/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Csomagolja Lexusba az ajándékait!

2021. december 23. 18:40   |   Autoblog
címkék:  

A Lexus idén a japán kézműves hagyományokat követve fenntartható díszcsomagolással kíván boldog karácsonyt a világnak.

Jóformán nincs olyan módszer, eljárás vagy feladat, amelyre a japánok ne találtak volna ki évszázadokkal ezelőtt valami ésszerűbb, egyszerűbb, harmonikusabb alternatívát. Ezek egy része a XX. század második felében, a széles körű gépesítés, a műanyagok és az elektronika megjelenésével a háttérbe szorult. A környezettudatosságtól, a fenntarthatóságra való törekvéstől, a tradíciók megőrzésének szándékától vezérelve azonban a japán társadalom az élet egyre több pontján talál vissza gyökereihez, porolja le a régi, bevált ötleteket, és osztja meg azokat az egész világgal.

Ilyen megoldás a furoshiki, amely valamikor a nyolcadik században született. Ekkoriban kezdték drága kelmékből – általában selyemből – készült, díszes vászonkendőkbe (cucumi) csomagolni a császári palotákban, illetve a templomokban a vagyontárgyakat. Kétszáz évvel később már a teljes nemesi réteg így csomagolta be utazásaihoz ruházatát (hiracucumi), majd amikor a középkorban megszületett a fürdőházak kultúrája, az arisztokraták ilyen, családi címerrel díszített kendőben helyezték el ruhájukat, hogy az ne keveredjen össze a többiekével.

A technika ekkor nyerte el ma is használatos nevét: a furosiki jelentése ’fürdőkendő’. A XVII. századtól kezdve elterjedtté váltak Japánban a nyilvános fürdők, demokratizálva és általánosítva a furosiki használatát, hiszen a praktikus módszert a kereskedők is átvették, vászondarabokba csomagolva portékáikat. A szokás aztán a XX. század második felében a nagyüzemi papírgyártás, majd a műanyagok elterjedésével a háttérbe szorult, hogy aztán a XXI. században Japán visszataláljon az újrahasználható csomagolóanyag kultúrájához.

A környezetbarát megoldás gyorsan népszerűvé vált az egész világon, méghozzá – mint ilyen esetekben legtöbbször – angolszász írásmóddal, furoshiki néven.

A furoshiki tehát egyszerre modern és tradicionális, dekoratív és praktikus, igazi többfunkciós, hosszú élettartamú használati tárgy, amely nem csak csomagolóanyagként állja meg a helyét, de ruházati kiegészítőként vagy dísztárgyként is változatosan hasznosítható.

Ezért is választotta ezt a Lexus kanadai képviselete idei karácsonyi ajándékkínálatának élére. A hatalmas észak-amerikai országban helyi gyártókapacitással is rendelkező Lexus a prémium piac első számú nem német márkája: hozzávetőlegesen minden nyolcadik kanadai luxusautó-vásárló Lexust választott 2021-ben.

Nem csak számukra lehet azonban izgalmas a Lexus karácsonyi furoshiki ajánlata. A kifejezetten a márka rajongóinak tervezett, a Lexus jellegzetes hűtőmaszkját mintázó kendő mellett ugyanis egy általánosabb, téli színvilágú kendő is szerepel a választékban. Az utóbbi a Lexus és a japán kézműves hagyományok közötti, szoros és élő kapcsolatot hangsúlyozza ki, amikor több száz éves hagyományok élednek újra a márka járműveiben. Ilyen az engawa építészeti filozófia, amely elmossa a határvonalat a belső és a külső világok között; a különlegesen szép és ellenálló szasikó steppelés; a japán otthonok jellegzetes tolóajtóinak rizspapír betétei előtt tisztelgő wasi dekorfelület; vagy a kiriko üvegműves eljárás, amelyet a Lexus rendkívüli odaadással ismételt meg sorozatgyártásra alkalmas technológiákkal.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/