/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Csúcsdízel az Opel Insigniában

2011. december 05. 16:12   |   Autoblog
címkék:  

Az Opel folyamatosan tökéletesíti zászlóshajóját, az Insigniát. 2012 januárjában egy 2 literes biturbó dízelmotorral koronázza meg a dízel-kínálatot, amely 195 lóerőt és 400 newtonméter maximális nyomatékot ad le. Fogyasztása mégis csupán 4,9 liter 100 kilométeren. Az Insignia 2.0 BiTurbo CDTI valamennyi karosszéria-változatban kapható lesz.

Az új 2.0 BiTurbo CDTI-t (195 LE, 400 Nm) különösen élénk reakciókra és fölényes teljesítménykifejtésre állították be. 8,7 másodperc alatt gyorsít nulláról 100 km/órára, és 230 km/óra csúcssebességet tesz elérhetővé. Fogyasztása és emissziója mégis rendkívül csekély marad: a négyajtós, fronthajtású Insignia BiTurbóé mindössze 4,9 liter/100 kilométer (CO2: 129 g/km). Manuális sebességváltó esetén széria hozzá a Start/Stop – ez a kategória egyik legtakarékosabb autója.

Az innovatív BiTurbo rendszerben két különböző méretű feltöltő egyike, vagy mindkettője dolgozik. Versenytársai közül az Opel egyedüliként alkalmazza középkategóriájú autóban ezt a kifinomult dízelfeltöltést. A kis turbó igen gyorsan felpörög alacsony motorfordulatszámon, ezáltal késedelem nélkül reagál a motor a gázadásra, elmarad a nem kívánatos turbólyuk. Már 1500/percnél 350 newtonméternyi nyomaték áll rendelkezésre, ami az erős középkategóriájú dízelekre jellemző átlag.

Közepes fordulatszámon összedolgoznak a feltöltők, a nagyobb elősűríti a levegőt, majd a kisebb tovább komprimálja. Egy megkerülő szelep mindig a nagyobb turbóhoz vezeti a kipufogógáz egy részét, ami mindig erőteljes gyorsulást eredményez. 3000/perctől csak a nagy feltöltőt hajtja a kipufogás, magasabb fordulatszámokon is biztosítva a magabiztos teljesítményt.

A töltőnyomás gyors felépülése az alsó fordulatszám-tartományban, és direkt gázvétel a közepes tartományig – ezek voltak a 2.0 CDTI BiTurbo fejlesztésének súlyponti kérdései. A töltőlevegőt a két különböző méretű turbó fordulatszámfüggően eltérő optimális működésének megfelelően osztják el. Az alsó fordulatszám-tartományban egy kiegészítő, kizárólag a kisebb turbóhoz rendelt, vízhűtéses töltőlevegő-hűtő gondoskodik arról, hogy rövid és direkt úton jusson a kisebb volumenű töltés az égéstérbe. A közepes régióban aztán fokozatosan belép a levegőszállításba a nagyméretű, és nagy teljesítményre képes fő-turbó. Erős légáramának hőmérsékletét hagyományos töltőlevegő-hűtő csökkenti. Az Opel az első autógyártó, amely ilyen „Twin Cooler" rendszert alkalmaz.

Az innovatív Cleantech eljárással, amely zárt elektronikus szabályzó-körrel (Closed Loop) vezérli az égésfolyamatot, tovább fokozta a motor hatékonyságát az Opel. Az izzítógyertyákba integrált nyomásérzékelők mérik hengerenként 130 ezerszer a pillanatnyi égési nyomást. A szabályozó kör biztosítja, hogy a motor mindig a maximális teljesítmény és a minimális emisszió közötti optimális „ablakban" működjék. A harmadik generációs közös nyomócsöves befecskendezés 2000 bárt elérő nyomással működik. Precíz, piezoelektromos porlasztók táplálják be a gázolajat, akár munkaütemenként nyolc részletre osztva, az égésterekbe, így különösen finoman lehet minimumra csökkenteni a zajt és a légszennyezést.

Ezzel együtt már négy közös nyomócsöves turbódízel közül választhat az Opel Insignia vásárlója; a teljesítményskála végpontjai 110 LE és 195 LE.

Az új 2.0 BiTurbo CDTI valamennyi karosszéria-változathoz (lépcsőshátú négyajtós, ötajtós lejtőshátú és Sports Tourer) kapható lesz. A manuális hatfokozatú sebességváltón kívül hatfokozatú automata áll rendelkezésre, van front- és összkerékhajtás (hátul elektronikus differenciálzárral) is. A menetdinamikát adaptív FlexRide futóművel lehet fokozni. Sőt, a jövő évtől az összkerékhajtású modellek megrendelhetők SuperSport futóművel is, elöl az Insignia OPC rugóstagjával, amely tovább fokozza a dinamikát.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/