/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Brutális sportgépet mutatott a MINI

2017. szeptember 06. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

A MINI Frankfurti Autószalonon kiállított egyik tanulmányautója a John Cooper Works GP lesz, a MINI valaha készített legsportosabb koncepciója. A drámai külsejű gép a Monte Carlo Rali fél évszázaddal ezelőtti futamán aratott legendás győzelem emlékét idézi.

A MINI John Cooper Works GP tanulmányautó a John Cooper Works GP versenycsomaggal felszerelt 2006-os MINI Cooper S modell és a 2012-ben bemutatott MINI John Cooper Works GP utódjaként gurul ki a reflektorfénybe. A modern koncepció elődmodelljei mindössze 2 000 példányban készített limitált szériaként feszegették a teljesítmény határait.

A MINI John Cooper Works GP tanulmányautó az aktuális MINI jelentősen kiszélesített karosszériájával rendelkezik. Nagyméretű első és hátsó lökhárítót, kiemelkedő tetőszárnyat és lendületesen ívelt küszöböket visel. Optimális teljesítmény/tömeg arányáról a könnyűszerkezetes anyagok és a szénszál átfogó alkalmazása gondoskodik, az első és a hátsó tengely közötti még kiegyensúlyozottabb súlyelosztás pedig tovább javít a gokartos vezethetőségen.

A koncepció frontrészét a nagyméretű légbeömlők és a precízen megrajzolt légterelő elemek határozzák meg. A sziluettet éles karosszéria-kiegészítők szegélyezik. A karosszéria-fényezések kontrasztja pedig ezúttal a szürkésfekete árnyalatban csillogó Black Jack Anthracite és a lemattított Curbside Red metálvörös színek kettősében kel életre. Az innovatív Curbside Red metálvörös árnyalat a MINI John Cooper Works modellek klasszikus piros színének újraértelmezése.

A frontrész középpontjában a MINI ikonikus stílusjegyei találhatók, így az ellipszis alakú fényszórópár és a hatszögletű hűtőrács. A tanulmányautó sportos kisugárzását a motorháztető „powerdome” domborulata, a hatszög alakú méhsejt-mintázatú hűtőrács és az első lökhárító hatalmas légbeömlői nyomatékosítják. A frontrész egyik legsportosabb eleme azonban a lökhárító, amelyet teljes egészében szénszálból formáltak meg a tervezők. A magasfényű lakkozás alatt közvetlenül látszódnak a szénszálak, amelyeket vörös árnyalatú hatszög-mintázat díszít.

A küszöbök ugyancsak szénszálból készültek, a kerékíveket pedig 19” méretű, sűrűküllős Racetrack könnyűfém keréktárcsák töltik ki. A Curbside Red metálvörös felnik belsejét Highspeed Orange narancssárgára fényezték, egyediségüket pedig a küllőkön viselt GP logó fokozza. Sőt mi több, a külső visszapillantó-házak és az ajtókilincsek is eme két exkluzív árnyalatban pompáznak.

Ahogyan a frontrész esetében, úgy a nagyméretű felületeket hátul is látványosan kiemelkedő légterelő elemek szegélyezik. A háromajtós élsportoló kifinomult stílusjegyekkel tiszteleg brit gyökerei előtt, a két hátsó lámpa például együtt a brit zászló motívumában világít. A tervezők az első lökhárító és a küszöbök mintájára a hátsó lökhárítót is lendületes ívekkel rajzolták meg, szénszálból készült légkivezető nyílásokkal és légterelő karosszériaelemekkel kiegészítve. A hátsó ködlámpák a lökhárító két szélén kaptak helyet. A modell karosszériáját átjáró sportos kisugárzást a csomagtérajtó tetejére erősített tetőszárny zárja.

Ötpontos biztonsági övekkel felszerelt első kagylóülések, alumínium bukókeret, minimálisra tisztított műszerfal és sportkormány mögé helyezett váltófülek: a MINI John Cooper Works GP tanulmányautó utasterében még a legapróbb részlet is a versenytempót élteti.

A műszerfal digitális kijelző- és vezérlési koncepcióját MINI Head-Up kijelző egészíti ki, amely a vezetéshez kapcsolódó legfontosabb információkat közvetlenül a sofőr látómezejébe vetíti. Az ember és a gép közötti tökéletes összhangról számos területen a digitális, érintés-érzékeny vezérlőegység gondoskodik, így például a koncepció alatt dolgozó verseny futómű is a MINI központi kijelzőjén keresztül állítható be. A tervezők a nagyfelbontású képernyő jobb oldalán helyezték el az áramtalanító gombot, a középkonzol alsó felén pedig a MINI ikonikus billenőkapcsolói sorakoznak.

A MINI John Cooper Works GP tanulmányautó saját tömegének minimalizálása érdekében a mérnökök a hátsó üléssort, a tetőkárpitozást és a hagyományos ajtókárpitokat is feláldozták. Az ajtókat hamisítatlan versenystílusban, süllyesztett markolatok segítségével és szövetből készült pántokkal tudják kitolni, illetve behúzni az utasok.

A kagylóülések és a fejtámlák is elegáns fekete bőrkárpitozást viselnek, fekete-fehér középső béléssel és vörös szegély-varrással kiegészítve. A fényes, alumínium bukókeret mögött az ajtókárpitok és a műszerfal is matt fekete fényezést kapott. Az utastér fekete-fehér árnyalatát némely funkcionális elem esetében metálvörös, míg a biztonsági övek, az utastéri feliratok és a sportkormány kontraszt-varrása esetében narancssárga árnyalatok egészítik ki. A műszerfalat és az ajtókárpitokat egyébként háromdimenziós nyomtatással formálták meg.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/