/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült a legdurvább Longtail McLaren

2020. március 09. 19:45   |   Autoblog
címkék:  

A McLaren bemutatta a legújabb Longtail modellt, a 765LT-t, amely az eddigi legfejlettebb és leggyorsabb modell az LT sorozat történetében. A 765LT 45 lóerővel erősebb és 80 kilogrammal könnyebb a 720S-nél, menettulajdonságai így a Sennáéval vetekednek. Összesen 765 darabot készítenek belőle.

A 765LT menetdinamikai képességei és irányíthatósága kivételesek. Kormányzása még direktebb és érzékletesebb, felfüggesztése még feszesebb és stabilabb. A 720S-hez képest 5 mm-rel kisebb az első hasmagassága, 6 mm-rel szélesebb az első nyomtávja, felfüggesztése pedig könnyebb és merevebb. Emellett 25 százalékkal több leszorítóerőt képes termelni, mint a 720S.

A 765LT egyedi jellemzője a Longtail aktív hátsó légterelő szárny, amely három különböző funkciót képes ellátni. Nagysebességű kanyarodásnál plusz leszorítóerőt generál, egyenes vonalú gyorsításnál, egészen a csúcssebességig DRS-ként működik, nagy sebességről lassításkor pedig légfékként funkcionál. A 765LT 29,5 méter alatt képes százas tempóról állóra fékezni.

A McLaren mérnökei szigorú diétával 80 kilogrammos súlymegtakarítást értek el a 720S kupé modellhez képest, így a konkurenseknél kedvezőbb súly-lóerő arányt értek el (622 LE/tonna). A tömegcsökkentést szénszál használatával és a kényelmi berendezések elhagyásával valósították meg. Az első splitter, az első és hátsó lökhárító, az első padlólemez, a küszöbidomok, a hátsó diffúzor és a légterelő egyaránt szénszálas műanyagból készült, és kívánságra az első fedél, a sárvédők, és az ajtók is kérhetők karbon kivitelben.

Az utastérben a sztenderd karbonhéjas kagylóülések 18 kilóval könnyebbek, mint a 720S sportülései, és mindent amit lehetett, szénszálas kompozitból gyártottak le. A kárpitozás pedig könnyű Alcantara szövet. A légkondicionáló berendezés és az audiorendszer is hiányzik az autóból, bár felár nélkül mindkettő igényelhető. Emellett a 765LT-n az ablakok – beleértve az első szélvédőt is – vékonyabbak, a C-oszlopok ablakai és a hátsó szélvédő pedig polikarbonátból készült.

A full titánium kipufogórendszer pedig mintegy 40%-kal könnyebb egy acél rendszernél, a tömege csak 10,9 kilogramm. A rugózatlan tömeget az új 10-küllős kovácsolt felnik csökkentik. A titánium kerékcsavarokkal és az egyedi Pirelli P Zero Trofeo R gumikkal együtt a kerékgarnitúra 22 kilogrammos súlymegtakarítást hoz a 720S szettjéhez képest. Ha a 765LT-hez az összes súlycsökkentő megoldást megrendelik, a száraz tömege 1229 kilogrammban alakul, ami szenzációsan jó érték. A menetkész tömege 1339 kilogramm.

Az új 765LT-t a McLaren 4 literes ikerturbós V8-as erőműve mozgatja, amely a finomhangolásnak köszönhetően 765 lóerőt ad le 7500-as fordulatszámon és 800 Nm forgatónyomatékot termel 5500-as fordulatszámnál. Az egyedileg kalibrált váltóműnek köszönhetően a 765LT 15%-kal jobb rugalmasságot tud felmutatni, mint a 720S, amely így is a világ egyik legjobban gyorsuló szupersportkocsija. A 765LT 2,8 másodperc alatt ugrik százra és 7,2 másodperc alatt eléri a kétszázas tempót. A végsebesség 330 km/óra, a negyed mérföldes távot pedig kevesebb, mint 10 másodperc alatt teszi meg.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/