Bivalyerős motorok az új Alfa Romeo szedánban
Új részleteket tudtunk meg az Alfa Romeo új fejlesztésű motorcsaládjáról, amelynek első tagjai a jövő nyáron érkező új, hátsókerék-hajtású középméretű Alfa szedánban mutatkoznak majd be. Az erőforrások teljesítménye 180-480 lóerő; izgalmas évnek nézünk elébe.
Az Alfa Romeo régen beharangozott szedánja immár elérhető közelségbe került, 2015. június 24-én fogják leleplezni ország-világ előtt. Egyelőre még az újdonság nevét sem tudjuk, az azonban biztos, hogy egy új, hátsókerék-hajtású padlólemezre épül és méregerős turbómotorokkal látják el, a márka sportos imázsához igazodva. Az első három erőforrás – két benzines és egy dízel – teljesítménye 180 és 480 lóerő között lesz.
A csúcsmotor egy 2,9 literes hathengeres, közvetlen befecskendezéses biturbó egység lesz 480 lóerős teljesítménnyel. Ez a hajtómű a Ferrari által a Maserati számára a Quattroporte és Ghibli típusokhoz épített 3 literes V6-os aggregát rokona, míg a másik benzinmotor egy 2 literes négyhengeres, direkt befecskendezéses, turbós egység, MultiAir variálható szelepvezérlés technológiával. A négyhengeres motor az Alfa legfontosabb erőforrása lesz, a „globális középméretű motor”, 180 és 330 lóerő közötti teljesítménnyel. Kézi és többféle automata váltóművel is kínálják majd, hátsó- és összkerékhajtással.
Végül, a Project 952 névvel jelölt középkategóriás Alfa 2,2, valamint 3 literes dízelmotorokkal is kapható lesz. A négyhengeresek 135-210 lóerős teljesítményre lesznek képesek, a VM Motorival közösen fejlesztett 3 literes V6-os egység azonban maximálisan 340 lóerőt ad majd le. A jelenleg egyes Jeep és Maserati modellekben megtalálható V6-os turbódízel új verzióját a tervek szerint 275 és 340 lovas verzióban kínálják majd. A V6-os dízelt később más modellekbe is beépítik, így például a 2016 végén debütáló új Alfa SUV-ba is.
Számítógépes grafika: Thorsten Krisch