Elkészült a legdurvább Longtail McLaren
A McLaren bemutatta a legújabb Longtail modellt, a 765LT-t, amely az eddigi legfejlettebb és leggyorsabb modell az LT sorozat történetében. A 765LT 45 lóerővel erősebb és 80 kilogrammal könnyebb a 720S-nél, menettulajdonságai így a Sennáéval vetekednek. Összesen 765 darabot készítenek belőle.
A 765LT menetdinamikai képességei és irányíthatósága kivételesek. Kormányzása még direktebb és érzékletesebb, felfüggesztése még feszesebb és stabilabb. A 720S-hez képest 5 mm-rel kisebb az első hasmagassága, 6 mm-rel szélesebb az első nyomtávja, felfüggesztése pedig könnyebb és merevebb. Emellett 25 százalékkal több leszorítóerőt képes termelni, mint a 720S.
A 765LT egyedi jellemzője a Longtail aktív hátsó légterelő szárny, amely három különböző funkciót képes ellátni. Nagysebességű kanyarodásnál plusz leszorítóerőt generál, egyenes vonalú gyorsításnál, egészen a csúcssebességig DRS-ként működik, nagy sebességről lassításkor pedig légfékként funkcionál. A 765LT 29,5 méter alatt képes százas tempóról állóra fékezni.
A McLaren mérnökei szigorú diétával 80 kilogrammos súlymegtakarítást értek el a 720S kupé modellhez képest, így a konkurenseknél kedvezőbb súly-lóerő arányt értek el (622 LE/tonna). A tömegcsökkentést szénszál használatával és a kényelmi berendezések elhagyásával valósították meg. Az első splitter, az első és hátsó lökhárító, az első padlólemez, a küszöbidomok, a hátsó diffúzor és a légterelő egyaránt szénszálas műanyagból készült, és kívánságra az első fedél, a sárvédők, és az ajtók is kérhetők karbon kivitelben.
Az utastérben a sztenderd karbonhéjas kagylóülések 18 kilóval könnyebbek, mint a 720S sportülései, és mindent amit lehetett, szénszálas kompozitból gyártottak le. A kárpitozás pedig könnyű Alcantara szövet. A légkondicionáló berendezés és az audiorendszer is hiányzik az autóból, bár felár nélkül mindkettő igényelhető. Emellett a 765LT-n az ablakok – beleértve az első szélvédőt is – vékonyabbak, a C-oszlopok ablakai és a hátsó szélvédő pedig polikarbonátból készült.
A full titánium kipufogórendszer pedig mintegy 40%-kal könnyebb egy acél rendszernél, a tömege csak 10,9 kilogramm. A rugózatlan tömeget az új 10-küllős kovácsolt felnik csökkentik. A titánium kerékcsavarokkal és az egyedi Pirelli P Zero Trofeo R gumikkal együtt a kerékgarnitúra 22 kilogrammos súlymegtakarítást hoz a 720S szettjéhez képest. Ha a 765LT-hez az összes súlycsökkentő megoldást megrendelik, a száraz tömege 1229 kilogrammban alakul, ami szenzációsan jó érték. A menetkész tömege 1339 kilogramm.
Az új 765LT-t a McLaren 4 literes ikerturbós V8-as erőműve mozgatja, amely a finomhangolásnak köszönhetően 765 lóerőt ad le 7500-as fordulatszámon és 800 Nm forgatónyomatékot termel 5500-as fordulatszámnál. Az egyedileg kalibrált váltóműnek köszönhetően a 765LT 15%-kal jobb rugalmasságot tud felmutatni, mint a 720S, amely így is a világ egyik legjobban gyorsuló szupersportkocsija. A 765LT 2,8 másodperc alatt ugrik százra és 7,2 másodperc alatt eléri a kétszázas tempót. A végsebesség 330 km/óra, a negyed mérföldes távot pedig kevesebb, mint 10 másodperc alatt teszi meg.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)