/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új MINI-t

2013. november 20. 10:45   |   Autoblog
címkék:  

A MINInek sikerült ismét újat alkotnia az ikonikus kisautó harmadik új generációjával. Az autó az elődökhöz formailag köthető, de teljesen áttervezett és megnyújtott karosszériát, új motorokat, valamint vadonatúj belső teret kapott. Persze a lényeg, a gokart-érzés nem változott, a MINI továbbra is az egyik legélvezetesebben vezethető autó.

A MINI friss külsőt kapott, de karosszériájának arányai és felépítése megmaradtak. Karakteres formai stílusjegyek a hatszögletű hűtőrács, a kerek fényszórók és a hátsó lámpák krómszegélye, az oldalsó irányjelző-egység, valamint a karosszéria körbefutó fekete szegélye, ami itt új értelmezést kapott. A fényszórók alapkivitelben nappali menetfénnyel rendelkeznek, felárért pedig teljes LED-es egységek is kérhetők, integrált irányjelzővel és nappali menetfény gyűrűvel. Az autó öt új fényezéssel rendelhető, a tető pedig kívánságra, felár nélkül kontrasztos fényezést kaphat.

Az új MINI hosszúsága 98 (3821 mm), szélessége 44 (1727 mm), magassága 7 milliméterrel nőtt (1414 mm), emellett hosszabb tengelytáv (+ 28 mm, 2495 mm) és szélesebb nyomtávok (elöl + 42, hátul + 34 milliméter) is jellemzik elődjéhez képest. A beltérben kicserélték az üléseket; az elsők megnövelt állíthatósági tartománnyal, a hátsók pedig hosszabb ülőpárnával rendelkeznek. Ezen kívül a csomagteret is alaposan megnövelték, immár 51 literrel nagyobb térrel, 211 literrel lehet gazdálkodni. Extraként rakodóhely-csomag is rendelhető többféle pozícióban rögzíthető csomagtér-padlózattal. Hátul azért is jobb utazni, mert több hely jut a vállaknak, bővebb a lábtér, de a ki- és beszállás is könnyebb lett.

Az új MINI-ben új fejlesztésű BMW motorok mutatkoznak be, a forgalmazás három erőforrással indul. A Cooper modellt egy közvetlen befecskendezés, változó szelepvezérléssel és vezérműtengely-állítással bíró 1,5 literes háromhengeres turbómotor hajtja, amely 136 lóerőt és 220 Nm (túltöltéssel 230 Nm) nyomatékot mozgósít. A széria hatfokozatú kézi váltóval a kocsi így 7,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára (hatgangos automatával 7,8 mp), maximális sebessége pedig 210 km/óra. A Cooper S modellben egy 2 literes négyhengeres egység dolgozik, 192 lovas teljesítménnyel és 280 Nm-es (overboosttal 300 Nm) nyomatékkal. A nulla-százas sprint csupán 6,8 másodpercig tart (automata: 6,7 mp), a csúcssebesség pedig 235 km/óra.

A MINI Cooper D dízel modellnek sem kell szégyenkeznie, a benne dolgozó 1,5 literes háromhengeres, változó geometriájú turbótöltővel szerelt common rail dízelmotor 116 lóerőt és 270 Nm-t ad le. A gyorsulás így 9,2 másodpercben alakul, a végsebesség pedig 205 km/óra. A fogyasztási adatok pedig lenyűgözőek: a MINI Cooper D átlagosan 3,6 (automata: 3,8 l/100 km) liter gázolajat kér 100 kilométerenként és 100 g alatt marad a széndioxid-kibocsátása (92-99 g/km). A kézi és az automataváltós modellekben is széria az automatikus motorleállítás és –indítás, opcióként pedig gazdaságos Green üzemmóddal is bővíthető az autó tudása.

Az új MINI-ben még intenzívebben élhető át a típusra jellemző gokart-érzés, ugyanis nőtt a karosszéria merevsége, csökkent a tömege, emellett a futóművet és az elektromechanikus szervokormányt is átdolgozták. A menetstabilizáló rendszerbe elektronikus differenciálzár-hatású funkciót is beépítettek. Első ízben dinamikus csillapítás-szabályzás is elérhető. Az alapvető jármű-karakterisztika a MINI Driving Modes opciója segítségével a váltókar tövében található forgókapcsolóval változtatható; a MID alapbeállítás mellett a Sport és a Green üzemmód is választható. Az egyes üzemmódok a gázpedál és a kormányzás jelleggörbéjét, illetve megfelelő felszereltség mellett az automata sebességváltó kapcsolási sebességét és a dinamikus csillapítás-szabályzás működését is befolyásolják. A takarékosságot szem előtt tartó Green módban a hajtásláncot leválasztó „vitorlázó” üzemmód is lehetséges.

A MINI új műszerfalán a kijelzők és a kezelési koncepció is megváltozott. A fő műszeregységet a kormányoszlopra szerelték, míg a központi, LED-gyűrűs kör alakú műszer alapesetben egy négysoros TFT-kijelzővel érkezik. De extraként akár egy 22 centiméter átmérőjű színes monitor is kérhető bele. A navigációs, szórakoztató, telefon- és járműfunkciók kezelése a középkonzol MINI Controller gombjával történik. A vezetői segédrendszerek kínálata is jelentősen kibővült, immár rendelhető szélvédő kijelző, aktív sebességszabályzás, a ráfutásos baleset és a gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető rendszer önműködő fékezési funkcióval, távfény-asszisztens, közlekedési tábla felismerő, parkoló-asszisztens és tolatókamera is.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/