/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Különleges modell az Audi RS2 emlékére

2014. február 10. 08:30   |   Autoblog
címkék:  

Éppen 20 évvel ezelőtt jelent meg az Audi RS-családjának megalapítója, az RS2 Avant, amelyet az Audi az RS4 Avant speciális kiadásával ünnepel meg. A Nogaro kék színű, exkuzív felszereltségű RS 4 Avant Nogaro a Genfi Autószalonon debütál, és onnantól meg is vásárolható.

Az egyedi Nogaro kék gyöngyház színű RS4 Avant azonnal a legendás RS2 kombit juttatja eszünkbe. A singleframe hűtőrácsot és az ablakkereteket fényes, míg a tetőléceket matt feketére festették. A sportkipufogó-rendszer ovális végei ugyancsak fényes feketék.

A motorháztető alatt nem történtek változások, ott továbbra is a 4,2 literes szívó V8-as egység dolgozik, 450 lóerős teljesítménnyel és 430 Nm nyomatékkal. A nulla-százas sprint 4,7 szekundumot vesz igénybe, a végsebesség pedig 280 km/óra. A motorhoz hétsebességes S tronic duplakuplungos váltóművet kapcsoltak. Ezen kívül alapfelszereltség a quattro állandó összkerékhajtás, 40:60 százalékos alap tengelyenkénti nyomatékelosztással. Helyzettől függően a nyomaték akár 70 százaléka az első, 85 százaléka pedig a hátsó kerekekre juthat. Hátsó sport differenciálmű is rendelhető, amely a két hátsó kerék között is variálja az erőt. Az Audi RS 4 Avant Nogaro 20 colos felniken gördül, amikre 265/30 méretű gumiabroncsokat húztak.

A kabinba kétfajta fekete kárpitozás választható. Az integrált fejtámlás sportülések oldalpárnái mindkét esetben fekete Valcona bőrrel borítottak, a középső részek és az ajtópanelek viszont fekete vagy Nogaro kék Alcantara szövetkárpitozással rendelhetők meg. A könyöktámaszok, a volán és a váltózsák fekete bőr borításúak, kék kontrasztos varrással. A szőnyegek fekete vagy kék szegélyvarrással készülnek. A műszerfalon, az ajtókon és a középkonzolon karbon díszítéseket helyeztek el.

Az Audi RS 4 Avant Nogaro tavasszal kerül a márkakereskedésekbe, mint limitált kiadású modell. Alapára 87 300 euró.

RS2 Avant

Az 1994-es RS2 volt az Audi első RS modellje, és egyben az első mindennapos használatra alkalmas, kiemelkedően dinamikus modellje. A Porschéval közösen fejlesztették, és a sportkocsi-gyártó zuffenhauseni üzemében is szerelték össze.

Már a megjelenése mutatta, hogy nem egy hétköznapi kombi Audi. Nagy légbeömlős első lökhárítója, fekete hűtőrácsa, Porsche visszapillantó tükrei, 17 colos Porsche kerekei és nagyméretű féktárcsái voltak. Felárért Nogaro kék színben is meg lehetett venni, ami Frank Biela túraautó pilóta két Nogaro versenypályán aratott győzelme előtt tisztelgett.

Az RS2 azonban erőforrása miatt lett igazán hírhedt. Egy 2,2 literes öthengeres turbómotor hajtotta, 315 lóerővel és 410 Nm-es nyomatékkal. A maximális nyomaték már 3000-es fordulaton megérkezett, a leszabályzás pedig csak 7200-nál jött. A brutális kombi 5,4 másodperc alatt sprintelt százra, a végsebessége pedig 262 km/óra volt. Az erő egy hatgangos kézi váltón át jutott a négy kerékre; a quattro hajtáslánc egy manuálisan zárható hátsó differenciálművet is tartalmazott.

Az Audi sok pénzt kért az RS2-ért, alapára 98 900 német márka volt, azonban a gyártás szűk két éve alatt mégis 2908 darab talált gazdára belőle, több mint amit eredetileg terveztek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/