/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elindult a csúcs Alfa Romeók értékesítése

2021. május 14. 12:35   |   Demcsák Gergely
címkék:  

A napokban elindult az Alfa Romeo 110. születésnapjára megalkotott, exkluzív Giulia GTA és GTAm modellek értékesítése. Az 540 lóerős turbómotorral szerelt szedánokból összesen csak 500 darab lát napvilágot, a színpaletta pedig az olasz zászló előtt tisztelegve háromtagú: zöld, fehér és piros.

Az Alfa Romeo Giulia GTA egy önálló karakterű szuperszedán, amelyen látszik, hogy nemcsak egy stílusgyakorlat, hanem egy nagy sorozatban gyártott járműből képzett nagyteljesítményű sportautó. Alapját a Giulia Quadrifoglio adta, amely az egyik legjobb képességű, s nem mellesleg az egyik legszebb szedán ma a kínálatban. A Giulia GTA és GTAm egy mázsával könnyebbek a Quadrifoglio modellnél, 2,9 literes biturbó V6-os erőforrásuk pedig 30 lóerővel izmosabb. A 187 LE/liter fajlagos teljesítményű motor lélegzetelállító menetteljesítményekkel ruházza fel a két exkluzív Giulia modellt. Rajtelektronika használatával a Giulia GTA és GTAm 3,6 másodperc alatt sprintel 100 km/órára, végsebességük pedig 310 km/óra körül van.

Annak érdekében, hogy elérjék a kitűzött célokat, a mérnökök a Giulia GTA és GTAm estében még több szénszálas műanyagot és kompozit anyagot használtak, az aerodinamikai elemeket pedig úgy formálták meg, hogy nőjön a leszorítóerő. Ezen a téren a Sauber Engineeringtől is kaptak segítséget, akik a GTAm 4 pozícióban rögzíthető hátsó szárnyát és aktív első splitterét fejlesztette ki. Az utóbbi 4 centimétert kitolható előre, ha az autó versenypályán közlekedik.

Más egyedi alkatrészek a karbon diffúzorba integrált teljes titánium kipufogórendszer, a szedánon első ízben alkalmazott, 20 colos központi csavaros felnik, továbbá a különleges Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok. Ezenkívül mindkét GTA modell alváza teljesen burkolt, egy speciális, beépített légszívó berendezés pedig nagy sebességnél képes még jobban rászívni az autót az útra. A legextrémebb konfigurációban a Giulia GTAm háromszor annyi leszorítóerőt termel, mint a Giulia Quadrifoglio. A kezelhetőséget és az útfogást az első és hátsó nyomtávok kiszélesítésével (+25 és 50 mm), illetve a felfüggesztés és a kormányzás módosításával érték el.

Az utastérben is versenysportos hangulat uralkodik. Alcantara szövet borítja a műszerfalat, az ajtópaneleket, a kesztyűtartó fedelét, az oszlopokat és az ülések középső részét. A GTAm esetében még nagyobb arányban használtak Alcantarát; itt a hátsó traktust is ezzel az anyaggal bélelték ki. A hátsó ülések helyén nyert felületen bukósisakoknak és tűzoltó berendezésnek is van hely. A GTAm ezenkívül félbukóketrecet, 6-pontos Sabelt övekkel felvértezett kagylóüléseket és kilincsek helyett ajtóbehúzókat is felvonultat.

A Giulia GTA és GTAm kizárólag Etna vörös, Trophy fehér és Montreal zöld színekben lesz megvásárolható, tisztelgésként az olasz zászló előtt. A féknyergek színe is megválasztható (köztük az arany), akárcsak az utastérben a bukócső, a biztonsági övek és a díszvarrás árnyalata.

Olaszországban a Giulia GTA 175 ezer, a GTAm modell pedig 180 ezer euróba kerül.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/