóülések, a szénszálból készült utastéri dekorbetétek és a versenypályára optimalizált gumiabroncsok is részei.

Az új BMW M2 piaci bevezetése 2023 áprilisában kezdődik. A sorozatgyártásban kínált modellek Mexikóban, a BMW Group San Luis Potosí városban működő gyárában látnak napvilágot, az új BMW 2-es Coupé társaságában.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/