/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új BMW M5-öst

2020. június 17. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

Az 5-ös sorozat felújításával egyidejűleg a BMW a csúcsmodelleket, az M5 és M5 Competition kiviteleket is továbbfejlesztette. A kozmetikai módosítások mellett a sportlimuzinok továbbfejlesztett kerékfelfüggesztéseket, finomhangolt járművezérlő koncepciót és nagyobb központi kijelzőt kaptak. A 4,4 literes ikerturbós V8-as motor teljesítményén nem változtattak.

Ahogyan az új BMW 5-ös sorozat esetében, a vese alakú hűtőrács-pár ezúttal is mélyebben az első lökhárítóba nyúlik, króm keretét pedig egyetlen darabból álmodták meg a tervezők. Az M-specifikus dupla lamellákat BMW M embléma díszíti. Az újratervezett első lökhárító merészebb vonalvezetést, két oldalán pedig nagyobb légbeömlőket kapott. A központi légbeömlő immár hatszög alakú és az olajhűtőt, illetve az aktív radarszenzorját is magába foglalja. A vadonatúj, „L” alakú menetfények a vese alakú hűtőrács-pár felé keskenyednek és már első ránézésre atletikus kiállást kölcsönöznek az újratervezett, LED-technológiás első fényszóróknak. Az extrafelszereltségek közé újonnan felkerült BMW Individual Shadowline opció eközben az adaptív LED-technológiás első fényszórók és a BMW Laserlight lézerfény-technológia sötétített változatát teszi elérhetővé.

A hűtőrács-pár duplalamellái, az alumínium motorháztető, az első kerekek mögé vágott, jellegzetes BMW M légkivezető-nyílások, az áramvonalas BMW M külső visszapillantó-házak és a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető egytől egyig az 5-ös BMW nagyteljesítményű csúcsváltozatának hamisítatlan stílusjegyei. A dupla ikervégződésű BMW M kipufogórendszer vékonyabb fala precizitást sugall, az újragondolt, erőteljes kialakítású hátsó lökhárító és nagyméretű diffúzor pedig felettébb atletikus kiállást garantál. A LED-technológiás hátsó lámpák háromdimenziós burát viselnek, modern fénydizájnnal értelmezve újra a BMW „L” alakú világításmintáját.

A BMW M5 Competition exkluzív státuszát fekete stílusjegyek nyomatékosítják tovább: a hűtőrács-pár kerete, a légbeömlők rácsozása, a külső visszapillantó-házak és a csomagtérajtóra helyezett légterelő szárny egyaránt magas fényű fekete színben pompázik, a hátsó lökhárítót pedig fekete betétek díszítik. A hűtőrács, a csomagtérajtó és az első kerekek mögé vágott légkivezető-nyílások fekete „M5 Competition” feliratot viselnek, a küszöböket pedig világító küszöblécek színesítik. Az alapfelszereltségként kínált BMW M kipufogórendszer fekete króm végeket kap.

A tulajdonosok öt új karosszériafényezési árnyalat közül is választhatnak: újdonságként mutatkoznak be a palettán a Brands Hatch Grey metál, a Motegi Red metál, a BMW Individual Tanzanite Blue II metál, a BMW Individual Aventurine Red II metál és a BMW Individual matt Frozen Bluestone metál árnyalatok. A Champagne Quartz metál opció mostantól Alvit Grey metál néven válaszható a modellpároshoz. Az extrafelszereltség részeként megrendelhető könnyűfém keréktárcsák között a 20” méretű, duplaküllős, csiszolt Orbit Grey BMW M könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók, amelyek a BMW M8 örökségei.

Finomhangolt járművezérlő koncepciójának és immár 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelzőjének köszönhetően az új BMW M5 és BMW M5 Competition minden eddiginél inkább a vezetőre összpontosít. A bajor prémiumgyártó ügyfelei minden korábbinál könnyebben áttekinthetik a vezetést támogató rendszerekben és az M xDrive intelligens összkerékhajtásban rejlő lehetőségeket. A középkonzolon két új gomb enged közvetlen hozzáférést a járműbeállításokhoz, illetve a digitális műszeregység és a BMW Head-Up kijelző tartalmaihoz – akárcsak a BMW M8 esetében.

Az M Mode gomb a Road és a Sport járműbeállítások gyors aktiválását teszi lehetővé. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó Road járműbeállítás esetén a modell felszereltségébe tartozó összes vezetést támogató rendszer aktív, Sport járműbeállításnál azonban a vezető a saját preferenciáihoz igazíthatja az intelligens fedélzeti rendszerek értesítéseit. A Sport járműbeállítás arra is lehetőséget ad, hogy teljes mértékben kikapcsolják a legtöbb vezetést támogató rendszer automata fékezési és kormányzási beavatkozásait. Sőt mi több, a Sport beállítás a digitális műszeregységet és a Head-Up kijelzőt is M-specifikus tartalmakkal ruházza fel.

Az M Mode gomb fölött elhelyezett Setup gomb megnyomásával a sofőr közvetlenül a központi kijelző menürendszerének konfigurációs lehetőségei között találja magát. A rendszer részletekbe menően felkínálja a járműbeállítások, így többek között a hajtáslánc és a futómű-technológia személyre szabását, amellyel a modellpáros minden tekintetben az adott vezetési szituációhoz és a vezető személyes preferenciáihoz állítható. A multifunkciós BMW M sportkormány váltófülei mellett egy vörös M1 és egy vörös M2 memóriagomb is található, amelyekre bármelyik személyes járműbeállítás ráprogramozható és amelyek megnyomásával azonnal a kívánt járműbeállítás aktiválódik.

Az M Mode gomb hosszabb megnyomásával, majd a központi kijelzőn megjelenő figyelmeztetés elfogadásával előhívható a Track járműbeállítás. Ezt a vezetési üzemmódot kizárólag versenypályás használatra tervezték, kikapcsolva az összes vezetést támogató rendszer biztonsági- és komfort funkcióját. A vezető figyelme minden korábbinál jobban az autó előtt álló útra összpontosul, az audiorendszer elnémul, a központi kijelző pedig kikapcsol. A végeredmény színtiszta BMW M élmény, amely során a Head-Up kijelző M-specifikus tartalma a digitális műszeregységre vándorol.

Az M5 és M5 Competition motorházteteje alatt egy letaglózó erejű, vérpezsdítő menetteljesítményeket garantáló erőforrás dolgozik, amely percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál a BMW M5-ben 600 lóerő, a BMW M5 Competition modellben pedig 625 lóerő maximális teljesítmény leadására képes. A benzinmotor 750 Nm csúcs forgatónyomatéka már percenkénti 1 800 főtengely-fordulattól a vezető rendelkezésére áll, és a BMW M5-ben egészen 5 600-as fordulatig, a BMW M5 Competition modellben pedig egészen 5 860-as fordulatig kitart.

A BMW M5 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely már bőven a szupersportautók mezőnye. Ráadásul 11,1 szekundum alatt futja a nulla-kétszázas sprintet. A BMW M5 Competition mindezeket még gyorsabban letudja, hiszen álló helyzetből csupán 3,3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy elérje a 100 km/órás tempót, a 200 km/órához pedig mindössze 10,8 szekundumra van szüksége. Mindkét modell végsebességét 250 km/óránál – M Driver’s Package csomaggal 305 km/óránál – korlátozza a vezérlőelektronika.

A kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságot és a kimagasló versenypályás kvalitásokban rejlő vezetési élményt az M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű intelligens vezérlése varázsolja egyetlen modellben négy kerékre. Alapértelmezett beállításként az M xDrive összkerékhajtás a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint továbbítja a benzinmotor erejét a négy kerékhez, az egyes tengelyekre továbbított erő aránya azonban személyre szabható és legvégső esetben a tisztán hátsókerék-meghajtás is aktiválható. Utóbbi esetben a dinamikus menetstabilizáló rendszer sem szab határt a vezetés abszolút élményének. A kormánymű és a változó lengéscsillapítás-vezérlés reakciója ugyancsak állítható.

Azon túlmenően, hogy az új BMW M5 Competition hasmagasságát az új BMW M5-höz képest hét milliméterrel alacsonyabbra állították, a mérnökök a lengéscsillapítókat és a spirálrugókat is a nagyobb teljesítményhez hangolták.  Utóbbiaknak köszönhetően még a maximális teljesítmény is veszteségek nélkül érkezik meg az aszfaltra, a modell pedig leginkább a zárt versenypályákon érzi magát elemében. A BMW M5 Competition még határon autózva is a lehető legprecízebb kezelhetőséget és vezethetőséget garantálja, amelyhez a hosszabbra nyúló utazásokon kimagasló menetkomfort társul.

Az új M5 és M5 Competition modellpárosát már alapfelszereltségként BMW M fékrendszerrel kínálja ügyfeleinek a gyártó, lyuggatott, belső szellőzésű féktárcsákkal, elöl hatdugattyús, BMW M logóval ellátott féknyergekkel, hátul pedig egydugattyús úszónyergekkel és integrált rögzítőfékkel. A feláras BMW M karbon-kerámia fékrendszer az aranyszínű, BMW M logóval ellátott féknyergekről ismerhető fel.

Németországban a BMW M5 120 900 euró, a BMW M5 Competition pedig 129 900 euró indulóártól érhető el.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/