Elektromos és globális márka lesz az Opel/Vauxhall
Az Opel ma bejelentette a PACE! stratégiai tervet, amely helyreállítaná a márka pénzügyi hátterét és versenyképességét. Csökkentik a költségeket, a padlóvázak és a hajtómű-csoportok számát, 2020-tól pedig intenzív villamosításba fognak. S az Opeleket végre Európán kívül is árulják majd.
A PACE! hozzájárul ahhoz, hogy pozitív szabad pénzforgalmat (cashflow) generáljon és az árbevétel-arányos működési eredmény 2020-ig elérje a két százalékot, 2026-ig pedig a hat százalékot. Az erőforrások közös kihasználása évente 1,1 milliárd eurónyi szinergiát szabadít fel 2020-ra, és 1,7 milliárdot 2026-ra. Mindegyik lépés elősegíti az Opel/Vauxhall nullszaldós határának leszállítását évi 800 ezer járműre, előnytelen körülmények között is nyereséges üzleti modellt hozva létre.
A PSA Csoport technológiáihoz való teljes körű hozzáférésnek köszönhetően, az Opel/Vauxhall európai vezető szerepet kíván játszani a CO2 csökkentés területén. 2024-re valamennyi európai személyautó-sorozata elektromos hajtást kap – a kínálatban lesz tisztán akkumulátoros-, valamint konnektoros hibrid is, hatékony belsőégésű motorral kiegészítve. 2020-ra négy villanyautó modellt visz piacra az Opel/Vauxhall, közöttük lesz a Grandland X plug-in hybrid és az új generációs Corsa tisztán villanyos változata.
2020-ra a vállalat megerősíti versenyképességét azzal is, hogy autónként 700 euróval csökkenti a költségeket. A marketing költségeket több mint tíz százalékkal teszik hatékonyabbá. Az összesített hatékonyságot növeli valamennyi terület komplexitásának csökkentése, az általános adminisztrációs költség/árbevétel arány 5.6-ról 4.7 százalékra faragása, valamint az iparági élvonalat képviselő bérköltség/árbevétel arány kialakítása.
A gyártóüzemek javuló versenyképessége új termék allokációt fog eredményezni, ami javítani fogja a kihasználtságot a következő évtizedben. Valamennyi Opel/Vauxhall üzemben gyártani fognak a PSA Csoport CMP és EMP2 padlóvázán alapuló modelleket. Először 2019-ben, az eisenachi gyárban terveznek egy EMP2-alapú SUV-ot gyártani; Rüsselsheimbe pedig egy ugyancsak EMP2 padlóvázra épülő D-szegmensbe tartozó jármű kerül.
Az Opel a tervet azzal a világos szándékkal állította össze, hogy megőrizze valamennyi gyártóüzemét, és tartózkodjon a kényszerű leépítésektől Európában. Valamennyi új Opel/Vauxhall járművet Rüsselsheimben terveznek majd, amely a teljes PSA Csoport globális kompetenciaközpontjává alakul át. Már kijelölték az első szakterületeket, például az üzemanyagcellás meghajtást, bizonyos automatizált vezetési technológiákat és vezetőtámogató rendszereket. Az Opel/Vauxhallnál összesen használt padlóvázak száma a jelenlegi kilencről kettőre csökken 2024-ig, a hajtómű-családoké pedig tízről négyre.
2024-től kezdve valamennyi Opel/Vauxhall személyautó közös PSA padlóvázra épül majd. Az első ilyen járművek az új Combo 2018-ban és a Corsa új generációja lesznek 2019-ben. 2020-ig valamennyi karosszéria-változatot beleértve kilenc új modellt hoz ki az Opel/Vauxhall. Az értékesítést az eddigieknél attraktívabb pénzügyi- és lízingajánlatokkal támogatják majd.
Rendkívül jelentős az is, hogy az Opel kiszabadul Európából, s húsz új exportpiacra lép be 2022-ig, majd középtávon globálisan megvizsgál egyéb nyereséges exportlehetőségeket is. Emellett 2017-től 2020-ig 25 százalékkal növeli a kishaszonjárművek értékesítését.