Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Brutális dízelmotorral jön az Audi SQ8

2019. július 09. 12:55   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi bemutatja a Q modellcsalád zászlóshajójának sportos változatát, az SQ8 TDI-t. A nagyméretű SUV-ot a konszern legnagyobb és legerősebb TDI motorja hajtja, egy két turbófeltöltővel lélegeztetett 4 literes nyolchengeres egység. A 435 lóerőhöz 900 Nm társul, így az SQ8 TDI 4,8 másodperc alatt sprintel százra. A SUV-kupé a nyár végén már elérhető lesz számos európai kereskedésben.

Az Audi SQ8 TDI modellben dolgozó biturbó V8-as erőforrás a legerősebb dízel aggregát az európai piacon. Elképesztő ereje mellé nagyfokú gazdaságosság párosul, amelyet a legkorszerűbb megoldások egész sora tesz teljessé. A motor 435 LE teljesítményre képes, legnagyobb, 900 Nm forgatónyomatéka 1250 és 3250 fordulat/perc között folyamatosan rendelkezésre áll. Az SQ8 TDI álló helyzetből 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, elektronikusan szabályozott legnagyobb sebessége pedig 250 km/óra. Az erőátvitelről egy nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó és a quattro állandó összkerékhajtás gondoskodik.

Induláskor illetve a fordulatszám-tartomány alsó részén a két turbófeltöltő munkáját egy elektromos meghajtású kompresszor (EPC) segíti, így a V8 TDI folyamatosan képes maga felépíteni az erejét. Az EPC energiaellátását egy 48 volt feszültségű fedélzeti elektromos hálózat biztosítja, amely a jármű lágy hibrid rendszerének működtetését is garantálja. Szíjhajtású indítógenerátora a lassítások során visszanyert energiát egy lítium-ion akkumulátor felé továbbítja. Valós menetkörülmények között a lágy hibrid technológia akár 0,5 literes megtakarítást is eredményezhet 100 kilométerenként. Az SQ8 TDI átlagos fogyasztása 7,8 liter (WLTP).

A szériafelszereltség részeként az Audi SQ8 TDI az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszerrel és csillapítás-szabályozással kiegészített, sportos hangolású adaptív légrugózással érkezik. A légrugózás a karosszéria magasságát akár 90 milliméteres tartományban is képes változtatni, lehetővé téve, hogy a jármű a legkülönbözőbb talajokon is kitűnően boldoguljon.

Három korszerű, extraként elérhető technológiai megoldás kínál további dinamikát, vonóerőt és stabilitást a jármű számára. Amikor a jármű nagy sebességgel érkezik egy kanyarhoz, a sport-differenciálmű aktívan részt vesz a nyomatéknak a hátsó kerekek között történő elosztásában, egy önzáró differenciálművel kiegészítve a quattro összkerékhajtást. A szériafelszereltség részét képező progresszív kormányzás mellett opcionálisan elérhető az összkerék-kormányzás is. Ekkor alacsony sebesség mellett az autó a hátsó kerekeket az első kerekekkel ellenétes irányba kormányozza, amely növeli a jármű agilitását. Körülbelül 60 km/óra sebesség felett ezek a kerekek kismértékben az első kerekekkel megegyező irányba fordulnak.

A harmadik ilyen high-tech elem az elektromechanikus aktív kanyarkormányzás. Egy kompakt villanymotor osztja két félre a stabilizátort mindkét tengelyen. Egyenes haladáskor ezek egymástól függetlenül dolgoznak, amely egyenetlen útfelületen növeli a menetkényelmet. Sportos haladás esetén és dinamikus kanyarmenetben a rudakat összekapcsolja a rendszer és ellentétes irányba forgatja azokat. Ez csökkenti az SQ8 TDI karosszériájának oldaldőlését a kanyarban és feszesebb kezelhetőséget kínál a jármű vezetőjének.

Röviden jellemezve, az Audi SQ8 TDI úgy írható le, mint egy nem mindennapi, sportos és robusztus modell. Karakteres külső elemei hangsúlyosan jelennek meg és kiemelik a csúcsmodell különleges státuszát. A nyolcszögletű Singleframe hűtőrács szerkezetét kettős lamellák határozzák meg, kívülről pedig matt ezüst keret veszi körbe. Az alvázvédő elem is ugyanezt a színt kapta. A légbeömlők is hangsúlyosabb kontúrokat kaptak, az S-specifikus kipufogórendszer és a látványos sárvédők jellegzetes domborulatai (“quattro-blister”) szintén a kiemelkedő teljesítményt erősítik. A kerékjáratokban 21 colos kerekek forognak, de opcionálisan 22 colos keréktárcsák is elérhetőek.

A S modellekre jellemzően az SQ8 TDI belső terét is a sötét színek uralják. A hagyományos sportülések „S” nyomattal és kontrasztszínű öltésekkel készültek. Az S sportülés plusz integrált fejtámasszal és magas oldaltartással – és igény szerint masszázs- és szellőztető funkcióval – szintén elérhető. A Rotor szürke és Arras piros üléshuzatok tovább erősítik a jármű sportos karakterét. A betétek matt szálcsiszolt alumíniummal készülnek, szénszálas megjelenés vagy tölgyfa betétek szerepelnek alternatívaként még a kínálatban.

A sportos külsővel összhangban a szériafelszereltségben szereplő Audi virtual cockpit kijelzőfelületet vörös grafikus jelzésekkel operáló S-specifikus felületeket kínál. A vezető a középpontban láthatja a fordulatszámmérőt, a teljesítmény és a nyomaték pedig százalékos formában szerepel rajta. A legfőbb vezérlő eszköz két nagyméretű érintőképernyő, amelyek megérintésekor akusztikus és tapintható visszajelzéssel reagál a rendszer. Emellett a vezetőnek lehetősége van a természetes beszéddel történő hangvezérlésre is, amely a szabadon alkotott parancsokat és kérdéseket is megérti. Szintén újdonság az Amazon felhőalapú hangvezérléses szolgáltatása, Alexa, amely az MMI működési rendszerébe integrálva üzemel.

A szériafelszereltség részeként az SQ8 TDI LTE Advanced szabvány szerinti adatátviteli modult biztosít, amely a Wi-Fi hotspot és az Audi connect szolgáltatásaival együtt az MMI navigációs rendszer plusz alkotóeleme. Az útvonaltervezési funkció számos okos megoldást kínál. Például a korábbi utazások alapján meghatározza a vezető preferenciáit, így intelligens ajánlásokkal szolgálhat számára. A navigációs funkciót segítik a Car-to-X szolgáltatások, mint például a közlekedési jelzések vagy a vészhelyzeti információk. Ezek az Audi flottája által gyűjtött nagyszámú információt használják, csakúgy, mint a legújabb szolgáltatás, a közlekedési lámpa információ.

Az adaptív menetasszisztens még biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi az utazást a hossz- és keresztirányú tájékozódás támogatásával. Ez a vezetéstámogató rendszer ugyanis integrálja az adaptív sebességszabályozást, a dugóasszisztenst és a sávkövető rendszert. A hatékonysági asszisztenssel kombinálva az Audi SQ8 TDI az érzékelők információira, a navigációs adatokra és a közlekedési jelzésekre támaszkodva gyorsít illetve fékez. Városi forgalomban a vezetéstámogató rendszerek széles kínálatát az útkereszteződés-asszisztens, a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, a kiszállás-figyelmeztetés és a 360 fokos szögben látó kamera teheti teljessé.

Az Audi SQ8 TDI ára Németországban 102 900 eurótól indul.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Dr. Juhász Gábor
2019-07-13 - 07:00

Ez egy “tündéri” vadállat lesz, de én a benzines motorban hiszek, vagy hittem?


Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!