/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új Renault Clio RS-t

2012. október 02. 20:00   |   DG
címkék:  

A Clio sportváltozatának érkezése mindig várva várt esemény a márka sportszerető rajongói számára, és persze azok számára is, akik imádják a hot hatcheket. Párizsban pedig a napokban bemutatkozott az új Clio RS, amelyben ugyanaz az 1,6 literes, 200 lóerős turbómotor dolgozik, mint a Peugeot 208 GTi-ben, de a Renault-nál duplakuplungos váltót kapcsoltak az erőforráshoz.

Első ránézésre egyértelmű, hogy a sárgában pompázó Clio modell egy felpaprikázott RS kivitel. A szokásos RS harci díszt viseli, F1 stílusú első koptatóval, hátsó diffúzorral és szárnnyal, valamint nagyméretű felnikkel és mögöttük a szokásosnál nagyobb féktárcsákkal és festett féknyergekkel. A Clio RS 200 EDC egyedi hűtőrácsot, lökhárítókat, küszöböket és nappali fényeket visel, emellett 17, felárért 18 hüvelykes felniken gördül.

Bár az utastérről nincsen képünk, a mezei Cliókénál sportosabb hangulatú. A volánra váltófüleket szereltek, a műszerek egyediek, a pedálokat pedig alumíniumbetétesre cserélték. RS hagyományok szerint az utasokat kagylóülések tartják a helyükön, amelyeket opcióként bőrborítással is kínálnak majd. Az alapfelszereltség része többek között a multimédiás rendszer, az érintőképernyős navigáció, a Bluetooth kihangosító, valamint a kulcsnélküli bejutás és indítás. Plusz pénzért automata klímaberendezés, parkolószenzor és tolatókamera is rendelhető.

Az új négyhengeres, 16 szelepes, 200 lóerős 1,6 literes turbómotor 200 lóerő teljesítményre képes 6000-es fordulatszámnál. 240 Nm-es forgatónyomatéka (+25 Nm a Clio III RS-hez képest) már 1750-es fordulatszámtól rendelkezésre áll. Ráadásul a feltöltésnek köszönhetően a maximális forgatónyomaték folyamatosan érkezik, egészen 5600-as fordulatszámig. A hajtómű kevesebbet is fogyaszt, mint az elődmodell 2 literes szívómotorja.

A Renault úgy döntött, hogy az 1,6T RS 200 motort kizárólag az EDC duplakuplungos, hatsebességes váltóval párosítja. Ennek a komfortja és hatékonysága, valamint háromféle üzemmódja nagy élményt és szabadságot nyújt a sofőrnek. A Renault-nál először jelennek meg az autósport által inspirált, kormány mögé helyezett váltófülek, amikkel gyorsabban és kényelmesebben lehet sebességet váltani. „Verseny” üzemmódban ráadásul mindössze 150 milliszekundumot vesz igénybe egy-egy fokozat kapcsolása.

A Clio csúcsváltozata kétféle futóművel kerül az utakra: a Sport a komfortos és sportos beállítás optimális egyensúlyát adja, míg a Cup azoknak szól, akik rendszeresen viszik majd az autót pályanapokra is. Utóbbi 15 százalékkal keményebb a Sport futóműnél és további 5 mm-es ültetést ad. A Clio RS 200 EDC-t 320 mm-es első féktárcsákkal szerelték fel (+ 8 mm), így bármely sebességről hatékonyan lassít.

Az új sport Clióba bekerült még egy újdonság, az RS Drive. A gomb megnyomására módosul a váltó, a motor és a menetstabilizáló rendszer karakterisztikája, továbbá megváltozik a kormányérzet is. Háromféle program közül lehet választani, van a ’Normal’, a ’Sport’ és a ’Race’. Az új Clio RS tehát sokoldalúbbá vált, a korábbinál nagyobb élményt nyújt.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/