Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Cápaorrot kapott az új BMW Z4 előfutára

2017. augusztus 18. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

A BMW a hétvégén, a Pebble Beach Concours d’Elegance nagyközönsége előtt mutatja be új tanulmányautóját, a Concept Z4-et, amely a 2018-ban piacra lépő új BMW roadster hivatalos hírnöke. A tanulmány a BMW új dizájnnyelvezetét hirdeti, melynek része a klasszikus cápaorr új értelmezése is.

A BMW Concept Z4 tanulmányautó a BMW roadstereinek klasszikus stílusjegyeit örökölte; a hosszú tengelytávolság, az elegánsan elnyújtott sziluett és a kompakt hátfal így egy modern egységet alkot, amelyet a BMW klasszikus és kortárs dizájnnyelvezetének ötvözete jár át. A csapott motorháztetőnek és a rövid karosszéria-túlnyúlásoknak köszönhetően az üléssor ezúttal is szinte pontosan az első és a hátsó tengely közé került. Az oldalirányú körvonal egy hátrafelé emelkedő ék alakot formál, amely már álló helyzetben is dinamikus menettulajdonságokat vetít előre. Az ülések mögött domborodó nagyméretű ívek a szélvédőkerettel kiegészülő bukókeretként szolgálnak.

A BMW Concept Z4 tanulmányautó elegánsan kidolgozott, cápaorr-motívum szerint megrajzolt frontrészét és rövid hátfalát hosszan elnyújtott, meredeken emelkedő övvonal fogja össze. A BMW új dizájnnyelvezete a koncepció karosszériáján a markáns vonalvezetés és a nagyméretű, letisztult felületek kölcsönhatásában köszön vissza, amely a kétüléses sportautó sziluettjét és erőteljes karakterét helyezi a figyelem középpontjába, modern stílusban, az érzelmekre hatva.

Az autó két oldalának elegánsan kidolgozott felülete az első kerékívek mögött elhelyezett Air Breathers légkivezető nyílásokból indul, amely így olyan benyomást kelt, mintha a karosszéria elemeit a kiáramló levegő formálná. A koncepció oldalán végigfutó övvonal emelkedő hatását a karosszéria oldalelemeinek fény-árnyék játéka erősíti még tovább, az ék alakú vonalvezetés pedig a hátsókerék-meghajtás klasszikus hírnökeként mindkét oldalon nagyméretű hátsó kerékívekben teljesedik ki. A jellegzetes formájú, mélyre húzott küszöbök látszatra még inkább az aszfaltra ragasztják a karosszériát.

A markáns vonalvezetés és a nagyméretű, letisztult felületek fény-árnyék játéka a karosszéria exkluzív, Energetic Orange törtnarancssárga árnyalatú fényezésében teljesedik ki, amely a duplaküllő-dizájnú, 20” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúrával kiváló kontrasztot alkot.

A BMW Concept Z4 tanulmányautó frontrésze a sportautók minden vonását a génjeiben hordozza. A mélyre rajzolt, széles hűtőrácsok és a föléjük pozícionált, éles fényszórók szándékosan a BMW Z8 dizájn-örökségét hirdetik, feltűnő stílusban. A hűtőrács-lamellák helyét gondosan kidolgozott fémháló tölti ki, amelynek függőleges elrendezése a BMW 328 Mille Miglia által fémjelzett korai BMW roadsterek sportos hűtőrácsaira emlékeztet.

A BMW klasszikus stílusjegyeitől eltérően a Concept Z4 tanulmányautó fényszórópárjában elhelyezett ikergyűrű-motívum ezúttal függőleges elrendezés szerint kapott helyet, ráadásul két-két, egymással átfedett hüvelyben. Az átlósan meghúzott irányjelzők a hűtőrácsok felé mutatnak. A lefelé domborodó motorháztető kopoltyú alakú légbeömlői az első keréktárcsákra vezetik a tekinteteket, látványos keretbe foglalva a koncepció formabontó orr-részét. A far-rész mélyen ülő és széles, vékonyra húzott „L” alakú lámpákkal és elegánsan kiemelkedő légterelő szárnnyal. A hátsó lökhárító két oldalán légkivezető nyílások kaptak helyet, alul szénszálból készült diffúzor látszik.

A tanulmányautó utasterében minden részlet a vezetés élményéről szól. A vezetőoldali ülés, az ajtókárpitok, a műszerfal és a vezető felé forduló középkonzol teljes egésze fekete anyagokból készült, a kabinrész így messze kitűnik a karosszéria és a többi utastéri elem törtnarancssárga egységéből.

A műszerfal hagyományos központi műszeregységét a központi kijelzőhöz hasonló, nagyfelbontású színes kijelző váltja, amelyeknek köszönhetően letisztult, elegáns, minimalista utastér-kialakítás születhetett meg. A két kijelző szinte ugyanabba a magasságba, egymás közvetlen közelébe került, kikapcsolt állapotban az egység így egyetlen nagyméretű kijelző benyomását kelti. A digitális központi műszeregység és a központi kijelző a vezetés minden pillanatában együttműködik, hogy a sofőr kizárólag a vezetéssel kapcsolatos adatokat és azon információkat lássa, amelyeket külön előre beállított. A kívánt tartalmak a központi kijelzőről szimpla érintésekkel emelhetők át a műszeregységre, a legfontosabb információkat pedig kérésre a Head-Up kijelző a vezető látómezejébe is kivetíti.

A letisztult, kizárólag a lényegre összpontosító elrendezés jegyében a koncepciót vezérlő összes gomb, kapcsoló és funkció egyetlen közös „kontroll-szigeten” kapott helyet, hogy a vezetés élményét semmi se zavarja meg. Az utastérben alkalmazott anyagok ugyancsak a minimalista elvet követik, az elegánsra csiszolt króm betétek és az üléseket díszítő hatszögletű motívumok kettőse ráadásul exkluzív hangulatot teremt. A sportos atmoszféráról mindezeken felül a szénszálból készült küszöblécek, valamint az ülések és a műszerfal aszimmetrikusan kidomborított emblémái gondoskodnak.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!