/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Dakar-ralira felkészített 911-est mutatott be a Porsche

2022. november 09. 15:45   |   Autoblog
címkék:  

A november 16-án kezdődő Los Angeles-i Autószalonon a Porsche az ikonikus 911 nagyon különleges változatát mutatja be: az új 911 Dakart. Ez lesz az első kétajtós sportautó, amely kivételes terepképességeket kínál majd. A modellnév a Porsche első összetett győzelmének állít emléket a Párizs-Dakar ralin.

A tesztelés során a fejlesztőmérnökök Achim Lamparter projektmenedzser vezetésével nem csupán a Weissach-i offroad pályát használták, hanem a 911 Dakar a világ minden táján megfordult, szélsőséges kilométerek között, több mint félmillió kilométernyi tesztútvonalat megtéve, amiből több mint 10 000 kilométer terepen történt. A dél-franciaországi Château de Lastours tesztpályán például az autó menettulajdonságait és futóművét finomhangolták egy tipikus ralipályának megfelelően. A rengeteg laza talajon történő tesztkilométer pedig hatalmas kihívást állított a Porsche 911 Dakar elé.

„Minden Dakar csapat ide jön az európai tesztelésre a verseny megkezdése előtt,” mondja Romain Dumas, a Porsche gyári tesztpilótája. Ő már csak tudja, hiszen személyesen ő volt az, akik az új 911 változatot többek között itt is sok száz kilométeren át hajtotta. A Dakar lenyűgöző terepképességei pedig kétséget sem hagytak benne. Még az ugratások sem jelentettek problémát a karosszéria robusztus felépítésének és a megnövelt szabad magasságnak köszönhetően.

A 911 Dakar a hosszú drifteket is kiválóan viseli. „Tudtam, hogy a 911 képes erre,” mondja Dumas, „de még így is abszolút lenyűgözött, hogy milyen jól teljesít a modell a laza talajon.” A kétszeres ralivilágbajnok Walter Röhrl sem tudott ellenállni a lehetőségnek, hogy a 911 Dakar volánja mögé beüljön, amire a svéd Arjeplogban található tesztpályán került sor.

A befagyott tavak vastag jégfelülete ideális próbaterepet jelent, nem is beszélve a havas terepről. Ilyen alacsony tapadási körülmények között különösen fontos a megfelelő erőleadás és a precíz kormányzási visszajelzés. Röhrl, a Porsche márka nagykövete izgatottan számolt be: „hatalmas móka az autó vezetése,” meséli. „Minden precízen működik és nyugodtan történik. Egyetlen Porsche ügyfél sem fogja elhinni, hogy mire képes az autó, mielőtt meg nem győződik róla személyesen.”

Az új 911 Dakarnak a homokon, dűnék ölelésében is bizonyítania kellett. Dubajban és Marokkóban a tesztpilóták akár 45 Celsius fokos hőséggel is szembetalálkoztak, miközben meredek, 50 méter magas dűnéket hódítottak meg az autóval… újra és újra. „A 911 Dakar végig fölényes teljesítményt nyújtott a sivatagban,” mondja Frank Moser, a 911/718-as modellsorozatokért felelős alelnök. „A 911 Dakar különösen itt tudja kamatoztatni a felépítéséből származó előnyöket – az alacsony tömeg, a nagy szabad magasság, az erőteljes farmotor és a rövid tengelytáv összességét, ami lenyűgöző vezetési élményt nyújt. Erről magam is meggyőződhettem a szaharai tesztúton.”

Jörg Bergmeister a Porsche márka nagyköveteként ugyancsak tesztelhette a 911 Dakart a fejlesztési fázisban és abszolút meglepett volt a szokatlanul magas sportautó aszfalton és terepen nyújtott menetdinamikája kapcsán: „Nem gondoltam volna, hogy egy ilyen magas felépítésű és terepgumikon közlekedő jármű aszfalton ugyanúgy hamisítatlan Porsche 911-nek érződik,” mondta.

Lars Kern fejlesztőpilóta szintén meglepetten zárta a végső finomhangolási folyamatokat: „Először nem mertem az abszolút határokon autózni. De a laza felületen nyújtott menetdinamika magabiztossá tett. Még az ABS programját is optimalizálták például kavicson történő fékezésre. Lenyűgöző, hogy mekkora tapadást biztosítanak a terepgumik. Az autót fantasztikus vezetni.”

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/