/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült a legkeményebb Ford Ranger

2018. február 09. 14:50   |   Autoblog
címkék:  

A Ford az F-150 Raptor mintájára elkészítette a Ranger Raptort, amely egyedi stíluselemeivel, robusztus karosszériájával, emelt és megerősített futóművével, valamint 210 lóerős biturbó dízelmotorjával kétségtelenül az eddigi leglátványosabb és legkeményebb Ford kisteherautó. Thaiföldön fogják gyártani, de a világ minden pontjára eljut majd.

Az új Ranger Raptor egy, az F-150 Raptor által inspirált, lenyűgöző fekete hűtőmaszkot visel, rajta fekete Ford márkajelzéssel. Mindezt fekete lökhárító és komoly, 2,3 mm vastag acél alvázvédő elemrendszer egészíti ki. A ködlámpák diódásak. Az első lökhárítóhoz hasonlóan a kerékjárati ívek olyan kompozit anyagból készültek, amely könnyű, ugyanakkor merev és ellenáll az offroad kalandok során előforduló karcolásoknak és húzásoknak. A hátsó lökhárítóba vonószemet és két vontató horgot integráltak, amelyet 3,8 tonnára hitelesítettek (az első lökhárítóba 4,5 tonnás horgokat építettek).

Látható, hogy a Ranger Raptor nagyobb a normál modellnél, 1873 mm magas, emellett 2180 mm széles és 5398 mm hosszú, s a nyomtávjai is szélesebbek. Hasmagassága is tetemesebb, 283 mm, ami a speciális felfüggesztésnek és a jókora terepgumiknak köszönhető. Hátul egyedi tekercsrugós felfüggesztést alkalmaztak a mérnökök, Watt kitámasztós merev tengellyel, ami terepen remekül muzsikál és aszfalton jobb irányíthatóságot biztosít. A Raptor felfüggesztését úgy tervezték meg, hogy nagy sebességnél, változó terepviszonyok mellett is megőrizze a menetkomfortot és a stabilitást.

A Raptorba speciális, változó csillapítású Fox Racing Shox gátlókat szereltek, a tengelyvégekre pedig 17 colos felnikre húzott, agresszív mintázatú, 285/70 méretű BF Goodrich terepgumik kerültek. A kemény kiképzésű oldalfallal ellátott abroncsok mostoha körülmények között is megfelelően kapaszkodnak a talajba. A fékrendszer is felnő a feladathoz, körben 332 mm-es tárcsák és elöl 2-, hátul egydugattyús nyergek teljesítenek szolgálatot.

A sofőr hat különböző üzemmód közül választhat. Aszfalton rendelkezésre áll a normál mellett a sport mód, terepen pedig a fű/murva/hó, sár/homok, szikla, valamint a Baja beállítás választható. Utóbbi ideális a nagysebességű terepezéshez, mintha csak a híres Baja sivatagi ralin venne részt a sofőr. A Ranger Raptor mozgatásáról egy 2 literes biturbó dízelmotor gondoskodik, amelyet a Ford számos modelljéből ismerhetünk már. Az egység 213 lóerőt és 500 Nm nyomatékot ad le. Tízfokozatú automataváltó kapcsolódik hozzá.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/