/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új Škoda Fabiát

2021. május 05. 13:15   |   Autoblog
címkék:  

Huszonkét évvel a Škoda Fabia bemutatkozása után a cseh autógyártó immár negyedik generációjában küldi versenybe népszerű kisautóját. Az új nemzedék épül első alkalommal a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjára és kategóriája legtágasabb térkínálatával, még színvonalasabb kényelemmel és számos új biztonsági- és vezetői segédrendszerrel érkezik.

Szoborszerű plasztikus vonalvezetés, dinamikus arányok, valamint a Škoda tipikus kristályhatású struktúráival kialakított, LED-technikájú világítóegységek kölcsönöznek érzelemdús megjelenést az új Fabia számára. Az első ajtók apró dizájn-különlegessége, ahogy a karosszéria vonalai a cseh zászló jellegzetes háromszögmotívumát stilizálják. Az éles metszésű, már alapkivitelben LED-technikájú fényszórók egészen a hűtőrácsig nyúlnak. Teljes-LED kivitelükben még intenzívebb tompított és távolsági fényt, valamint kanyarvilágítást és kanyarodófényt kínálnak. A hátsó lámpák extrafelszerelésként szintén teljes-LED változatban is rendelhetők.

Első három modellgenerációjához viszonyítva a Škoda Fabia minden méretében növekedett, miközben tömege szinte változatlan maradt. 4108 milliméteres hosszúságával először lépi túl a négyméteres határt. Elődjéhez képest a Fabia 111 milliméterrel hosszabb és tengelytávja is jelentősen, 94 milliméterrel 2564 milliméterre nőtt. Az 1780 milliméteres szélesség 48 milliméteres növekedést jelent. Összességében a nagyobb méretek még több helyet biztosítanak a beltérben. A tervezők a csomagtér térfogatát is jelentősen megnövelték, amely már az elődmodellben is a szegmens legnagyobbjának számított. Az új Fabia így 380 literes csomagtartót kínál, ami 50 literrel nagyobb, mint korábban, s a hátsó ülések lehajtásával összesen 1190 literre bővíthető.

A Škoda elődjéhez viszonyítva 0,32-ról 0,28-ra csökkentette az új Fabia légellenállási együtthatóját (cw), a legjobb értéket produkálva a kisautók piaci szegmensében. Fontos aerodinamikai megoldás az első lökhárító alsó légbeömlő nyílása mögött elhelyezett, újszerű hűtőzsaluzat, amit a Škoda a Fabia sorozatban alkalmaz először ebben a járműkategóriában. Csekély hűtési igény esetén az aktívan állítható lamellák záródnak, így javítva az aerodinamikai tulajdonságokat. 120 km/óra állandó sebességgel haladva ez akár 0,2 liter üzemanyag-megtakarítást is eredményezhet 100 kilométerenként. Nagy hűtési igény vagy rövid megállások esetén a rendszer nyitja a lamellákat, hogy a lehető legtöbb levegő áramolhasson be.

Az új Fabia palettáján kilenc karosszériaszín sorakozik, amelyek között egyaránt új a Phoenix-narancs és a Grafitszürke metálfényezés. A Magic-fekete gyöngyház és a Grafitszürke metál kontrasztárnyalatként is rendelkezésre áll a tető, a külső visszapillantó tükrök házai és a hűtőrács szegélye számára. A keréktárcsák kínálatát 14 és 15 colos acéltárcsák, valamint 15 és 18 col között kilenc könnyűfém modell alkotja.

Az utastér is a modern Volkswagen-csoportos séma szerint újult meg. Az első vizuális benyomást a szabadon álló, akár 9,2 col képátlójú infotainment képernyő határozza meg. Emellett első ízben szerepel a Fabia kínálatában 10,25 col átlójú kijelzőfelülettel működő digitális műszeregység. Ugyancsak először kaphatók a felsőbb járműkategóriákból ismert olyan kényelmi felszerelések, mint például a fűthető szélvédő és kormánykerék.

Az új Fabia elődjéhez képest 94 milliméterrel hosszabb tengelytávjának köszönhetően még nagyobb helyet kínál a bennülőknek, különösen a hátul helyet foglaló utasainak. A 2564 milliméteres tengelytávval a kisautó az Octavia első generációját is felülmúlja. A Fabia a három jól ismert Active, Ambition és Style felszereltségi szinttel jelenik meg a piacon. A szimmetrikus felépítésű műszerfal szabadon álló központi képernyőjével és vízszintes dekorbetétjeivel a belső tér szélességét hangsúlyozza. A műszerfal alsó részét az Ambition felszereltségtől kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült szövetkárpitozás borítja, míg jobbra és balra a nagyméretű, kerek légbefúvó nyílások, valamint a krómozott ajtókilincsek tűnnek fel új stílusjegyekként.

Réztónusú és szürke kontrasztárnyalatú díszvarrások, illetve különböző dekorbetétek hoznak új színeket a Fabia utasterébe. Az új, LED-technikájú hangulatvilágításnak köszönhetően a műszerfal dekorbetétje fehér és piros színnel is megvilágítható, de a rendszer a középkonzolt és az első ajtókilincseket is fénybe burkolja. Kívánságra bőrbevonatú, multifunkciós kormánykerék, vagy háromküllős, multifunkciós sportkormány is rendelhető, opcióként a DSG sebességváltó kacsolóbillentyűivel kiegészítve.

A digitális műszeregységet a vezető konfigurálhatja, választhat a különböző alapnézetek között. Az analóg körműszerek stílusát képviselő Classic nézet mellett a Modern, a Reduced és az Extended elrendezések, valamint az opcionális Dinamika-csomag részeként a fordulatszámmérőre összpontosító Sport nézet is rendelkezésre áll. Alapkivitelében a Fabia analóg műszeregységgel és 3,5 colos információs kijelzővel készül. Kisautója új modellgenerációjához kínál először a Škoda kétzónás Climatronic légkondicionáló berendezést és a középkonzol hátsó felén kialakított, a klimatizálást szolgáló légbefúvó nyílásokat.

Beépített eSIM-kártyájával a kisautó állandó internetkapcsolattal rendelkezhet, s az internetes rádióvételt, illetve a Škoda Connect széleskörű mobil online-szolgáltatások és új infotainment alkalmazások igénybevételét is lehetővé teszi. Az okostelefonok a Wireless SmartLink technikáján keresztül vezeték nélkül csatlakoztathatók a jármű rendszerére, a Phone Box rekeszében pedig induktív módon tölthetők. Az Amundsen csúcs infotainment rendszer kezelésére mozdulatvezérlés és a Laura digitális asszisztens is rendelkezésre áll.

Három infotainment rendszer sorakozik a kínálatban. A Swing rádió 6,5 col átlójú, Multi-Touch funkcióval is rendelkező, színes kijelzővel, digitális rádióvétellel (DAB) és elöl már alapfelszerelésként négy hangszóróval szolgál belépőtechnikaként. A Bolero rádió kijelzőjének átlója 8 col, emellett Bluetooth-telefonkihangosítót és a hátsó ajtókban két további hangszóróval surround hangzást is kínál. Az Amundsen 9,2 col képátlójú, konfigurálható képernyővel és online-támogatású navigációs funkcióval rendelkezik, WLAN-hotspottal együtt. A mobileszközök áramellátására akár öt USB-C csatlakozó is rendelkezésre állhat.

Akár kilenc légzsákjával az új Fabia a kisautók piaci szegmensének egyik legbiztonságosabb tagja. Az MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformra történt átállásnak köszönhetően egyaránt tovább növekedett az aktív és a passzív biztonság. Kívánságra a Fabia a menetasszisztens (Travel Assist) rendszerével első ízben támogathatja automatikusan a vezetőt a jármű hossz- és oldalirányú vezetésében. További opcionális technika a továbbfejlesztett sávváltás-asszisztens, amely már akár 70 méter távolságból érzékeli a hátulról közelítő vagy a holttérben tartózkodó járműveket és figyelmezteti a vezetőt. Újdonság emellett a parkolási asszisztens, a manőver-asszisztens, a közlekedési táblák felismerő funkciója, és a gyalogos- illetve kerékpáros  felismeréssel felvértezett vészfékrendszer.

A Škoda Fabia negyedik generációja hajtásrendszerek jóval szélesebb kínálatával szolgál, mint elődje. A Škoda a Volkswagen Csoport új EVO generációjának öt tagját is kínálja kisautójához, teljesítménypalettájuk 65 és 150 LE között húzódik. A 95 LE teljesítményig terjedő modellek ötfokozatú manuális sebességváltóval készülnek, a 110 lovas 1.0 TSI esetében pedig a hatfokozatú manuális és a hétfokozatú automata DSG sebességváltó közül választhatnak az ügyfelek.

A Škoda két, hengerenkénti szívócsatorna-befecskendezésű (MPI) benzines erőforrást kínál belépőmotorként a Fabia számára. A két háromhengeres 1.0 MPI 65 és 80 LE teljesítményt produkál 1 liter lökettérfogatából, ami egyaránt 5 lóerővel több, mint az előző generáció megfelelő tagjai esetében. Az 1.0 TSI EVO motorok 95 és 110 lóerős változatban állnak rendelkezésre, míg a Fabia új csúcsmotorja a négyhengeres, 150 lóerős 1.5 TSI, amelyben aktív hengerlekapcsolás rendszer is működik. Ez utóbbi motor 7,9 másodperces gyorsulást és 225 km/órás végsebességet szavatol.

1999-es bevezetése óta összesen több mint 4,5 milliót szállítottak ki a Fabia ferdehátú és Combi változatából, amivel a cseh gyártó sikereinek egyik alappillérévé vált. Az Octavia után a Fabia a második legnagyobb darabszámban gyártott Škoda-modell, egyben piaci szegmense egyik legnépszerűbb tagja.

A piaci bevezetéskor az Active, az Ambition és a Style felszereltségi szintek szerepelnek a kínálatban, a későbbiekben pedig a sportos Monte Carlo változat is megjelenik.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/