/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új generációs Ford Rangert

2021. november 24. 19:10   |   Autoblog
címkék:  

A Ford ma leleplezte minden idők legintelligensebb, legsokoldalúbb és legjobb képességekkel felruházott Ranger modelljét, ami még az eddigieknél is vonzóbb választás lesz vásárlói számára. Európában 2022 második felében lehet majd megrendelni az autót, és az első vásárlók 2023 elején kapják meg járműveiket.

A haszonjárművek fejlesztésében szerzett sok évtizedes tapasztalata mellett a vállalat a világ különböző részein élő pickup-tulajdonosok véleményét is figyelembe vette, hogy olyan járművet alkosson, ami az új generációs Rangert tökéletes partnerré avatja a munkához, a családi programokhoz és a kalandozáshoz.

A jelenlegi Ranger az európai pickup-szegmens élén áll, és a modell nemrégiben új értékesítési rekordot állított fel: az év elejétől szeptemberig 45 539 kelt el belőle, ami 39,9 százalékos piaci részesedést jelent.

A Ranger új, kemény külsejének kialakításában fontos szerepet játszott a vásárlók véleménye. A Ford világszerte rengeteg időt töltött Ranger-tulajdonosokkal, megszervezve több mint 5000 beszélgetést és vásárlói workshopok tucatjait, hogy alaposan megértse, hogyan használják az emberek a pickupjukat, és mit várnak el az új modelltől.

Az új generációs Ranger látványvilága merész és magabiztos: a céltudatos külső kialakításon egyértelműen érződik a Ford globális pickup-dizájnjának hatása. A formaterv jellegzetes eleme a karakteres hűtőrács, a C-alakú keretbe foglalt fényszóró és a finoman ívelt vállvonal, ami lefelé szélesedve beleolvad az erőteljes kerékívekbe, masszív kiállást sugallva. A Ford Ranger kínálatában most először jelenik meg a mátrix LED fényszóró, és a hátsó lámpatestek dizájnja az orr-rész jellegzetes formáit idézi. A személyautós hangulatú kabin burkolatai prémium minőségű, lágy tapintású anyagokból készülnek, és az utastér egyik leglátványosabb eleme az álló helyzetben beépített központi érintőképernyő, amiről a SYNC 4 kommunikációs és szórakoztató rendszer is vezérelhető.

Az új karosszéria alatt továbbfejlesztett futómű található; a tengelytávolság 50 mm-rel hosszabb és a nyomtáv 50 mm-rel szélesebb, mint a jelenlegi Ranger modellé. A vevők azt is elmondták, hogy a súlyos vontatmányokhoz és az extrém terepezéshez nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot szeretnének, ezért a csapat bevette a motorkínálatba a Ford jól bevált 3,0 literes V6-os turbódízelét is, amit a Rangerhez hangoltak. Így a vevők már három turbódízel erőforrás közül választhatnak az autó bemutatásának idején. Az új generációs Ranger kínálatában emellett szerepel még egy normál turbótöltésű és egy biturbós 2,0 literes, soros négyhengeres dízel is.

A pickup-használók egyik fontos elvárása volt a rugózás és az irányíthatóság további tökéletesítése, mivel az ilyen autókat a vásárlók ugyanúgy használják munkára, mint családi autóként vagy szabadidős járműként. A mérnökök 50 mm-rel előbbre hozták az első tengelyt, amivel tovább javult az első terepszög, és ezzel együtt az autó által nyújtott off-road élmény. A hátsó futómű lengéscsillapítóit az alváz hosszanti nyúlványának külső részén rögzítették, terepen és közúton egyaránt javítva ezzel a rugózási kényelmet, függetlenül attól, hogy az autó nehéz rakományt szállít, vagy éppen a családot viszi egy étterembe.

Attól függően, hogy hogyan és mire akarják majd használni a járművet, a vásárlók kétféle négykerékhajtási rendszer közül választhatnak: az egyik az elektronikus vezérlésű, menet közben kapcsolható megoldás, a másik pedig egy új, fejlett, állandó összkerékhajtás. Ha a Ranger vezetője véletlenül elakadna a kemény terepen, a kivontatást nagyban megkönnyíti az első lökhárító kettős vonószeme.

A vásárlók kívánsága egy sokoldalúan használható, a munkavégzést és a családi célokat egyaránt kiszolgáló, modern cockpit volt. A Rangernek tehát egyszerre kell munkahelyként és kellemes fészekként funkcionálnia, ezért minden eddiginél több intelligens megoldást, kényelmi berendezést és tárolóhelyet kínál.

A Ranger konnektivitásának központi eleme egy nagyméretű, 10,1 vagy 12 colos érintőképernyő a középkonzolon. A teljesen digitális műszeregységet kiegészítő képernyőről irányítható többek közt a Ford legújabb, hangvezérléssel is kezelhető SYNC 4 kommunikációs, szórakoztató és tájékoztató rendszere is. A gyárilag beépített FordPass Connect modem menet közben stabil kapcsolatot biztosít a FordPass alkalmazáshoz csatlakoztatva, hogy az utasok mindig összeköttetésben maradjanak a külvilággal. A FordPass emellett olyan funkciókkal javítja a felhasználói élményt, mint a távoli indítás, a járműállapot jelentés vagy a távnyitás/zárás, amelyek mobil eszközről érhetők el.

Az eddig a műszerfalon vagy a középkonzolon elhelyezett hagyományos üzemmódkapcsolók többsége most már saját kijelzőfelületén jelenik meg a SYNC képernyőn. A Ranger vezetője ezentúl egyetlen gombnyomással beléphet az összes off-road vagy közúti vezetés menübe, beállítva a kívánt üzemmódot és megjelenítve az olyan fontos információkat, mint például a hajtáslánc beállítása, a kormányzási szög, vagy a jármű hosszirányú és oldalirányú dőlése.

A képernyő egy 360 fokos kamerával is összeköttetésben áll, hogy a parkolás még a szűk városi beállókban is egyszerű legyen, vagy hogy a vezető jól átlássa az autó környezetét az extrém terepszakaszokon. Emellett az autós az érintőképernyőn vagy a FordPass alkalmazással a Ranger új külső területvilágítását is kezelheti, így nem a sötétben kell dolgoznia, sátrat vernie vagy más fontos feladatot elvégeznie.

A tervezőcsapat nagy energiát fektetett az átgondolt tárolóhelyek és a praktikus megoldások kialakításába. A telefonok elhelyezésére és vezeték nélküli töltésére szolgáló helyeken kívül egy nagyméretű rekeszt is beépítettek a középkonzolba, ami rengeteg dolgot elnyel. Az ajtózsebeket is tágasabbá formálták, a szélesebb műszerfalban pedig egy felső kesztyűtartó is elfért, sőt a hátsó ülések alatt és mögött is találhatók tárolóhelyek.

Ez adta az ötletet a beépített oldalfellépő megalkotásához, ami az új generációs Ranger hátsó kereke mögött található, és masszívabb, stabilabb megoldást kínál a plató megközelítéséhez. A felhasználó-központú megoldások közt megtalálható még egy új, strapabíró műanyagöntvényből készült platóbélés is. Az erős acélcső síneken elhelyezett extra lekötőpontokkal kényelmesebben rögzíthető a rakomány. A plató oldalfalának felső peremén és a lenyitható hátfal tetején kialakított csatlakozásokhoz biztonságosan rögzíthetők a platótetők és más utángyártott kiegészítők.

Mindemellett a Ranger egy új rakományrendező rendszert is kínál, amellyel különválaszthatók a különféle méretű tárgyak, például a pallók és a szerszámosládák. A plató oldalfának sínjeibe kapaszkodó, rendkívül erős rugós rögzítőkapcsok segítségével az autós akár kisebb rekeszeket is kialakíthat az olyan eszközök számára, amelyeket egyébként a kabinban kellene magával vinnie. A platóhátfal mobil munkapadként is funkcionálhat; erre szolgál a beépített vonalzó és a pillanatszorítók, amelyek megkönnyítik az építőanyagok lemérését, rögzítését és méretre vágását.

Az új Ranger gyártása 2022-ben kezdődik a Ford thaiföldi és dél-afrikai üzemeiben.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/