/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Egy McLaren a Can-Am 50. évfordulójára

2015. október 09. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A McLaren a világ legextrémebb versenysorozatában elért fantasztikus teljesítményével alapozta meg hírnevét a 60-as, 70-es években. A Can-Am szériáról van szó, ahol 1967 és 1971 között egymás után ötször lett bajnok. Az 1966-os első szezon emlékére piacra dob egy 50 darabra limitált, speciális 650S Can-Am modellt, amelyet a motorsport eme aranykorának versenyautói inspiráltak.

A Can-Am széria, azaz a Canadian-American Challenge Cup a teljesítmény és a sebesség csatája volt, s a kor legkiemelkedőbb pilótáit vonzotta. Graham Hill, John Surtees, Jackie Stewart és természetesen Bruce McLaren is a pilóták között volt.  A bajnokság 1966-ban indult, egy évvel azután, hogy az új-zélandi versenyző megalapította a Bruce McLaren Motor Racing istállót és versenyautókat kezdett tervezni. A bajnokság második szezonjában máris megmutatkozott az alakulat tehetsége, sőt, 1967 és 71 között a McLarenek domináltak a futamokon.

A McLaren Can-Am versenyautók azért győztek le mindenkit, mert a legkorszerűbb technológiákkal és anyagokkal szerelték fel őket. Alumíniumot és úgynevezett mallite kompozitot használtak, a szénszálhoz hasonló könnyű és merev anyagot. A 650S Can-Am filozófiája is hasonló, utascellája, számos karosszériaeleme, mint a géptető, az airbrake légterelő, az első splitter, a hátsó lökhárító, az oldalsó pengeelemek és a küszöbspoilerek, valamint az elhúzható kabintető is szénszálból készült. A McLaren Special Operations egyedi ötküllős felniket is kreált az autóhoz, amelyeket ugyancsak a 60-as évek versenygépei ihlettek. A titán csavarokkal rögzített kerekeken Pirelli P Zero Corsa gumik feszülnek. A karbon kerámia fékrendszer feketére festett féknyergekkel alapfelszerelés.

A 650S Can-Am további egyedi jellemzői a sárvédőkbe vágott szellőzők és a négycsöves kipufogórendszer, ami meglehetősen agresszívan szól. Akárcsak a normál 650S Spider modellben, a Can-Am kivitelben is a 3,8 literes biturbó V8-as erőforrást találjuk meg, 650 lóerővel és 678 Nm maximális nyomatékkal. A 650S Can-Am menetteljesítményei lenyűgözőek, 3 másodperc alatt katapultál 100 km/órára és eléri a 329 km/órás végsebességet.

A 650S Can-Am-et három ikonikus színben fogják gyártani. Egyik a Mars piros, amit az első szezonban Bruce McLaren és Chris Amon által indított M1B versenygép inspirált, a másik a Papaya Spark, a híres Can-Am McLaren narancs modern interpretációja, valamint az Onyx fekete, ami hasonlít a későbbiekben  a McLaren ügyfélcsapatok által választott feketére. Mindhárom elérhető a megfelelő, korhű verseny matricázással is.

A McLaren 650S Can-Am már megrendelhető, exkluzivitásának megfelelően magas, 255 850 fontos áron. A kiszállításokat jövő tavasszal kezdik meg, pontosan 50 évvel az első kanadai Can-Am futam után. Az autóból összesen 50 darabot készítenek, 650S Spider alapon.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/