/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Egy 1957-es Alfa lett az idei Villa d’Este legnagyobb győztese

2017. június 01. 17:55   |   Autoblog
címkék:  

A Franco Scaglione olasz tervező kézjegyét viselő Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo a „Nagyfiúk ritkaságai” kategória aranyérmét, a BMW Group Olaszország közönségdíjat jelentő trófeáját és a háromnapos felvonás abszolút legszebb autójának járó „Best of Show” díjat is elhódította az olaszországi Comói-tó partján.

A Concorso d’Eleganza Villa d’Este május 26-28. között megrendezett idei felvonása egy egyedülállóan ritka négykerekű háromszoros győzelmét hozta: az észak-olaszországi Cernobbio városában megrendezett nívós eseményen nem csupán a szakmai zsűri, de a közönség is az 1957-es Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo modellnek ítélte oda a háromnapos felvonás legszebb autójának járó kitüntetést. A „Best of Show” díj mellett a lélegzetelállítóan gyönyörű karosszériaíveket viselő kupé az egyedi sportautókat felvonultató „Nagyfiúk ritkaságai” kategória aranyérmét és a BMW Group Olaszország közönségdíját is elnyerte.

Az immáron hetedik alkalommal megrendezett Concorso di Motociclette motorkerékpár-kiállítás „Best of Show” trófeáját egy Ausztriában gyártott legendás túrakerékpár hódította el: az 1933-ban napvilágot látott Puch 250 Indien-Reise gondosan megőrzött állapotával és legendás történetével varázsolta el a nagyérdeműt.

A világhírű Concorso d’Eleganza Villa d’Este a történelmi autócsodák és a legendás motorkerékpárok legexkluzívabb eseménye, amelyet a BMW Group és a Grand Hotel Villa d’Este luxusszálloda idén is közös rendezőként hívott életre. Hamisítatlanul egyedi atmoszféráját a háromnapos fesztivál a járműkülönlegességek exkluzív felhozatalának, a Comói-tó partján elterülő kerteknek és a műértő közönségnek, valamint a jövőbe mutató, modern koncepciók, az egyedülálló tanulmányok és a ritka történelmi kincsek varázslatos forgatagának köszönheti.

A Concorso d’Eleganza Villa d’Este idén először nem csupán az autóipar legkiemelkedőbb formatervezőinek, de a motorkerékpár-gyártóknak is teret engedett, akik kétkerekű vízióikat is reflektorfénybe guríthatták. A Comói-tó partján felvonuló autókat és motorkerékpárokat díjazó zsűrikben klasszikusautó-szakértők és közismert rajongók egyaránt helyet foglaltak. Az egyes kategóriák arany trófeáit és a nívós közönségdíjakat 51 történelmi autócsoda és 40 klasszikus motorkerékpár között osztották szét.

A Concorso d’Eleganza Villa d’Este idei „Best of Show” trófeájával kitüntetett Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo formatervét Franco Scaglione (1916 – 1993) rajzolta meg 1957-ben. A Bertone olasz autógyártó vezető tervezőjeként dolgozó dizájner a jövőbe mutató kupétanulmányt a Bertone és az Alfa Romeo közötti együttműködés 1953 és 1955 között napvilágot látott három aerodinamikai koncepciójának egybedolgozásával váltotta valóra. Az egyszerre elegáns és lendületes karosszéria mögött egy 100 lóerős négyhengeres motor kapott helyet. A prototípus az 1959-ben sorozatgyártásba küldött Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale előfutára volt.

Az egyetlen példányban elkészített ritkaság ma Corrado Lopresto tulajdonában van, aki a Comói-tó partján megrendezett járműszépségversenyre a tervező lánya, Giovanna Scaglione nevében nevezte be a négykerekű kincset. Az pedig, hogy a „Best of Show” díjáat idén az 1957-es Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo nyerte el, egyúttal azt is jelenti, hogy a Concorso d’Eleganza Villa d’Este abszolút trófeáját immáron sorozatban negyedik alkalommal olasz gyártású klasszikus autó hódította el. A „Nagyfiúk ritkaságai” kategória aranyérme és a „Best of Show” trófea mellett ráadásul a közönség a BMW Group Olaszország serlegét is a metálvörös ritkaságnak ítélte oda, amellyel az exkluzív Alfa Romeo háromszoros győzelmet könyvelhetett el.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/