Egy új Citroën a fejlődő piacokra
A Citroën leleplezte az új C3 Aircrosst, ezt a robusztus külsejű, tágas és otthonos családi B-SUV modellt. A jármű helyi együttműködéssel jött létre, és úgy tervezték, hogy minél jobban kiszolgálja a kulcsfontosságú piacok – India, Délkelet-Ázsia és Dél-Amerika – ügyfeleinek különleges igényeit.
Az új C3 Aircross vérbeli Citroën, ugyanakkor a B-SUV modellek jellegzetes ismertetőjegyeit is magán viseli. Egy minden piacon versenyképesnek ígérkező autóról van szó, mely kedvező ár/érték arányt és kimondottan a helyi igényekhez igazított ajánlatot képvisel, melyben az egyedi, sportos design a Citroënre jellemző rendkívüli kényelemmel és 7 személy szállítását is lehetővé tevő, nagyfokú sokoldalúsággal párosul.
Az új SUV-modell és a korábban bevezetett kompakt új C3 a Citroën nemzetközi növekedési stratégiájának kulcsszereplői. A márka ugyanis 2025-re globális forgalmának 30%-át Európán kívüli piacokon szeretné lebonyolítani.
India, Délkelet-Ázsia és Dél-Amerika egytől-egyig nagy potenciállal rendelkező piacok, melyek nagy szerepet játszanak a Citroën nemzetközi ambícióinak elérésében. 2022-ben Indiában és Délkelet-Ázsiában az előző évhez képest 56,9%-kal, Dél-Amerikában pedig 21,2%-kal nőtt a regisztrált Citroënek száma. Ugyanebben az évben Indiában 6 588 (+ 872,6 %), Brazíliában 32 128 (+ 37,6%), Argentínában pedig 13 846 (11,3%) járművet helyezett forgalomba a márka. E két régióban az új C3 sikeres bevezetése egyértelműen erősítette a Citroën márka jelenlétét.
Az új C3 Aircross egy három új modellből álló család második tagja. A modellek a 2019-ben bejelentett C-Cubed program keretében, kifejezetten a nemzetközi piacokra készülnek, és 2022 és 2024 között kerülnek bevezetésre. A C3-hoz hasonlóan a B-SUV modellt is helyben tervezték és gyártják, Indiában a thiruvalluri, Brazíliában a Porto Real-i üzemben.
A Citroën örökségéhez hű új C3 Aircross egy 5 és 7 üléses változatban is elérhető robusztus és egyedi SUV, amely Indiában és Dél-Amerikában várhatóan 2023 végén kerül forgalomba. A modellt 2024-ben egy új piacon, Indonéziában is bevezetik. A kizárólagos forgalmazó az Indomobil csoport lesz.
A Citroën a 4,32 m hosszú, 5 és 7 személyes változatban is rendelkezésre álló C3 Aircrosst úgy tervezte, hogy az indiai, indonéziai és dél-amerikai piacon sikeresen debütáljon az erős verseny jellemezte és gyorsan növekvő B-SUV szegmensben.
Indiában a gépjármű hosszától függően fizetendő adó alapján két részre oszlik a B-SUV szegmens. 2022-ben a 4 méternél hosszabb modellekből 32%-kal több fogyott, mint egy évvel korábban. Az elmúlt években a gépjárművezetők számának növekedésével párhuzamosan a B-SUV szegmensben kínált járművek száma is megugrott, ami rendkívül erős versenyt eredményezett.
Jelenleg a fogyasztók választási lehetőségei korlátozottak, ha egy kellően tágas és 7 személy szállítására is alkalmas megfizethető családi autót keresnek, mely vonzó formával, jó teljesítményértékekkel és korszerű technológiával rendelkezik. Az új C3 Aircross bevezetéséig az egyetlen szóba jöhető 7 személyes családi autó egy kevésbé stílusos egyterű volt.
Indonéziában a piac gyorsan érik, és nagy növekedési potenciállal rendelkezik. 2021 és 2030 között várhatóan a duplájára nő a gépjármű-értékesítések száma, ami az országot Délkelet-Ázsia leggyorsabban és egész Ázsia második leggyorsabban fejlődő piacává teszi. Az eladott gépjárművek közel 70%-a 7 személyes (egyterű vagy SUV), és a 2016 óta növekvő keresletnek köszönhetően a B-SUV-szegmens piaci részesedése mára elérte a 20%-ot.
Dél-Amerikán belül a Citroën Brazíliában és Argentínában lendületesen fejlődik, és 2021 és 2024 között eladásai megnégyszerezését tűzte ki célul. Az elmúlt öt évben a B-SUV-ké volt a leggyorsabban fejlődő szegmens, ami mára a piac 20,5%-át teszi ki, szemben a B-kategóriás szedánok kevesebb mint 7%-os piaci részesedésével. A verseny is itt a legerősebb: Brazíliában 16, Argentínában már 17 különböző modell kapható, de a 2023-as bevezetést követően az új C3 Aircross lesz az egyetlen 7 személyes változatban is elérhető B-SUV.
Az új C3 Aircross egy 4,32 m hosszú modell. A karakteres orr-rész jellegzetes elemei a magas motorháztető, a széles keréktáv, az Y alakban elhelyezett lámpák és a különböző útviszonyokhoz tervezett alsó védőelemtől hangsúlyosabb dupla hűtőrács. Profilból nézve a 200 mm-es hasmagasság, a nagy kerekek és gumiabroncsok, valamint a hatékony védőelemek hívják fel magukra a figyelmet. A karosszéria függőleges vonalait hangsúlyozó széles C oszlop erőt sugároz, a különleges második hátsó ablakoktól pedig tágasabbnak hat a beltér.
Az új C3 Aircross kifejezetten tágas. Az ötszemélyes változat kiemelkedően nagy hátsó térdtérrel és 482 literes csomagtartóval rendelkezik, a hétüléses modellben pedig a harmadik sorban két különálló ülés található. Ha úgy hozza a szükség, ezek mindegyike összecsukható, illetve eltávolítható, és a csomagok és egyéb szállított tárgyak számára 511 literes csomagtér hozható létre.
A beltér világos, barátságos és jól felszerelt, és tökéletesen kifejezésre juttatja a Citroën globális kényelemre és jó közérzetre irányuló átfogó törekvéseit. Az ultrakényelmes ülések és a hatékony klíma, illetve fűtés gondoskodik a tökéletes kikapcsolódásról. Az alaposan átgondolt rakodóhelyek közül kiemelendők a telefontartóként is funkcionáló pohártartók és az akár 5 USB-csatlakozó, melyek gondoskodnak arról, hogy az utasok útközben is tölthessék készülékeiket.
A C3 Aircross egyes változatai 7” TFT-műszercsoporttal vannak felszerelve, középen pedig a kategória egyik legnagyobb (10”) érintőképernyője helyezkedik el, melyről a legfontosabb infotainment funkciók és kapcsolódási szolgáltatások érhetők el, az Apple Car-Play, illetve Android Auto alkalmazásokhoz hozzáférést biztosító mirroring funkciót is beleértve.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)