/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Beültünk az új Suzuki Swiftbe

2017. március 07. 17:15   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A Suzuki a 87. nemzetközi Genfi Autószalonon mutatta be az európai piacra szánt, teljesen megújult kompakt modellt, amely már nem hazánkban, hanem Indiában fog készülni. Rögtön belevetettük magunkat.

Ahogy a korábbi, kiszivárgott gyári képeken már láthattuk, az új Suzuki Swift sokkal könnyebben megkülönböztethető elődjétől, mint az a korábbi modelltől.

A hangsúly továbbra is az apró méret ellenére tágas helykínálaton, a sportos megjelenésen és az egyszerű használhatóságon volt, mindezt sokak számára könnyen elérhető áron. Ennek köszönhetően az alapmodell össztömege mindössze 840 kilogramm (ez 120-szal kevesebb az elődnél), de az immáron elérhető hibrid modell sem nyom többet 950 kilónál.

Az új Swift külsejének megalkotásakor a „Swift DNS-ének merész továbbfejlesztése” volt a koncepció, amelyet az új hűtőrács, az elől-hátul LED lámpák, a (15 mm-rel) laposabb de (40 mm-rel) szélesebb forma, a C oszlopba rejtett kilincsek, az elérhető új karosszériaszínek (összesen hétféle van jelenleg), a polírozott és festett 16″-os könnyűfém vagy 15″-os acél kerekek dísztárcsák igyekeznek bizonyítani ügyesen.

Az újdonság 1 centiméterrel rövidebb elődjénél, ám tengelytávja 2 cm-rel nőtt, illetve szélesebb is lett, ami jót tesz a hátul utazóknak. És valóban, 190 centiméteres magasságomra beállított vezetőülés mögé kényelmesen be tudtam szállni, ráadásul fejtérben is elegendő áll rendelkezésre – persze az öt férőhely inkább papíron létező adat, mint a valóságban, maximum kisgyermekek esetében lehet hosszabb távolságokra számolni vele. Mindenesetre az eddig elég aprócska csomagtér űrtartalma is 54 literrel 265 literesre gyarapodott, ami pedig külön tetszett, hogy sok másik gyártó drágább modelljeivel szemben a Swift csomagtérajtaján jutott hely mindkét oldalra behúzó fogantyúnak.

Ami a belső többi részét illeti, a színes középső kijelző már a Vitarából is ismerős, a kílmavezérlő teljesen megújult, ahogy az alul kissé lapított kormány és a mögötte leolvasható műszerfal is. A két óra közötti kijelzőn sok hasznos adat áll a vezető rendelkezésére az éppen kiaknázott erőtartalékoktól az átlagfogyasztás alakulásáig bezárólag.

Ami a motorizáltságot illeti, az eddig elérhető 1.2 literes DUALJET motort 5%-kal gazdaságosabbá tették, ám a valódi újdonságot az 1.0 literes BOOSTERJET turbós, háromhengeres benzinmotor jelenti 170 Nm-rel és 111 lóerővel (82 kW). Az egységeket ötfokozatú kézikapcsolású váltóval, vagy CVT lineáris automatával, esetleg klasszikus hatfokozatú automatával lehet elérni.

Haladva a korral, a mérnökök hibrid hajtással is előálltak mindkét motorváltozathoz SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) néven. Az ISG (integrált indító-generátor) generátorként és elektromos motorként is működik, amelyet egy 12 voltos lítium-ion akkumulátor lát el energiával. Az olyan helyzetekben, amelyek sok üzemanyagot igényelnek, például induláskor vagy gyorsuláskor, az SHVS úgy segíti a fogyasztás csökkentését, hogy a regeneratív fékezéssel visszanyert energiából az elektromos motorral rásegít a hajtásra. Mivel az ISG a hagyományos indítómotorokkal ellentétben szíjhajtással indítja újra a motort az automatikus motorleállítás után, az indítás gyorsabb és simább. Az SHVS az 1,0 l-es BOOSTERJET és az 1,2 l-es DUALJET motorhoz is rendelhető, s az átlagfogyasztás akár 4,3 liter körül is alakulhat vele (az 1.0 literes turbós egységgel párosítva).

A technikai arzenál a biztonsági segédrendszerek listáját böngészve teljesedik ki: a fejlett, előre néző érzékelőrendszer számos biztonsági technológia alapját biztosítja, amelyek közül a legfontosabb az ütközések hatását csökkentő Dual Sensor Brake Support (DSBS). Ha a rendszer azt érzékeli, hogy az autó előtt lévő akadállyal ütközés veszélye áll fenn, hallható vagy látható figyelmeztetéssel jelez a vezetőnek. Ha nagy a veszélye annak, hogy az autó az előtte lévő akadálynak ütközik és a vezető vészfékez, akkor a rendszer bekapcsolja a fékrásegítőt, amely növeli a fékerőt. Ha tovább nő az ütközés veszélye, a rendszer erős automatikus fékezést végez, hogy elkerülje az ütközést vagy csökkentse a károkat.
Egy másik hasznos funkció a 60 km/h feletti sebességnél sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, amely megállapítja a várható útvonalat, és figyelmeztetéssel, például a kormány rezgésével értesíti a vezetőt.
Ehhez hasonlóan működik a vezető fáradására figyelmeztető rendszer, mely szintén 60 km/h felett lép működésbe, s a vezetési mintákat figyelve hang- vagy fényjelzéssel szól, ha a jármű „kóvályogva” halad, például a vezető fáradása miatt.
A 40 km/h felett működő fényszóróvezérlés automatikusan átkapcsol a távolsági és a tompított világítás között a többi jármű jelenlététől és a fényviszonyoktól függően.
Az adaptív tempomat egy milliméteres hullámhosszú radarral figyeli az autó előtt haladó jármű távolságát, és automatikusan fenntartja a követési távolságot a három kiválasztható beállításnak megfelelően. Ha nem halad jármű az autó előtt, akkor a vezető által beállított (40 km/h–160 km/h) sebességet tartja.

Az új Swift európai értékesítése várhatóan 2017 áprilisában kezdődik, a svájci árlistát böngészve (a turbós hibrid teljes felszereltséggel 20 ezer frankba, mintegy 5,8 millió forintba fog kerülni) elfogadható értékekre számíthatunk.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/