Brutális autót visz a Pikes Peakre a Radford
címkék: jenson button, lotus type 62, pikes peak, pikes peak edition, radford, tanner foust
Idén rendezik meg a 101. Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyt, amelyen autósok és motorosok is felküzdik magukat a Front-hegység legmagasabb csúcsára. A mezőny minden eddiginél erősebb lesz; a csúcskategóriában például idén a Lotus Type 62 modern változata is indul.
Az Ant Antstead és Jenson Button személyéhez köthető brit Radford két évvel ezelőtt tárta a nagyközönség elé a Lotus Type 62 modern megfelelőjét, amiből csak 62 darabot fognak építeni. Készült azonban belőle egy versenyautó is, mégpedig kifejezetten a Pikes Peak-i hegyi felfutó versenyre, amelyet Verseny a fellegekbe néven is szokás emlegetni.
A Pikes Peak Edition Type 62-2 kiindulási alapját a közúton használható modell jelentette, ám a karosszériát a hegyi felfutó futam sajátságainak megfelelően módosították. A mezőny 2862 méteres magasságban indul és 156 kanyart leküzdve felér a Pikes Peak 4300 méter magas csúcsára, 20 kilométert autózva. A nagy tengerszint feletti magasság megkövetelte egy hatalmas hátsó szárny felszerelését és egy sokkal bonyolultabb hűtőrendszer kialakítását. A turbómotor teljesítményét is alaposan feltornászták, hogy a ritkább levegőn is jól teljesítsen.
A Pikes Peak Type 62-2 egyébként egy valódi nemzetközi összefogás eredményeként jött létre. A formatervet Franciaországban véglegesítették, a hajtásláncot Ausztriában fejlesztették és rakták össze, a karbon önhordó karosszériavázat és a 3D nyomtatott karosszériapaneleket az Egyesült Királyságban készítették, míg a végső összeszerelést és a tesztelést a Radford új kaliforniai központjában végezték.
A Pikes Peak kiadás 23 centiméterrel szélesebb a sztenderd autónál, új az alváza, a segédvázai, valamint a futóműve. A versenyautó az ikonikus JPS festést viseli, amelyet a közönség utoljára az 1986-os F1 szezonban láthatott versenyautón, konkrétan Ayrton Senna Lotus 98T-jén. A teljes karosszéria, a Dymag kerekek, az AP Racing fékrendszer és a Tillet vezetőülés is szénszál kompozitból készült, így a versenyautó mindössze 861 kilogrammot nyom a mérlegen.
Az autó hajtásláncát a JUBU Performance építette és hangolta tökéletesre, növelt teljesítménnyel és szekvenciális váltóművel. A sztenderd Radford Type 62-t 3,5 literes kompresszoros V6-os motor mozgatja, 600 lóerővel. A Pikes Peak versenyautóban azonban az erőforrás 710 lóerőre képes, a sofőr pedig váltófülekkel kapcsolgathatja a szekvenciális váltóművet. A sofőrrel együtt is 9 mázsa alatt maradó tömeg ismeretében nem csoda, hogy a versenyautó 2,2 másodperc alatt gyorsul fel 96 km/órára és nagyon hamar eléri a 260 km/órás csúcssebességet.
A Radford Pikes Peak Edition Type 62-2-t Tanner Foust fogja vezetni az ikonikus hegyi felfutó versenyen.