Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elektromos robogók is hasítanak a 24 órás versenyen

2019. június 16. 15:08   |   Autoblog
címkék:  

Az idei Totalbike24 versenyen, amelyre június 15-16-án, Kecskeméten kerül sor, az SEG Automotive saját mérnökeiből álló csapatot indít. A csapat versenymotorja az egykori Kelet-Németországban gyártott, legendás Schwalbe alapján készült, a versenyre módosított E-Schwalbe lesz, amelyet az SEG Automotive 48 voltos BRM (Boost Recuperation Machine) elektromos motorja hajt.

A cég mérnökei szakértelmüket és motorozási tudásukat egyszerre bizonyíthatják be – mondta Uwe Mang, az SEG Automotive miskolci telephelyének gazdasági ügyvezető igazgatója. Az elmúlt hetek során a kollégák számtalan időt és energiát áldoztak saját szabadidejükből arra, hogy a széria E-Schwalbét a 24 órás verseny kihívásainak megfelelően átalakítsák. Egyebek mellett könnyen cserélhetővé tették az akkumulátort, hogy a feltöltésre verseny közben ne kelljen várni.IMG_0935

Az E-Schwalbe az egykori kelet-német segédmotorkerékpár, a Schwalbe modern és átdolgozott változata. Egyedüli erőforrása az SEG Automotive által gyártott, 48 voltos BRM (Boost Recuperation Machine). A BRM fejlesztésében és tesztelésében korábban a miskolci fejlesztési központ is részt vett, így a mérnökök pontosan ismerik a berendezés hatékonyságát és teljesítményét.

Hiszünk munkatársainkban és termékeinkben. Az SEG Automotive a versenyben való részvétel minden költségét fedezi, ezzel valóra váltva a kollégák álmát, hogy részt vehessenek egy valódi motorversenyen. A társaság emellett úgy döntött, hogy hivatalos szponzorként a rendezvényt is támogatja” – tette hozzá Uwe Mang.IMG_0699

A Totalbike24 versenyen 33 csapat vesz részt és méri össze mérnöki és versenyzői tudását egy 24 órás robogóverseny során. Az idén június 15-16-án megrendezett versenyen a hagyományos robogó kategória mellett elektromos robogó kategóriában is nevezhetnek a versenyzők.

A BRM nem csak az E-Schwalbéhoz hasonló, kistömegű járművek mozgatására képes. Segítségével bármilyen hagyományos, belső égésű motorral hajtott jármű minimális befektetéssel, hatékony „lágy hibrid” (mild-hibrid) járművé alakítható. Mivel a 48 voltos BRM a 12 voltos generátor helyére kerül a hosszbordás szíjon (P0 tipológia), nincs szükség komplex és drága magasfeszültségű vedőrendszerekre vagy kábelezésre. 

A fékezésből származó energiát összegyűjtve és visszatáplálva a BRM akár 15 százalékkal csökkentheti a gépjármű üzemanyag-fogyasztását és CO2 kibocsátást, valós vezetési körülmények között. Rendkívüli hatékonyságát mi sem bizonyítja jobban, minthogy ez az egyetlen 48 voltos berendezés, amely hivatalosan is EU öko-innovációnak minősül – ennek köszönhetően a gyártók a beépítése esetén, járművenként közel 2g CO2/km kreditet kapnak.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!