Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Brutális sportterepjárót hozott a Volkswagen Genfbe

2019. március 08. 12:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Bemutatkozott a Volkswagen T-Roc R a 2019-es Genfi Autószalonon. A 300 lóerős SUV 4,9 másodperc alatt gyorsul százra, s végsebessége 250 km/órában limitált. Ez persze nem minden, ugyanis többek között összkerékhajtást, nagy fékeket és áthangolt futóművet is kapott.

Van élet a Mercedes-AMG GLC 63 a BMW X5 M és például az Audi SQ5 modelljein túl is. Ennek apropóján mutatta be új sport-szabadidőautóját a Volkswagen.

A szélesebb rétegeknek szánt, Golf alapokon nyugvó T-Roc R egy bivalyerős négykerekű, amely az első SUV a gyártó „R” jelölésével. Nem meglepő módon ugyanazt a 2.0 literes TSI négyhengeres aggregátot kapta, amit már a Golf R-ből ismerünk, így tehát 300 lóerős teljesítménye mellé 400 Nm-es csúcsnyomaték társul. A kellemesen magas értékeket egy hétfokozatú DSG duplakuplungos váltó továbbítja a 4Motion összkerékhajtású rendszer felé, így a százas gyorsulás már 4,9 másodperc alatt megvan, míg végsebességét az elektronika korlátozza 250 km/órában.

Habár laikusok számára az R változat nem több egy nagy – 18 vagy a képeken látható feláras, 19 collos – felnikkel, mélyebbre húzott első és hátsó lökhárítókkal, új hűtőráccsal, fix tetőszárnnyal, valamint négy kipufogóvéggel megáldott terepjárónál, a Volkswagen több módosítást is elvégzett a lemezek alatt.

Először is, a futóművet keményítették és rövidebbre vették a mérnökök, de a kormányzásba is belenyúltak, így jobban fekszik a kanyarokban és sokkal agilisabb, a megfelelő fékhatásért a Golf R Performance modelljéből származó fékrendszer, a hangokért pedig az Akrapovic kipufogórendszer felel. A rajtelektronikának köszönhetően a gyár által megadott sprintidő szinte mindig tartható lesz, míg ha végérvényesen elgurul a gyógyszer, az új „Race” vezetési módnak köszönhetően mindig tüzesen tartható a paripa – pláne, mert kézzel kikapcsolható az ESC (elektronikus stabilitásvezérlő).

Belül a váltófülekkel, valamint lapított alsó résszel rendelkező, multifunkciós bőrkormány, a fém pedálok, és a sportülések tűnhetnek fel elsőre, de amennyiben a jövendőbeli tulajdonos jobban személyre szeretné szabni kedvencét, nem elhanyagolandó részlet, hogy lehetőség van az ülések nappabőr-bevonására, a díszlécek színválasztására, illetve kívül a tető befeketítésére.

Az árazásra később derül fény, illetve egyelőre azt sem tudni, hogy mikortól lesz kapható a T-Roc R.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!