/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Egy Volkswagen, ami érzelmeket ébreszt

2017. június 12. 17:45   |   Autoblog
címkék:  

A Volkswagen Passat fölé pozícionált CC négyajtós kupé 2008-ban jelent meg a színen, majd 2012-ben követte a ráncfelvarrt modell. A CC nagy siker lett, a Volkswagen pedig most az új ötajtós kupéval, az Arteonnal váltja le. Az Arteon egy lenyűgöző vonalvezetésű, sportos gran turismo, amely ráadásul elképesztően tágas is. Csakis lelkesedni lehet érte, mi egy kicsit bele is szerettünk.

A Volkswagen Arteon a Passat CC szellemi utódja, a Passat fölé pozícionált túrakupé, ami a különlegességre vágyó ügyfeleket szólítja meg. A cégcsoport keresztmotoros moduláris építőkészletére épülő Arteon klasszikus gran turismós arányokat mutat, 4862 mm hosszú, tengelytávja 2841 mm-es, ezen kívül 1871 mm széles és 1427 mm magas. A Passat limuzinnál nagyjából 10 centiméterrel hosszabb, 4 centiméterrel szélesebb és másfél centivel alacsonyabb. A tengelytávja ugyanakkor 55 mm-rel bővebb, ami jótékony hatással volt a belső helykínálatra.

Az Arteonra jó ránézni, egy egyedi vonalvezetésű, nyúlánk ötajtós kupé, amely dizájnjával kissé elszakad a Passattól. Áramvonalas (Cd: 0,265) és gyönyörű, bármely szögből is tekintünk rá. Olyan autó, amely birtoklási vágyat ébreszt. Leginkább a frontrésze az, ami megragadja az embert. Először is ott van a domborított, kétoldalt kontúrozott hosszú motorháztető, amely kissé a fényszórók alá nyúlik le, majd a hűtőmaszkkal egybeolvadó fényszórók és alsó rácsozat. A hűtőrács két krómozott rúdja a fényszórókba fut be, megteremtve az egyedi, mély benyomást keltő világítási képet, ami az autót jellemzi. A nappali fényt adó LED-csíkok a legmagasabb felszereltségnél irányjelzőként is funkcionálnak.

Az Arteon oldalnézete elegáns és sportos, egy, lámpától-lámpáig húzódó karaktervonal metszi, alul pedig egy matt ezüst dekorelem ékesíti. Az oldalablakok keret nélküliek, ahogy egy gran turismótól elvárható. A tető csaknem a kocsi leghátsó pontjáig ereszkedik; itt egy nagy ötödik ajtót alakítottak ki. Az elsőkhöz hasonlóan a hátsó fényforrások is LED-esek; a far általában erősen kontúrozott, s az R-Line kivitelnél élspoilerrel és krómozott trapéz alakú kipufogóvégekkel is találkozunk. Könnyűfém felnik 17-20 hüvelykes méretben állnak rendelkezésre, a turbinalapát mintájú 20 colos darabok grafitszürke kivitelben igazán jól mutatnak. Az Arteon Urano szürkében és R-Line felszereltséggel a legmutatósabb, kifejezetten dögös.

Az Arteon belső terével is lenyűgöz, helykínálata igen nagyvonalú, s a praktikumot sem nélkülözi. A hátsó fejteret leszámítva tágasabb a Passatnál, sőt, az öt métert meghaladó sofőrős limuzinok tágasságát hozza. A lábtér gigantikus, vetekszik a Škoda Superbével, hátul keresztbe tett lábakkal lehet ülni. Az ember szinte elveszik itt. A hátsó padon három ember is elfér, a támlák dőlésszöge pedig nagyon kényelmes. A fastbackes kialakításnak csupán egyetlen hátulütője van: a fejtér csak 188 centiméteres magasságig elegendő, az ennél magasabbak már közeli kapcsolatba kerülnek a tetővel. A csomagtér is óriási, űrtartalma 563 liter. Az üléstámlák lehajtásával bővíthető is, 1557 literesre, ami remek érték egy ilyen jellegű autótól. A csomagtérpadló hossza egyébként csaknem 1,2 méter, az ülések lefektetése után pedig 2 méternél hosszabb sík felület jön létre.

Az Arteon igényes anyagokat és ismerős megoldásokat vonultat fel, műszerfala például egy az egyben a Passaté. A pulton négy szellőzőrostélyt látunk, melyek dizájnját a pult teljes szélességében végigvitték. Funkcionális és stílusos. Mindent ott találunk, ahol a Passatban is, az elrendezés logikus, az ergonómia példás. A kárpitok igényesek, az ülések remekül tartanak, az R-Line kivitel Alcantara-bőr székei különösen marasztalóak. Felárért kérhetünk ragyogó grafikájú, konfigurálható digitális műszeregységet, szélvédő kijelzőt, a műszerfal közepét pedig 23,3 centiméter átmérőjű infotainment képernyő uralhatja. Utóbbit üveglap alá költöztették, a funkciógombokkal együtt. A szolgáltatási színvonal természetesen nem hagy kívánnivalót maga után, bármilyen rendszerű okoseszköz integrálható az autóhoz, bármilyen formátumú műsor lejátszható, s fedélzeti internetkapcsolat is van.

Alapfelszereltségként vagy extraként minden ma korszerűnek számító vezetői segédrendszer elérhető az Arteonhoz. Érdemes kiemelni a minden korábbinál intelligensebb adaptív sebességszabályzót és fényszórórendszert, amelyek működésükhöz a navigációs rendszer adatait is felhasználják, továbbá a proaktív biztonsági rendszert, amely nemcsak az autó előtti, hanem a mögöttes forgalmat is figyeli és felkészül egy esetleges karambolra.

A Volkswagen Arteon háromféle motorral kerül piacra, de a paletta a későbbiekben hatra bővül majd. Mi egyedül a csúcsot jelentő, 2 literes, 280 lóerős négyhengeres turbómotorral hajtott, 4MOTION összkerékhajtással felvértezett modellt vezettük, de a kocsi megvásárolható 150 és 240 lóerős 2 literes TDI dízellel is. Hamarosan érkezik majd egy bázismodell, új fejlesztésű, 150 lóerős 1,5 TSI Evo turbómotorral, valamint egy 190 lovas TSI és TDI blokkos modellváltozat. Jelenleg, 190 lóerős teljesítmény fölött magától értetődő a 7-sebességes DSG duplakuplungos váltómű, a két legerősebb motorhoz pedig állandó összkerékhajtás is jár (a 190 lovas TDI-hez opció lesz).

Mi egy 280 lovas TSI motoros Arteont hajtottunk, ami igen meggyőző alakítást nyújtott. Az erőforrás 5100 és 6500-as fordulatszám között adja le maximális teljesítményét, 350 Nm-es nyomatéka pedig már 1700-as fordulatszámon ébred és 5600-ig fenn is marad. Az összkerékhajtásnak hála az Arteont még nedves úton is nehéz megingatni, remekül tapad az útra. És nagyon megy: 5,6 másodperc alatt lő ki százra, a végsebessége pedig 250 km/óra. A hétfokozatú DSG-váltó néha ziláltan működik, hajlamos a tétovázásra és a rántásra, azonban ha átvesszük tőle az irányítást és váltófülekkel kapcsolgatunk, kisimul és begyorsul.

Külön öröm, hogy a négyhengeres turbómotornak nagyon jó hangja van, az alsóbb tartományokban morgós öthengeres, a felsőbb régiókban üvöltős versenyautós színezettel. Végezetül pedig még takarékosnak is mondható, normál használat mellett ugyanis 9 liter alatt fogyaszt, de kemény bánásmóddal sem megy 12 liter fölé az étvágya. Az Arteon menet közben egyébként valódi gran turismós erényeket csillogtat; felfüggesztése rossz úton is megfelelő mennyiségű komfortot nyújt, miközben a stabilitás érzetét is megadja, kormányzása érzékletes és pontos, s általában csendesen suhan. Egyáltalán nem érezni benne a sebességet. Természetesen száguldani is tud, de azt mindenkor civilizáltan teszi. A DCC adaptív felfüggesztés érdekessége, hogy kibővített verzióban is kapható az autóhoz, ami a sofőrnek megadja a lehetőséget, hogy egy csúszóskála mentén, fokozatonként állítsa be a csillapítás keménységét.

A rendkívül vonzó, egyedi karakterű, és akár családi autónak is beillő Volkswagen Arteon 3 millió forinttal drágább, mint a Passat, alapára 10,7 millió forint a 150 lovas dízelmotorral. A 280 lóerős 2 literes TSI-vel szerelt, 4MOTION összkerékhajtással készülő Elegance változat 13 799 400 forintba kerül, míg az R-Line verzió 13 986 090 forinttól vihető el. Ha alaposan felextrázzuk az autót, akkor is megáll 18 millió forintban.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/