Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

BMW X3 és X4 akár 510 lóerővel

2019. február 13. 12:40   |   Autoblog
címkék:  

A BMW leleplezte az új X3 M és X4 M modelleket, valamint a még exkluzívabb X3 M és X4 M Competition kiviteleket, amelyekben a bajor márka történetének legerősebb soros hathengeres motorja dolgozik.

A BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, vadonatúj fejlesztésű, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált erőforrás 480 lóerő maximális teljesítményt és 600 Nm csúcs forgatónyomatékot présel ki a 3.0 liter hengerűrtartalomból. A duplaturbós szív típus-specifikusan továbbfejlesztett, kifejezetten a BMW X3 M Competition és a BMW X4 M Competition modellpároshoz hangolt változata mindezt 30 lóerővel 510 lóerőre növeli.

Az új fejlesztésű erőforrás a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltón keresztül továbbítja teljesítményét és forgatónyomatékát az új BMW M5 sportlimuzinban debütált BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás felé. Utóbbi technológiát a tervezők a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint hangolták a sportos négyes alá, kétféle összkerékhajtási üzemmódot kínálva fel.

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és a hátsó tengelybe épített, aktív M differenciálmű központi vezérlése minden vezetési szituációban az optimális tapadás, a lehető legjobb agilitás és a legtökéletesebb iránystabilitás követelményei szerint osztja el a négy kerék között a motorból érkező erőt. A BMW X3 M és a BMW X4 M egyaránt 4,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amelyhez a modellpáros Competition kiviteleinek mindössze 4,1 másodpercre van szüksége.

A BMW M modellekre jellemző kimagasló menetdinamikát az újdonságok esetében olyan típus-specifikus karosszéria-merevítés és kifinomult futómű-technológia fokozza tovább, amelyet a megnövelt teljesítményű erőforrás kvalitásai szerint hangoltak össze a mérnökök. Az M-specifikus futómű-technológia elektronikusan vezérelt lengéscsillapítói három különböző beállítást képesek aktiválni egyetlen gombnyomással, a hétköznapok fejedelmi menetkomfortjától kezdve, egészen az extrém közvetlen úttartást garantáló, minimálisra csökkentett rugóút és karosszériadőlés párosáig.

A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal dolgozó első tengelyből és az ötkaros kerékfelfüggesztéssel optimalizált hátsó tengelyből álló, M-specifikus futómű-technológia alkatrészeinek együttműködése és a rendszer elasztokinematikai hangolása minden vezetési szituációban tökéletes kerékösszetartást és iránystabilitást garantál. Mindezt pedig változó áttételű, M-specifikus kormányművel és erőteljes BMW M fékrendszerrel egészítették ki. A széleskörű alapfelszereltség exkluzív tételei között a 20” méretű könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók.

Emellett az erőforrás és az automataváltó karakterisztikája, valamint a kormánymű rásegítésének mértéke is egyetlen gombnyomással állítható. M Dinamikus Módban a menetstabilizáló rendszer a kerekek mindvégig kontrollált csúsztatását is lehetővé teszi, szükség esetén pedig a rendszer teljesen ki is kapcsolható. A vezető két járműbeállítást is eltárolhat a BMW M sportkormányon található M gombokon.

A BMW X3 M Competition és a BMW X4 M Competition modellpáros karosszériáját további exkluzív stílusjegyek nyomatékosítják, magasfényű feketére fényezett hűtőrács-kerettel, külső visszapillantó-házakkal, BMW M légkivezető-nyílásokkal, a kupé modellek esetében kiegészítő légterelő szárnnyal. A Competition kivitelek alapfelszereltségének része a 21” méretű, felcsiszolt, fekete BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra és a BMW M sport kipufogórendszer is. Az utastér atmoszféráját Merino bőrkárpittal bevont BMW M sportülések, típus-specifikus küszöblécek, a középkonzolon pedig exkluzív plakett fokozza.

Várhatóan 2019 augusztusától M Carbon karosszériacsomag is rendelhető szénszál-erősítésű műanyagból készült légbeömlő-fészkekkel és -betétekkel, hátsó diffúzorral és külső tükörházakkal. A BMW X4 M és a BMW X4 M Competition modellpáros esetében mindehhez szénszálas légterelő szárny is társul.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!