Csak 5 darab készül az új, 2,8 milliárdos Paganiból
Megszületett az új Pagani szupersportkocsi, a Huayra Codalunga, azaz a Huayra kupé hosszított, áramvonalas változata. A Codalungát a sportautó-gyártó egyedi megrendelésekre szakosodott Grandi Complicazioni részlege fejlesztette ki és csupán 5 darabot szerel össze belőle. Persze már az összes elkelt, darabonként 7 millió eurós áron.
A Pagani Huayra Codalunga két ügyfél megkeresése után született meg. Ők ketten egy longtail, azaz „hosszú farú” modell ötletével környékezték meg a Paganit, aki belement a dologba és a tervezési/fejlesztési folyamat során a megrendelőkkel végig egyeztetve, kerékre állította a szabályoknak megfelelő, sorozatgyártású modellt. Persze a sorozat szó kissé túlzás, a járműből ugyanis a két eredeti autón felül még hármat építenek, s mindegyik már gazdára talált.
A Huayra Codalunga a 60-as évek szuperautói, elsősorban a le mans-i versenyautók előtt hajt fejet. Az áramvonalas, nyújtott karosszéria 35,5 centiméterrel hosszabb a Huayra kupéjénál. Az ülések mögött szokás szerint egy Mercedes-AMG erőforrás terpeszkedik; a 6 literes ikerturbós V12-es aggregát brutális 840 lóerőt és 1100 Nm nyomatékot ad le.
Az egyedi kialakítású far hátul nyitott, a kerámiabevonatú kipufogórendszer négy csöve kandikál ki belőle. A titánium rendszer érdekessége, hogy mindössze 4,4 kilogramm súlyú; kiveszi a részét a kupénál alacsonyabb, 1280 kilogrammos saját tömegből.
A kizárólag selyemfényű és matt fényezéssel elérhető Huayra Codalungából öt testre szabott példány készül, s mindegyikért minimum 7 millió eurót fizetett a tulajdonosa.