/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatták az új Hyundai szabadidő-autót

2012. április 13. 09:57   |   Autoblog
címkék:  

A Hyundai a 2012-es New York-i Autókiállításon mutatta be a méretileg az ix35 és az ix55 modellek közé illeszkedő Santa Fe új generációját. A Hyundai szabadidő-autója kívül és belül egyaránt megújult, új funkciókkal és új technológiával gazdagodott, továbbfejlesztett motorjai pedig az eddiginél is takarékosabbak, ezért az idén nyártól forgalmazott modell az európai vásárlók számára is érdekes lehet.

Ami nem változott, az a Santa Fe elnevezés, amely már a harmadik generáció óta kíséri a Hyundai közkedvelt szabadidő-járművét. A 2000-ben bevezetett Santa Fe a mai napig világszerte csaknem 2,56 millió példányban talált gazdára, csak Európában több mint 350 ezer darabot adtak el belőle. A Hyundai várakozásai szerint az új generációs modell tovább erősíti a márka stabil pozícióját a szabadidő-jármű piacon, és 2013-ban, az értékesítés első teljes évében több mint 5 százalékos piaci részesedésre tehet szert Európában.

Az új modell formatervezői a természetben előforduló, a viharok kialakulása során keletkező formákból nyertek ihletet, amely megközelítést ‘Storm Edge’-nek nevezték el. Ebből mi annyit érzékelünk, hogy a Santa Fe jóval lendületesebb megjelenésű az elődjénél. Az orr-rész önmagában látványos, a profilt pedig az új, felfelé ívelő karaktervonal és a sötét tónusú felnik teszik dinamikussá. A jármű 2700 mm-es tengelytávja megegyezik az elődmodellével, ugyanakkor az autó hosszabb (4690 mm), alacsonyabb (1680 mm) és szélesebb (1880 mm) lett, ami markánsabb megjelenést kölcsönöz neki. A Santa Fe alacsonyabban húzódó tetővonala, döntött első és hátsó szélvédője, valamint hátsó oldalablakainak meredeken felhúzott alsó éle is dinamikus kölcsönöznek neki.

Bent, az első és második üléssorban a második generációs modellnél tágasabb (+38, illetve +45 mm) lábtér várja az utasokat. Az egy darabból álló, széles és hosszú panoráma napfénytetőnek köszönhetően pedig természetes fény járja át az egész utasteret. A csomagtartó 37 mm-rel mélyebb, mint az elődmodellnél, ami 534 literes kapacitást eredményez (ötszemélyes konfigurációban). A második sor hosszirányban eltolható ülései egy mozdulattal előre dönthetők, így az utasok könnyedén és gyorsan beszállhatnak az opciós harmadik üléssorra.

Az új generációs Santa Fe hajtáslánc-választékát úgy alakították ki, hogy tökéletesen kielégítse az európai vásárlók elvárásait. A palettán egy benzines és két dízelmotor található meg. Mindhárom erőforrás nagy teljesítményt (150-200 LE) nyújt, a korábbinál is kedvezőbb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett.

A kínálat élén továbbra is a Hyundai 2,2 literes ‘R’ dízelmotorja áll, változó geometriájú turbófeltöltővel (VGT) felszerelve. A motor maximális teljesítménye 200 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 431 Nm. A Hyundai mérnökei 145 g/km-re mérsékelték a motor CO2-kibocsátását, így ez kategóriájának legtisztább üzemű tagja. Ezzel a motorral a Santa Fe álló helyzetből 9,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára (kézi sebességváltó, 2WD hajtáslánc). Rendelkezésre áll emellett egy kisebb, 2,0 literes, változó geometriájú turbófeltöltővel felszerelt (VGT) ‘R’ dízel hajtómű is. A 150 LE teljesítményű, 382 Nm forgatónyomatékú motor kifinomult működésű, CO2-kibocsátása csupán 155 g/km.

A benzinmotorban gondolkodó európai vásárlók számára a 2,4 literes ‘Theta II’ GDI erőforrás jelent alternatívát. A 193 LE csúcsteljesítményű, mindössze 197 g/km CO2-kibocsátású motor kategóriájának legtisztább üzemű modelljévé teszi az új generációs Santa Fe-t. A ‘Theta II’ 2,4 literes GDI benzinmotor és a 2,2 literes ‘R’ VGT dízelmotor hatfokozatú kézi és automata sebességváltóval egyaránt társítható. A 2,0 literes ‘R’ dízelmotorhoz alapkivitelben kézi váltó csatlakozik.

A Santa Fe igazodik az európai autóvezetők ízléséhez és elvárásaihoz. A módosítások kiterjedtek a kormányműre, a felfüggesztésre és a fékrendszerre; az egyedi beállítások révén javult az autó stabilitása nagy sebességnél, valamint nőtt a vontatóképessége is. A Santa Fe például az első olyan Hyundai SUV, amely megkapta a márka Flex Steer szervokormány rendszerét. A rendszer háromféle kormánymű-beállítást biztosít, igazodva a vezető pillanatnyi igényeihez és a menetviszonyok diktálta követelményekhez. Az aktuálisan kiválasztott üzemmódról (normál, sport vagy komfort) a műszercsoporton elhelyezett, 4,2 colos LCD képernyőn keresztül tájékoztat a rendszer.

A szükség esetén automatikusan aktiválódó összkerékhajtási rendszer kizárólag akkor váltja fel az alapértelmezett elsőkerékhajtást, ha arra valóban szükség van. Ha a szenzorok tapadásvesztést észlelnek az első kerekeknél, a rendszer automatikusan megosztja a hajtóerőt az első és hátsó tengely között. Alaphelyzetben csak az első kerekek hajtottak, amit a rendszer síkos útviszonyok esetén önállóan képes akár 50:50 százalékig módosítani.

Különösen rossz tapadási viszonyok (pl. sáros terepen, illetve havon vagy jégen történő haladás) esetén a vezető a műszerfalon elhelyezett ‘Lock’ gombot megnyomva reteszelheti az összkerékhajtást, amely ilyenkor legfeljebb 40 km/óra sebességig állandó 50:50 arányú hajtóerő-megosztást biztosít az első és hátsó kerekek között. Segítenek a lejtmeneti szabályozó, valamint a visszagurulás-gátló és emelkedőn való elindulást segítő funkciók is.

A Santa Fe-be emellett sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, távolságtartó tempomatot és tolatókamerát is építettek, s a márka történetében először az autó aktív motorháztetőt is kapott. Ütközés esetén a motorházfedél megemelkedik, csökkentve a becsapódás energiáját, és ezzel a sérülés kockázatát.

Mint minden új európai Hyundai modell, az új generációs Santa Fe is megkapja a Hyundai Tripla 5 garanciális csomagját, amely ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát, ötéves asszisztencia-szolgáltatást, valamint öt éven át érvényes, évenkénti műszaki átvizsgálást foglal magában.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/