/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Csökkentek a Volkswagen európai eladásai

2015. november 24. 08:30   |   MTI
címkék:  

Csökkentek a Volkswagen csoport eladásai az európai autópiacon októberben, ahogy az előző hónapban kirobbant károsanyag-kibocsátási botrány egyre nagyobb hullámokat vetett. A vállalatcsoport a beruházásait is visszafogja.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) kedden nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában 1 millió 104 ezer 686 darab új autót helyeztek forgalomba októberben, ami 2,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet. Az év első tíz hónapját tekintve 8,2 százalékkal, több mint 11,5 millióra emelkedett a vevők által átvett új autók száma az EU-ban.

Októberben immár a 26. egymást követő hónapban bővült az európai autópiac, bár a növekedés üteme erősen elmaradt az előző hónapokétól. Az autógyártók közül csökkentek a Volkswagen (-0,5 százalék), a Peugeot-t és a Citroent gyártó PSA-csoport (-0,9 százalék), a Renault (-0,7 százalék), az Opel (-2,7 százalék), a Toyota (-3,5 százalék) és a Nissan (-3,8 százalék) eladásai. A Volkswagen-csoport által gyártott és a vevőknek átadott autók száma szeptemberben még több mint 8 százalékkal növekedett.

A német autógyárak közül a Daimler 21, a BMW-csoport pedig 13,4 százalékkal, több mint 68 ezerre, illetve közel 77 ezerre növelte eladott autóinak számát. Százalékos arányban a legnagyobb, 34,3 százalékos növekedést a Mazda érte el, szorosan mögötte a Jaguar Land Rover csoport (+32,5 százalék) következik. A Suzuki eladásai 14 százalékkal, a Kia-é pedig 8,5 százalékkal növekedtek, míg a Fiat Chrysler Automobiles 8 százalékos, a Volvo 6,2 százalékos, a Honda 5,4 százalékos, a Mitsubishi pedig 1,2 százalékos növekedést könyvelhetett el.

Az eladott autók számát tekintve a Volkswagen maradt a piacvezető: 276 ezer 771 járművet adott át a wolfsburgi székhelyű konszern, ám ezzel piaci részesedése az egy évvel korábbi 25,9 százalékról 25,1 százalékra csökkent. A csoport márkáin belül a Seat 11,4, a Skoda 2,6, a Volkswagen pedig 0,2 százalékkal kevesebb autót adott el, míg a Porsche 13,9, az Audi pedig 4,1 százalékkal tudta növelni eladásait. A piaci részesedést tekintve a Volkswagent 10,7 százalékkal a PSA-csoport (117 785 autó) követi, majd 9,7 százalékkal a Renault (106 728 autó), illetve 7 százalékkal a Ford (77 272 autó) következik.

Nagy-Britanniát leszámítva minden nagyobb európai piacon emelkedett a forgalomba kerülő új autók száma az év tizedik hónapjában.  Az ACEA statisztikája szerint az uniós országok közül Magyarországon emelkedett a legnagyobb mértékben, 34 százalékkal az üzembe helyezett új autók száma (8192) októberben, míg az év első tíz hónapjában 14,4 százalékkal 63 491-re nőtt a forgalomba kerülő új autók száma. Utóbbi arány a nyolcadik legjobb az unión belül.

Visszafogja beruházásait a Volkswagen csoport

A Volkswagen csoport az aktuális fejleményekkel összhangban kívánja alakítani autós üzletága beruházási tevékenységét. Az elkövetkező évre tervezett tőkeberuházások összege így 1 milliárd euróval kevesebb, legfeljebb 12 milliárd euró lesz.

Matthias Müller, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke bejelentette, hogy az alternatív hajtásrendszerekre fordított összeg mintegy 100 millió euróval növekszik az elkövetkező évben. Ennek során a Volkswagen személyautók, az Audi és a Porsche elektromos hajtásrendszereinek továbbfejlesztése áll az előtérben.

A tőkeberuházások túlnyomó részét új termékek fejlesztésére, a modulrendszerű komponens-koncepció bővítésére és továbbfejlesztésére, valamint a folyamatban lévő kapacitás bővítésekre kívánják fordítani. E körbe tartozik például a Golf új generációja és az Audi Q5 bevezetése, a Crafter új lengyelországi gyára, illetve a modulrendszerű elektromos komponensek koncepciójának (MEB) előzetes finanszírozása. Az említett beruházások mintegy 50 százaléka a vállalatcsoport 28 németországi termelési helyszínén zajlik majd.

Müller az első olyan projektek közül is említett példákat, amelyeket elhalasztanak vagy törölnek. Nem épül meg egyelőre a Wolfsburgba tervezett dizájn centrum, amely mintegy 100 millió euró megtakarítást jelent, de felülvizsgálják egy Mexikóba szánt fényező üzem beruházását is. A modellpalettán a Phaeton teljesen elektromos hajtású utódjának kifejlesztésére vár halasztás.

Nem tartoznak a konszolidációs körbe, így a fent említett adatok sem vonatkoznak a Volkswagen kínai vegyesvállalataira. E társaságok stabilan tartják a 2016-ra megfogalmazott beruházási terveiket, amelyekben mintegy 4,4 milliárd eurós tervezett kiadás szerepel. E beruházásokat a vegyesvállalatok saját forrásaikból finanszírozzák.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/