/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Brutális autót visz a Pikes Peakre a Radford

2023. május 12. 17:20   |   Autoblog
címkék:  

Idén rendezik meg a 101. Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyt, amelyen autósok és motorosok is felküzdik magukat a Front-hegység legmagasabb csúcsára. A mezőny minden eddiginél erősebb lesz; a csúcskategóriában például idén a Lotus Type 62 modern változata is indul.

Az Ant Antstead és Jenson Button személyéhez köthető brit Radford két évvel ezelőtt tárta a nagyközönség elé a Lotus Type 62 modern megfelelőjét, amiből csak 62 darabot fognak építeni. Készült azonban belőle egy versenyautó is, mégpedig kifejezetten a Pikes Peak-i hegyi felfutó versenyre, amelyet Verseny a fellegekbe néven is szokás emlegetni.

A Pikes Peak Edition Type 62-2 kiindulási alapját a közúton használható modell jelentette, ám a karosszériát a hegyi felfutó futam sajátságainak megfelelően módosították. A mezőny 2862 méteres magasságban indul és 156 kanyart leküzdve felér a Pikes Peak 4300 méter magas csúcsára, 20 kilométert autózva. A nagy tengerszint feletti magasság megkövetelte egy hatalmas hátsó szárny felszerelését és egy sokkal bonyolultabb hűtőrendszer kialakítását. A turbómotor teljesítményét is alaposan feltornászták, hogy a ritkább levegőn is jól teljesítsen.

A Pikes Peak Type 62-2 egyébként egy valódi nemzetközi összefogás eredményeként jött létre. A formatervet Franciaországban véglegesítették, a hajtásláncot Ausztriában fejlesztették és rakták össze, a karbon önhordó karosszériavázat és a 3D nyomtatott karosszériapaneleket az Egyesült Királyságban készítették, míg a végső összeszerelést és a tesztelést a Radford új kaliforniai központjában végezték.

A Pikes Peak kiadás 23 centiméterrel szélesebb a sztenderd autónál, új az alváza, a segédvázai, valamint a futóműve. A versenyautó az ikonikus JPS festést viseli, amelyet a közönség utoljára az 1986-os F1 szezonban láthatott versenyautón, konkrétan Ayrton Senna Lotus 98T-jén. A teljes karosszéria, a Dymag kerekek, az AP Racing fékrendszer és a Tillet vezetőülés is szénszál kompozitból készült, így a versenyautó mindössze 861 kilogrammot nyom a mérlegen.

Az autó hajtásláncát a JUBU Performance építette és hangolta tökéletesre, növelt teljesítménnyel és szekvenciális váltóművel. A sztenderd Radford Type 62-t 3,5 literes kompresszoros V6-os motor mozgatja, 600 lóerővel. A Pikes Peak versenyautóban azonban az erőforrás 710 lóerőre képes, a sofőr pedig váltófülekkel kapcsolgathatja a szekvenciális váltóművet. A sofőrrel együtt is 9 mázsa alatt maradó tömeg ismeretében nem csoda, hogy a versenyautó 2,2 másodperc alatt gyorsul fel 96 km/órára és nagyon hamar eléri a 260 km/órás csúcssebességet.

A Radford Pikes Peak Edition Type 62-2-t Tanner Foust fogja vezetni az ikonikus hegyi felfutó versenyen.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/