/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Beültünk az Aston Martin DB11 kabriójába

2018. március 09. 12:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Már nem annyira angol, mint eddig, de a Mercedes-AMG motorral szerelt és néhány csillagmárkás elemet örökölt brit luxussportautó továbbra is hihetetlen érzést kínál az őt választók számára. A Genfi Autószalonon bele is ültünk a vászontetős szépségbe.

Még mindig egyedi és továbbra is lenyűgöző az Aston Martin formavilága: az új DB11 Volantén is jól mutat a hatalmas, horizontálisan tagolt hűtőrács, a kiszélesedő kerékívek, a légbeömlők a LED-es első és hátsó lámpák. A külső sportosan elegáns, miközben prémium anyagok veszik körbe a vezetőt és egy több mint félezer lóerős német szív gyorsítja akár 300 km/órára az egész csomagot.

A Genfi Autószalonon ugyan beindítani és megjáratni nem volt lehetőségünk, de a reflektorfényben pihenő fehér egyedet körbe tudtuk járni, és még bele is ültünk, hogy egy kicsit beleélhessük magunkat a felső tízezer helyzetébe. A brit vászontetős újdonság ugyanis nem olcsó mulatság. Németországban legkevesebb 200 ezer eurót, azaz mintegy 62,5 millió forintot kérnek érte.

Ezért cserébe a Mercedes-AMG 4.0 literes duplaturbós V8-as aggregátja teljesít szolgálatot a Volante orrában 510 lóerő és 695 Nm kíséretében, amellyel 4,1 másodperc alatt gyorsulhatunk százra a már említett 300 km/órás csúcssebesség mellett. A többféle színben elérhető vászontető tökéletesen illik a lágy vonalvezetésű formatervbe, ráadásul távirányítva is működtethető, menet közben pedig akár 50 km/órás tempóig mozgatható. A szerkezet 14 másodperc alatt csukja le és 16 szekundum alatt képes kinyitni a minden eddiginél időtállóbbnak és halkabbnak titulált puha fedelet.

A kabinban temérdek bőrt, némi szénszálas anyagot és sok, Mercedesekből ismerős gombot és kapcsolót találhatunk. Angolosan egyedi megoldás, hogy a motorindító gomb a központi kijelző alatt kapott helyet, amelyet a nyolcsebességes automataváltó fokozatválasztói ölelnek körbe. Ezek alatt a klímavezérlő, lejjebb pedig a média gombjai sorakoznak Mercedes-es rendben. A könyöklő elejénél a tetőmozgató kapcsolók, a kormánykerék mögött pedig egy hatalmas második színes kijelző található. Sajnos a kényelmesen beállított első ülések mögött semennyi lábtér nem marad, így hosszú utazásra négy főnek továbbra sem alkalmas a kabrió Aston Martin, ám jó hír, hogy DB9-es elődjénél 20%-kal nagyobb lett csomagtartója, illetve alapáron fűthető bőrülésekkel, illetve navigációval szerelik, persze az extralista így is bőséges, úgyhogy a fantáziának a pénztárca szabhat határt.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/