/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Duplaturbós dízel-hibrid a BMW-től

2008. február 22. 13:31   |   Autoblog
címkék:  

A márciusi Genfi Autószalonon a BMW duplaturbós dízel-hibrid tanulmányt mutat be az X5 alapjain.

Nincsen autószalon zöld tanulmány nélkül, Genf is tele lesz környezetbarát modellekkel. Feltűnik majd egy ilyen a BMW standján is, méghozzá nem is akármilyen: a bajorok az X5 alapjaira építették meg az EfficientDynamics Conceptet, mely lényegében nem más, mint egy dízel-hibrid hajtáslánccal felszerelt szabadidőautó.

A gázolajos egység ráadásul nemcsak egy szimpla kétliteres erőforrás, hanem rögtön duplaturbós, 204 lóerős csúcsteljesítménnyel és 400 Nm-es nyomatékkal. Ezt egészíti ki egy kompakt generátor, mely gyorsításnál további 20 lóerőt és 210 Nm-es nyomatékot ad hozzá a teljesítményhez. Az erő a ZF által újonnan kifejlesztett nyolcsebességes váltón keresztül jut az aszfaltra, az áttételek a lehető leghosszabbak a kedvező fogyasztás érdekében. A dízel-hibrid X5 nem is fogyaszt többet 6,5 liternél száz kilométerenként, nulláról százra 8,9 másodperc alatt gyorsul. Az autó a fékezéskor keletkező energiát is hasznosítja, tetejébe napelemeket építettek, az ezekből érkező energiát tárolni vagy közvetlenül felhasználni is lehet. Utóbbi esetben a dízel előmelegítésében segítenek az egy négyzetméternyi felületet kitevő panelek, így jócskán lerövidül a kevésbé gazdaságos “bemelegítő” fázis.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/