/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Biodízel sportkocsi 2,2 literes fogyasztással

2008. augusztus 26. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

A titok nyitja a nyomatékszorzó technológia, mely alacsonyan tartja a fordulatszámot, s így a töredékére szorítja vissza a fogyasztást.


Egymás után érkeznek a különféle koncepciójú, környezetbarát sportkocsik; ezúttal a brit Trident Performance Vehicles által kreált Iceni kupét mutatjuk be, amely igencsak nagyot szólhat. Az Iceni common rail dízelmotorja biodízellel is működik, s a különleges, úgynevezett nyomatékszorzó technológia jóvoltából sokkal kevesebbet fogyaszt, mind hagyományos társai. A gyártó saját mérése szerint az Iceni 112 km/órás sebességgel haladva mindössze 3,4 litert fogyaszt, 48 km-es sebességnél pedig beéri 2,18 literrel is! Utóbbi érték egészen hihetetlen, lévén, a kocsiban egy 6,6 literes V8-as motor dohog. Ez azt jelenti, hogy egy tankkal elméletben akár 2000 mérföldet (3200 km) is meg lehet tenni. A fantasztikus brit sportkupé mindenesetre már kész a sorozatgyártásra, körülbelül 75 ezer fontot szeretnének majd kérni egy példányért. Folytatás a címre kattintva!   


A Trident Iceni egy kétüléses granturismo, 320 km/óra fölötti végsebességgel és 4 másodperces százra gyorsulással. A gyártó közlése szerint a negyedmérföldes távot kereken 12 másodperc alatt futja le. Nem csoda, hiszen 6,6 literes V8-as, közvetlen befecskendezéses turbódízel motorja 375 lóerőt és egészséges 704 Nm-es nyomatékot termel, miközben a kocsi önsúlya 1220 kilogramm. Az erőforrás sima dízellel és biodízel üzemanyaggal is gond nélkül elketyeg, átalakítás nem szükséges. A nagy lökettérfogatú, bivalyerős motornak 10 liter fölötti átlagfogyasztást tudnánk elképzelni, azonban a Trident emberei kihozták belőle az abszolút minimumot. A titok nyitja a dízel járművekre általában alkalmazható nyomatékszorzó technológia, mely alacsonyan tartja a fordulatszámot, s így a töredékére szorítja vissza a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. 112 km/órás sebességnél az Iceni főtengelye például mindössze 980-at forog percenként, nem pedig 2500-3500-at. A lazsáló nagymotor így takarékosabb lehet, mint a sokat dolgozó kicsi.


A Trident csapata 2,3 millió fontot invesztált a projektbe, így az Iceni szériagyártásra kész. A gyártás beindításához azonban még szükség van további tőkére. Az autókra két éves teljes körű garancia vonatkozna. Szimpatikus az is, hogy a kocsi bármilyen fényezéssel kérhető, utastere pedig harmincféle bőrkárpitozást kaphat. Extralista nincs, minden benne van a szériafelszereltségben: navigáció, MP3-lejátszós rádió, elektromosan állítható kormány és pedálok, elektromos ablakok, oldalanként eltávolítható tetőlemezek, kéttónusú bőrkárpitozás. A kocsi árát 75 ezer fontra becsülik.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/