/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült a Bentley legdinamikusabb utcai autója

2021. március 25. 17:35   |   Demcsák Gergely
címkék:  

A Bentley bemutatta az új Continental GT Speed modellt, az ikonikus grand tourer leginkább kihegyezett változatát, a gyártó 101 éves történetének legerősebb utcai autóját. Az összkerékhajtással, elektronikus összkerék-kormányzással és differenciálzárral felszerelt GT Speed korábban nem tapasztalt, intenzív vezetési élményt nyújt.

Az új Bentley Continental GT Speed-be minden olyan fejlett technológiát beépítettek, amely hozzájárulhat az agilis és dinamikus vezethetőséghez. A testes kupé többek között elektronikus összkerékhajtást, négykerék-kormányzást, adaptív lengéscsillapítást és most első ízben elektronikus, korlátozottan önzáró differenciálművet is kapott.

Kis és közepes sebességnél a GT Speed hátsó kerekei az elsőkkel ellentétes irányban, míg nagy sebességnél az elsőkkel megegyező irányban fordulnak el, fokozva a stabilitást. A rendszer a GT Speedben sokkal aktívabb, mint például a Flying Spurben, ahol az elsődleges célja az, hogy csökkentse a fordulókört és növelje a stabilitást.

A mérnökök az aktív összkerékhajtást, a kipörgésgátló rendszert és a nyomatékelosztást is átkalibrálták az összes vezetési üzemmódban, hogy a GT Speednek önálló karaktert adjanak, és megkülönböztessék a többi Continental GT modelltől. Comfort üzemmódban például a nyomaték egyenlően oszlik meg a tengelyek között, Sport üzemmódban azonban minden szituációban több nyomaték jut hátra. Az új GT Speedbe elektronikus hátsó differenciálművet (eLSD) is építettek, amely a tapadásvezérlő és más aktív rendszerekkel együttműködve sokkal nagyobb stabilitást ad és körülményektől függetlenül javítja az útfogást. Az extra tapadás miatt az új GT Speeddel még gyorsabban és pontosabban vehetők a kanyarok, s az egyenes vonalú gyorsulás is még lehengerlőbb.

A kupé alatt a legmodernebb háromkamrás aktív légrugózás dolgozik adaptív csillapítással, amelyet 48V-os karosszériastabilizáló rendszer egészít ki. Emellett a menetstabilizáló rendszer beavatkozási tartománya is állítható, sőt, a rendszer akár teljesen ki is kapcsolható. A lassítás feladatát pedig roppantul hatékony és strapabíró karbon kerámia fékrendszer végzi. Elöl 10, hátul 4-dugattyús féknyergek harapnak a tárcsákba, irtózatos erővel. A kompozit anyagú rendszer ráadásul 33 kilogrammos súlymegtakarítást hoz.

Az új GT Speed a csúcsot képviseli, 6 literes, ikerturbós W12 TSI erőforrása 659 lóerőt és 900 Nm forgatónyomatékot fejt ki. Négy százalékkal erősebb (+24 LE), mint a W12 modell, így 3,6 másodperc alatt sprintel százra (-0,1 mp) és megfutja a 335 km/órát, ami lenyűgöző. A duplakuplungos, nyolcsebességes automataváltó Sport módban kétszer olyan gyorsan vált, mint a sztenderd W12 modellben.

A Speed modell külső ismertetőjegyei egyébként a sötét tónusú hűtőrács és alsó rács, a hangsúlyosabb oldalküszöbök, a Speed feliratok, a fényes ezüst árnyalatú 22 colos kerekek, valamint a sötét színű alsó dekorelemek.

A kézi munkával kialakított belső tér egyszerűen fantasztikus, lenyűgözően szép és stílusos, minden szempontból az egyik legnagyszerűbb az autóiparban. A Speed modell egyedi jellemzője a kéttónusú bőrkárpitozás, fekete és piros árnyalatokban, de 15 különböző kombináció közül lehet választani. A műszerfalon, a középkonzolon és az üléseken Alcantara szövet is megjelenik; a foteleket gyémánt mintával is feldobták.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/