Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új kompakt Škodát

2018. december 07. 18:55   |   DG
címkék:  

A Tel Avivi Autószalonon debütált a Škoda Scala, a cseh márka új, Rapid modellt váltó kompakt autója. Az új, érzelmesebb formanyelvet képviselő, magas fokú funkcionalitást és a legkorszerűbb konnektivitási megoldásokat felvonultató ferdehátú ötféle motorral, a jövő év elején érkezik meg a márkakereskedésekbe.

Tökéletes arányaival, tisztán definiált felületeivel, dinamikus vonalaival és feljett aerodinamikai megoldásaival a Škoda Scala egyszerre modern és sportos; rendkívül jól néz ki. Az orr-rész a függőlegesen álló hűtőráccsal, a háromszög alakú fényszórókkal, a széles alsó légbeömlő nyílással és az oldalsó légszívó nyílásokkal mély benyomást keltő, a sziluett a tornádóvonallal és a lejtős tetővel lendületes, míg a far a tetőlégterelővel, az új formájú lámpákkal és az alsó diffúzorbetéttel izgalmas. Opcióként a hátsó szélvédő meghosszabbítható, s akkor a most először alkalmazott Škoda felirat az üvegre kerül.

Mindegyik Scala LED-es lámpákat kap, elöl és hátul egyaránt, ami ritkaság a kompakt kategóriában. Alapáron diódás nappali fények és tompított fényszórók, valamint hátsó lámpák és ködlámpák járnak, de a kiterjesztett LED csomagban a tompított és a távolsági fényszóró is LED-es, míg hátulra dinamikus irányjelzők is rendelhetők, a Škodánál első ízben. A kerekek 15-18 colosak lehetnek.

Tipikus Škoda modellként a Scala is rendkívül tágas utasteret kínál; csaknem akkorát, mint az Octavia. A Scala a Volkswagen csoport korszerű, skálázható MQB A0 padlólemezére épül, ami többek között magyarázatot ad a tágas beltérre. A karosszéria hossza 4362 mm, a tengelytáv 2649 mm-es, a szélesség 1793 mm, míg a magasság 1471 mm. A Scala nagyvonalú hátsó lábteret és a szegmens legnagyobb hátsó fejterét adja, a csomagtere pedig ugyancsak a legtágasabb a kompakt ferdehátúak mezőnyében. Alapesetben 467 literrel lehet gazdálkodni, de az üléstámlák lehajtásával 1410 liternyi hely nyerhető. Most először kérhető motoros csomagtérajtó-mozgatás és kihajtható vonóhorog. A téli hónapokban jól jöhet a szélvédő, kormánykerék és hátsó ülésfűtés funkció is.

A műszerfal teljesen új és a legkorszerűbb digitális technikát vonultatja fel. Az infotainment rendszer érintőképernyője ezúttal szabadon áll a műszerfal közepén, s az átmérője a szegmensben a legnagyobb, 23 centiméter is lehet. Az alapfelszereltségben 16,5 cm átmérőjű kijelző foglaltatik benne. A Bolero és a Swing rendszert a csúcs, hanggal és gesztusokkal is vezérelhető Amundsen infotainment rendszer követi, amihez virtuális műszerfal is tartozik. Ez utóbbi 26 centiméter átmérőjű és öt különböző nézetet kínál.

Emellett a Scala az első Škoda, amely beépített eSIM kártyájának köszönhetően mindig online. Az eSIM nagysebességű LTE internetkapcsolatot hoz létre, így nincs szükség utólagos SIM kártyára vagy okostelefonos kapcsolatra. Az eSIM támogatja az EU-ban kötelező vészhívás funkciót is, így baleset esetén automatikusan megküldi a jármű pozícióját és más adatokat a megfelelő hatóságoknak.

A Scalába a legmodernebb biztonsági és vezetői asszisztens rendszereket is beépítették, így a szegmens egyik legbiztonságosabb modellje. Került bele proaktív utasvédelmi rendszer, ami a baleset bekövetkezése előtt megfeszíti az öveket és felhúzza az ablakokat, továbbá baleset utáni fékasszisztens, ami megakadályozza a kontrollálatlan mozgásokat. Elérhető emellett holttérfigyelő rendszer és 70 méteres tartományban aktív oldalsó és mögöttes forgalomra figyelmeztető rendszer. Alapfelszerelés a sávtartó és a városi vészfékező rendszer, és kérhető fáradságfigyelő, stop/go funkcióval kiegészített adaptív sebességtartó rendszer, tolatókamera és parkolóasszisztens is.

A Škoda Scala ötféle erőforrással kerül piacra. Mindegyik motor direkt befecskendezéses, turbófeltöltéses, részecskeszűrős és teljesíti az Euro 6d-TEMP szabvány előírásait. Az alapmotor az 1 literes háromhengeres TSI, 95 vagy 115 lóerővel, de választható 1,5 literes négyhengeres TSI is, 150 lóerős teljesítménnyel és 250 Nm-es nyomatékkal. A legkisebb benzineshez ötfokozatú, a 115 lovas kivitelhez hatfokozatú manuális váltómű tartozik, de utóbbi 7-sebességes DSG duplakuplungos szerkezettel is kérhető. A négyhengeres turbómotor szintén hatgangos kéziváltóval szerelt, de 7-sebességes DSG-vel is elérhető.

A Scala 1,6 literes TDI turbódízel egységgel is megvásárolható lesz. A motor 115 lóerőt és 250 Nm nyomatékot mozgósít, SCR katalizátorral, AdBlue befecskendezéssel és dízel részecskeszűrővel a legtisztábbak közé tartozik.  Hatgangos kézi vagy hétfokozatú DSG-váltóval kérhető. 2019-ben a motorpalettára ötödikként csatlakozik a földgázüzemű 1.0 G-TEC változat, 90 lóerős teljesítménnyel. Az extralistán sportfutómű is szerepel, 15 mm-es ültetéssel és hangolható csillapítással.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!