/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elképesztő hibrid szupersportkocsit mutatott a Lamborghini

2020. július 09. 18:00   |   DG
címkék:  

Egzotikus, nyitott tetős, hibrid hajtású szupersportautót leplezett le a Lamborghini, amely a márka ikonikus V12-es motorja köré épült. A tető nélküli Sián Roadster 19 szerencsésnek adja meg a lehetőséget, hogy páratlan vezetési élményt élhessen át, a Lamborghini eddigi legerősebb V12-es motorjának dalolásával kísérve. A Sián Roadsterből összesen 19 darab készül, de már mindegyik előre elkelt.

A drámai megjelenésű Sián Roadster egy különleges kék árnyalatban, a Blu Uranusban debütált, de a kuncsaftok természetesen bármilyen nekik tetsző színben elkészíttethetik autójukat. A kék fényezéshez pedig aranyszínű felniket (Oro Electrum) választottak, hogy ezzel is az elektrifikációt hangsúlyozzák. Az utastérben a fehér és a kék elegáns kombinációját látjuk, aranyszínű fém részletmegoldásokkal.

A Sián Roadster döbbenetesen néz ki. Hosszú, kimunkált kontúrok, karakteres aerodinamikai elemek és a márkára jellemző Y-formák tarkítják. A frontrész nagyon alacsony és karbon splittert is tartalmaz. A levegő az első splitteren és fedélen keresztül az oldalsó be- és kiömlőkön át a hátsó légterelőig áramlik. Az aerodinamikát úgy sikerült kialakítani, hogy a nyitott tetős dizájn ellenére az semmit sem veszített a hatékonyságából. A Sián Roadster fara kifejezetten extrém és izmos; hat darab hatszög alakú lámpát látunk rajta, amelyek a Countach világítótestjeire emlékeztetnek. A hátsó szárny a karosszériába lapul, s csak akkor emelkedik ki, ha a teljesítmény fokozása érdekében szükség van rá.

A lapos és erőteljes karosszéria egy új generációs V12-es erőforrást rejt, amely a márka jövőbeni hibridizációs stratégiájának alappillére. (A Sián bolognai dialektusban villanást vagy villámot jelent.) A tizenkét hengeres belsőégésű erőforráshoz egy 48 voltos, 34 lóerős villanymotort kapcsoltak, amelyet a váltóházba integráltak. A villanymotor azonnali reakciókat és fokozott menetteljesítményeket biztosít, a kis sebességű manővereket, mint a tolatás és a parkolás pedig maga megoldja.

A Sián Roadsterbe szuperkondenzátort is szereltek, amely a lítium-ion telepnél tízszer több energiát képes tárolni. A cockpit és a motor között elhelyezett szuperkondenzátor, plusz a villanymotor együtt csupán 34 kilogrammot nyomnak. Nincs ennél könnyebb hibrid rendszer. A szuperkondenzátor a lítium-ion akksival szemben minden egyes fékezésnél teljesen feltölti az energiatároló rendszert. A tárolt energia pedig egy azonnal elérhető erőlöket, 130 km/órás sebességig. A nulla-százas sprint mindössze 2,9 másodpercet vesz igénybe, a rugalmasság pedig a hibrid rendszernek köszönhetően sokkal jobb.

A belsőégésű motor önmagában 785 lóerőt ad le 8500-as fordulatszámon, a hibrid rendszer 34 lóerejével pedig a csúcsteljesítmény 819 lóerőre emelkedik. A Sián Roadster elérheti akár a 350 km/órás végsebességet is.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/