Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Brutális sportgépet mutatott a MINI

2017. szeptember 06. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

A MINI Frankfurti Autószalonon kiállított egyik tanulmányautója a John Cooper Works GP lesz, a MINI valaha készített legsportosabb koncepciója. A drámai külsejű gép a Monte Carlo Rali fél évszázaddal ezelőtti futamán aratott legendás győzelem emlékét idézi.

A MINI John Cooper Works GP tanulmányautó a John Cooper Works GP versenycsomaggal felszerelt 2006-os MINI Cooper S modell és a 2012-ben bemutatott MINI John Cooper Works GP utódjaként gurul ki a reflektorfénybe. A modern koncepció elődmodelljei mindössze 2 000 példányban készített limitált szériaként feszegették a teljesítmény határait.

A MINI John Cooper Works GP tanulmányautó az aktuális MINI jelentősen kiszélesített karosszériájával rendelkezik. Nagyméretű első és hátsó lökhárítót, kiemelkedő tetőszárnyat és lendületesen ívelt küszöböket visel. Optimális teljesítmény/tömeg arányáról a könnyűszerkezetes anyagok és a szénszál átfogó alkalmazása gondoskodik, az első és a hátsó tengely közötti még kiegyensúlyozottabb súlyelosztás pedig tovább javít a gokartos vezethetőségen.

A koncepció frontrészét a nagyméretű légbeömlők és a precízen megrajzolt légterelő elemek határozzák meg. A sziluettet éles karosszéria-kiegészítők szegélyezik. A karosszéria-fényezések kontrasztja pedig ezúttal a szürkésfekete árnyalatban csillogó Black Jack Anthracite és a lemattított Curbside Red metálvörös színek kettősében kel életre. Az innovatív Curbside Red metálvörös árnyalat a MINI John Cooper Works modellek klasszikus piros színének újraértelmezése.

A frontrész középpontjában a MINI ikonikus stílusjegyei találhatók, így az ellipszis alakú fényszórópár és a hatszögletű hűtőrács. A tanulmányautó sportos kisugárzását a motorháztető „powerdome” domborulata, a hatszög alakú méhsejt-mintázatú hűtőrács és az első lökhárító hatalmas légbeömlői nyomatékosítják. A frontrész egyik legsportosabb eleme azonban a lökhárító, amelyet teljes egészében szénszálból formáltak meg a tervezők. A magasfényű lakkozás alatt közvetlenül látszódnak a szénszálak, amelyeket vörös árnyalatú hatszög-mintázat díszít.

A küszöbök ugyancsak szénszálból készültek, a kerékíveket pedig 19” méretű, sűrűküllős Racetrack könnyűfém keréktárcsák töltik ki. A Curbside Red metálvörös felnik belsejét Highspeed Orange narancssárgára fényezték, egyediségüket pedig a küllőkön viselt GP logó fokozza. Sőt mi több, a külső visszapillantó-házak és az ajtókilincsek is eme két exkluzív árnyalatban pompáznak.

Ahogyan a frontrész esetében, úgy a nagyméretű felületeket hátul is látványosan kiemelkedő légterelő elemek szegélyezik. A háromajtós élsportoló kifinomult stílusjegyekkel tiszteleg brit gyökerei előtt, a két hátsó lámpa például együtt a brit zászló motívumában világít. A tervezők az első lökhárító és a küszöbök mintájára a hátsó lökhárítót is lendületes ívekkel rajzolták meg, szénszálból készült légkivezető nyílásokkal és légterelő karosszériaelemekkel kiegészítve. A hátsó ködlámpák a lökhárító két szélén kaptak helyet. A modell karosszériáját átjáró sportos kisugárzást a csomagtérajtó tetejére erősített tetőszárny zárja.

Ötpontos biztonsági övekkel felszerelt első kagylóülések, alumínium bukókeret, minimálisra tisztított műszerfal és sportkormány mögé helyezett váltófülek: a MINI John Cooper Works GP tanulmányautó utasterében még a legapróbb részlet is a versenytempót élteti.

A műszerfal digitális kijelző- és vezérlési koncepcióját MINI Head-Up kijelző egészíti ki, amely a vezetéshez kapcsolódó legfontosabb információkat közvetlenül a sofőr látómezejébe vetíti. Az ember és a gép közötti tökéletes összhangról számos területen a digitális, érintés-érzékeny vezérlőegység gondoskodik, így például a koncepció alatt dolgozó verseny futómű is a MINI központi kijelzőjén keresztül állítható be. A tervezők a nagyfelbontású képernyő jobb oldalán helyezték el az áramtalanító gombot, a középkonzol alsó felén pedig a MINI ikonikus billenőkapcsolói sorakoznak.

A MINI John Cooper Works GP tanulmányautó saját tömegének minimalizálása érdekében a mérnökök a hátsó üléssort, a tetőkárpitozást és a hagyományos ajtókárpitokat is feláldozták. Az ajtókat hamisítatlan versenystílusban, süllyesztett markolatok segítségével és szövetből készült pántokkal tudják kitolni, illetve behúzni az utasok.

A kagylóülések és a fejtámlák is elegáns fekete bőrkárpitozást viselnek, fekete-fehér középső béléssel és vörös szegély-varrással kiegészítve. A fényes, alumínium bukókeret mögött az ajtókárpitok és a műszerfal is matt fekete fényezést kapott. Az utastér fekete-fehér árnyalatát némely funkcionális elem esetében metálvörös, míg a biztonsági övek, az utastéri feliratok és a sportkormány kontraszt-varrása esetében narancssárga árnyalatok egészítik ki. A műszerfalat és az ajtókárpitokat egyébként háromdimenziós nyomtatással formálták meg.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!